SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

harrastaja 10
Viestit: 6
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja harrastaja 10 »

sisua45 kirjoitti:Lava on kiinni neljästä pisteestä. Edestä, takaa, ja molemmilta sivuilta keskeltä. Eli lava pysyy suorana, vaikka runko elää omaa elämäänsä. Kuorma kannattaa jakaa mahdollisimman tasaisesti ja keskelle, jos mahdollista. Mahdolliset ruostevauriot kannattaa ottaa huomioon. Proton rungot ovat yleensä melko hyvän kuntoisia, mutta lavan rungot mätänevät. Liian suljettu tila, putket ruostuvat sisältä päin. Näillä on kuitenkin ikää jo 29-46 vuotta.

Asia sitten selvä.
Hyvä että löytyy aina asiantuntijoita :!:
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

harrastaja 10 kirjoitti:
sisua45 kirjoitti:Lava on kiinni neljästä pisteestä. Edestä, takaa, ja molemmilta sivuilta keskeltä. Eli lava pysyy suorana, vaikka runko elää omaa elämäänsä. Kuorma kannattaa jakaa mahdollisimman tasaisesti ja keskelle, jos mahdollista. Mahdolliset ruostevauriot kannattaa ottaa huomioon. Proton rungot ovat yleensä melko hyvän kuntoisia, mutta lavan rungot mätänevät. Liian suljettu tila, putket ruostuvat sisältä päin. Näillä on kuitenkin ikää jo 29-46 vuotta.

Asia sitten selvä.
Hyvä että löytyy aina asiantuntijoita :!:
Ei asiantuntijoita, vaan alan harrastajia. :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

harrastaja 10 kirjoitti:Kantsis muuten kiinnittää kuorma kunnolla ja vaikka ostaa kunnon rahtiliinat.
Se on kun on tottunut töissä ettei kuormaa normaalisti tarvitse sitoa :D (eikä tuolla nyt sentään koko ajan tavaraa ajeta :wink: ).

Tota harkko kuormaa viedessähän lavalle ei oltu tehty vielä mitään. Ja nyt siihen on tehty molemmat takakulmat uusiksi lähes kaikki jäljellä olevat poikittaiset runkoputket on vaihdettu ja etuseinän profiilit uusittu. Joten varmasti terveellä lavalla voisi kuskata enemmänkin tavaraa mutta tehot tosiaankin tulevat vastaan.
Vilpas
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Vilpas »

Laitetaan tähänkin ketjuun viestiä lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen :D

Eli onkos kellään muistikuvaa mistä löytyisi uudet pyyhkijän varret protoon kun onnistuin rikkomaan molemmat :oops:
Protonisti SA-1662
(ent. Duracell_pupu)
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja FBW »

Mä olen tähän varmasti kaikista huonoin vastaamaan, mutta kysytään nyt kuitenkin että löytyisikö Biltemasta tai IHK:sta jotain yleismallin pyyhkimenvarsia? Niitähän on sellaisiakin joissa on säädettävä pituus. Motonetissäkin näkyy olevan jotakin, tosin en tiedä sopiiko tuo pyyhkijämoottorinakselille ja onko pituus oikein: https://www.motonet.fi/fi/tuote/386471/ ... n-varsi-11 )

Tahtoo tosin tänä päivänä kaikki tuollaiset osat olla todella kiinalaisia ja eivät kestä kyllä pienintäkään pöpelikköä. Mä olen yleensä yrittänyt katsoa jotain vastaavaa osaa, vaikkapa Unimogissa on moni osa aika lähelle. Kannattaa ehkä kysäistä olisiko sopivan mittaisia ja akselille sopivia, ainakin melko samanlaisia pyyhkijänmoottoreita on näkynyt joissain vanhemmissa Mogeissa.

Mulla on vähän sama ostos edessä, talvella katselin vanhoja varsia ja koitin sormin kiristysruuvia niin katkesi :mrgreen: Toinen pyyhkijänmoottori pitäisi kanssa hankkia kun ei ole kuin yksi.

