FBW kirjoitti:Sellainen kysymys että mitenkä jaksaa Proto vetää kärryä maantiellä kun hydraulit ovat vapaa-asennossa? Tuo NEMO-perävaunu on melko miehekkäästä raudasta tehty

Siinähän se liikkuu, ei niin nopeasti, mutta lähtee ainakin karstat koneesta. Oli Leukku ihmeissään mihinkä nyt joutui. Eräässä ylämäessä tuli mieleen että millä tää hinataan mäen päälle jos kantavuus kuorma olisi kyydissä.. Vai ajellaanko silloin vain hitaalla alueella.
Hieman metsä ajoakin tuli kokeiltua, olo oli puiden välissä hieman tiivis.. Kärry kulkee yllättävän tasaisesti kivien yms ylitse, mutta kallistelee eri kohdissa ja eritavalla kuin proto.
Ajamiseen saa keskittyä kunnolla jos joutuu ahtaassa paikassa vekslaamaan NEMO veto päällä. Normaali auton kytkin/ vaihdekepin käytön lisäksi pitää yhdellä kädellä hallita NEMOn eteen/ taakse päin ajovipua, joka on penkin vasemmalla puolella. Oikeeseen aikaan oikeeseen suuntaan tai vapaalle.
Kun yhdistelmä on n.45-90 asteen kulmassa, veto vain kärryssä, niin se jaksaa työntää proton perää kevyesti sivuttain.
Nosturiakin tuli kokeiltua ja kaikki toiminnot toimii.
Käyttö onnistuu kun NEMOn ohjaus(pieni vipstaakki) on hitaalla alueella, kärrystä valittu nosturi asento, auto tyhjäkäynnillä ja NEMOn ajovipu siirretään peruutus asentoon.
Jos omistat AH-45:n, jossa on hydraulipumppu/ sen kardaani paikoillaan, kannattaa rasvata kampiakselin puoleisessa päässä oleva rasvanippa joka on melkein hihnapyörässä kiinni. Vaikka pumppu ei olisi kytketty, kytkentä holkin sisällä oleva akselin pää pyörii koneen käydessä.