Sivu 6/9

Re: SA-1860

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 8:35 pm
Kirjoittaja Tyrvää
Kun vielä ei ole kommentoitu arvausta, se lienee kaukana, eli mun arvaus vain 1 tonni. Siinäkin saattaa olla liikaa?

Re: SA-1860

Lähetetty: La Tammi 31, 2015 6:05 pm
Kirjoittaja Juhnu
Nyt alkoi olemaan arvaukset jo lähellä, 700kg ja tankkikin oli melkein tyhjä...

Jännä homma kun ei tuo nosturikaan mikään "hurja" ollut.

Lunta tullut viimeaikoina vähintäänkin riittävästi, mutta kyllä se vielä kulkee jos on tasaisesti satanut, heti kun on tuuli puhaltanut ja alkaa olemaan lamppujamyöten niin loppuu menohalut.

Lumiketjuja kaipaisi, onko kenelläkään "ylimääräisenä"? 1 tai 2 paria.

Re: SA-1860

Lähetetty: La Tammi 31, 2015 8:52 pm
Kirjoittaja Tyrvää
Kattos tota myyntipalstaa, tiedä onko ylimääräsenä, mutta myytävänä kumminkin ne kaipaamasi ketjut!

Re: SA-1860

Lähetetty: La Tammi 31, 2015 10:10 pm
Kirjoittaja Juhnu
Ei ollut yksiäkään näille isommille 14.00 r20 renkaille, offipalstalta olen yhdet ostanut ja ne on noutoa vaille, vielä pitäisi toinen pari löytää, mieluusti "järeät" kun ne toiset oli "kevytketjut" ajattelin laittaa ne eteen.

Eilen meni vasen etuparkki sököksi, ei mistään tähän hätään uutta vastaavaa joten laitoin tarvikemallin äärivaloja päällekkäin kummallekkin puolelle.

Myös takavalot ottivat osumaa, pirun katsastaja kun siirrätti ne tuohon "ottavalle" paikalle.....

Toki maastokin oli "mielenkiintoista" 500m auraamatonta metsäuraa joka on ummessa tykkylumipuista, koko matkalla KAIKKI puut proton tuulilasinkorkeudella...

Kuva

Ihme kun ei hajonnut mitään enempää.... mutta onpahan nyt edes jonkinlainen jälki poljettu kevään puunhakua varten.

Re: SA-1860

Lähetetty: La Tammi 31, 2015 10:55 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Just, pientä hoidon puutetta saattaa tuolla metsätienpätkällä olla.. :lol:

Re: SA-1860

Lähetetty: Su Helmi 08, 2015 12:30 am
Kirjoittaja Juhnu
Kuva piti ottaa "aukealta" paikkaa että näkyi muutakin kuin risuja :D

Mutta taas vastustaa.... Sain osien luovuttaja mannin katkaistua, takapäästä tulee traktorille peräkärry ja etupää menee varaosiksi samanlaisen omistajalle.

Mutta nyt illalla lähdin ulkoiluttamaan sisua kaupungille, laitoin 90l lisää ainetta tankkiin ja tunnin ajelun jälkeen alkoi säädin toimimaan ihan miten sattuu, siis 1500 vakiokierrokset tai sitten täyskaasu, polkimella härnäämällä saa ehkä hieman rauhoiteltua tai sitten se ottaa täyskierrokset...

Pumpussahan kiertää moottoriöljy?

Ja aiheuttaako talvilaadun kuivuus nyt näitä ongelmia?

Kippaan huomenna 2-t öljyä jos alkaisi jumiva säädin vetristymään...


Nimim. Oli tyly ajella on-off sisulla liikennevaloissa, sammuttimella säädettiin vauhtia...

Re: SA-1860

Lähetetty: Su Helmi 08, 2015 12:06 pm
Kirjoittaja Juhnu
Vika löydetty, oli keulasta se osa johon vaijeri kiinnitetään katkaissut ruuvinsa, siis vaijerin kuori pääsi liikkumaan.

Poljintuntuma normaali sekä jotain vaikutusta käyntiin sekä vasta tehty tankkaus sai epäilemään pahinta mahdollista.

Onneksi korjaantuu 2 puuruuvilla :lol:

Re: SA-1860

Lähetetty: Ke Helmi 11, 2015 6:07 am
Kirjoittaja Juhnu
Hydrauliikat asennettu, meinaa vain hieman vastustaa... Venttiilipöytä vuotaa pulttien kirimisestä huolimatta, ja nosturin tukijalkojen venttiili jumissa, pitää tänään pestä lohkonympärystä ja tukijalkojen venttiilille tehdä pura-kasaa operaatio. Jos huomenna leväyttäisi tuon sähköisen pöydän auki...

Re: SA-1860

Lähetetty: Ke Helmi 11, 2015 9:11 pm
Kirjoittaja SA-1360
Jos siinä on sellainen viipalelohko niin pistä 90 shoren o-renkaat sinne väliin. Ei tartte takuta saman asian kanssa sitte toista kertaa...

Re: SA-1860

Lähetetty: To Helmi 12, 2015 6:05 am
Kirjoittaja Juhnu
Jep, danfossin dvg32(?) viipalelohko, hydrauliikkakaupasta kävin jo hakemassa sikahintaisen pussin o-renkaita.
Jos viikonlopun aikana ehtisi vaihtaa...

Yhden parin ketjuja saan tänään, ilmeisesti planeettanavalta?
Toiset on vielä kaupassa kun pitää välistä himmailla harrastusta oman budjetin vuoksi, katsastus 250e, vakuutukset 4x300e, vero 250e, letkut+ öljyt 550e, nyt ne tiivisteet 50e ja ketjutkin muutaman satasen maksoi...

Re: SA-1860

Lähetetty: La Helmi 21, 2015 12:05 am
Kirjoittaja Juhnu
Ketjuja koeajettu, muuttivatpahan muuten menohaluja dramaattisesti!

On siinä vaan jotain maagista kun pimeällä auraamattomalla metsätiellä kaikki vetoavut käytössä puskee hiljaa pikkukakkosella kaasupohjassa 2000rpm juuri ja juuri jaksaen sisu etenee, tunne pistää ison miehen herkäksi, karun äänen kauneus saa jo melkein kyyneleitä silmiin. Sitä tuntee olevansa yhtä luonnon kanssa vaikka "herrana" onkin...

Pakko saada se ahdin ja toiseksi pariksi pari piikkiketjuja.....

Re: SA-1860

Lähetetty: La Helmi 21, 2015 5:59 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Juhnu kirjoitti: tunne pistää ison miehen herkäksi,
Katotaan miten herkäksi se tunne vetää kun se auto viimesellä istahtaa sinne hankeen, keskellä korpea, keskellä yötä, tiettömän taipaleen päähän :lol: :lol:

Mut joo siis, onhan se hieno tunne! Niin pitkään kun vaan ne menohalut riittää :wink:

Re: SA-1860

Lähetetty: Su Helmi 22, 2015 12:29 am
Kirjoittaja sisua45
Ketjut on asiaa talvella, varsinkin plussa-kelillä. Kuvassa pikkupyörissä Pewag tikapuu piikkiketjut. Takavedollakin pääsi melko syvässä hangessa.

Nyt alla on isot kummit, mutten ole vielä saanut kokeiltua entisia ruotsin armeijan ristikko piikki ketjuja. Ei niitä tosin viitsi repiä turhan takia, painavat 40kg/kpl...

Re: SA-1860

Lähetetty: Su Helmi 22, 2015 6:05 pm
Kirjoittaja Juhnu
Juu kun noi mpt agilet on niin "tukkoisia" kuvioltaan että kaivavat vaan liukkaan kuopan itselleen ja sitten istuu, ketjuilla ei ollut tuota ongelmaa, aina pääsi eteen tai taakse.

Juuri sellaiset ruotsinarmeijan malliset olisi hakusessa.

Re: SA-1860

Lähetetty: To Helmi 26, 2015 3:52 pm
Kirjoittaja Juhnu
Sisu pääsi tänä-aamuna ensimmäistä kertaa nostotöihin, tällähän nousee vaikka autot! (oli rengastyhjänä ja ei tunkkaus innostanut..)

Kuva

Toissapäivänä käytin lohkon auki, löytyihän sieltä vuoto mutta ei ihan ensimmäisellä kerralla...

Ei ollut välitiiviisteet jotka vuosivat, ehdin jo asentaakin lohkon ja silti jatkoi vuotoaan, vuosi jostain painepäädyn venttiilinreiästä, olipahan tympeä purkaa ja kasata kun piti ruuvipenkissä puristaa ja yhtäaikaa lyödä putkisokkaa... Mutta olihan se lohko muutenkin surkeannäköinen että ei tehnyt yhtään pahaa sen huolto...Kuva

Nosturin tukijalkojen venttiilin toinen kara yhä jumissa, pitäisi herkistellä kun jaksaa...