Ihan kiva olisi nähdä vähän tuoreitakin kuvia autostasi, kiva että kirjoittelet tänne taas :)
Vilpas
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Vilpas »

Noita motonetin varsia kävin jo vilkuilemassakin ovat vaan kovasti liian lyhkäisiä. 33cm on vanhan mitta päästä päähän muistelin jostain että venepuolelta löytyis sopivalla kiinnityksellä olevia ja löysinkin jhttps://www.veneilijanverkkokauppa.fi/f ... e-lattapaa ... Saahan noista muistakin rakenneltua varret mutta ajattelin nyt ensin yrittää valmista löytää.

Autolle nyt ei ihmeempiä ole tehty vuosien varrella kun käytetty. Kone ja kytkin odottavat edelleenkin huomiota osakseen niin kuin myös maalipinta alkaa olla taas hieman rapistunut.

Kyllä täällä lähes joka päivä tulee käytyä lukemassa muiden kirjoitukset läpi mutta muuten on ollut liian paljon tekemistä ja liian vähän aikaa...
Protonisti SA-1662
(ent. Duracell_pupu)
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja FBW »

Hienoa että löytyi, jotain tuommoista minunkin pitää hommata.

Ikävää kyllä että tällä palstalla ei hirveästi porukka päivitä projektejaan, olisi mukavaa jos liikennettä olisi kuin alkuaikoina. Ehkä Proton ylläpito on niin helppoa ja rauhallista hommaa ettei kaikkea viitsitä postittaa. Mukava harrastuskohde kuitenkin, sullakin on Proto ollut jo toistakymmentä vuotta?
Vilpas
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Vilpas »

Niinpä olikohan se 2008 vai perti 2007 kun proton hommasin ja puoli vuotta taistelin myyjän kanssa että sain auton paperit. Kertaakaan ei ole kyllä käynnyt mielessä että myisin autoa pois.
Protonisti SA-1662
(ent. Duracell_pupu)
ZAU
Viestit: 682
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Olikos se pyyhkijän varsi suora vai oliko taitos siinä päässä.Olis kasa uusia semmosia hyllyssä.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
Vilpas
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Vilpas »

ZAU kirjoitti:Olikos se pyyhkijän varsi suora vai oliko taitos siinä päässä.Olis kasa uusia semmosia hyllyssä.
Juu pieni taitos on päissä. Parille olis tarve
Protonisti SA-1662
(ent. Duracell_pupu)
ZAU
Viestit: 682
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Tommosia olisi
Liitteet
_20190423_140254.JPG
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
Vilpas
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Vilpas »

Pyyhkijöistä tuli jopa paremmat kuin mitä vanhat olivat kiitos varsista.
Pyyhkijät.jpg
Pyyhkijät.jpg (117.19 KiB) Katsottu 9007 kertaa

Seuraava ongelma olisin sitten pumpun päässä olevan akselin korjaus/vaihto. Eli kukapa muistaa tai tietää kuinka tuo akseli irtoaa tuosta pumpusta?
pumppu.jpg
pumppu.jpg (130.1 KiB) Katsottu 9007 kertaa

Varmaan muutaman vuoden isoin saavutus proton suhteen ovat viime syksynä asennetut ketjujen koukut lavan alle.
ketjut.jpg
ketjut.jpg (147.52 KiB) Katsottu 9007 kertaa

Lisäksi nopeusmittarin vaijeri pyörii tyhjää mittarin päässä eli pitäisi sinnekin jotain täytettä kehitellä väliin ja vinkkejä otetaan vastaan. Täytyy nyt alkaa taas hieman enemmän viettämään aikaa proton kanssa ja ehtiä tännekkin laittamaan kuulumisia.
Viimeksi muokannut Vilpas, Ke Touko 08, 2019 7:23 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Protonisti SA-1662
(ent. Duracell_pupu)
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja FBW »

Pumppukuva on ainoa mikä näkyy maailmalle... :!:
Vilpas
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Vilpas »

FBW kirjoitti:Pumppukuva on ainoa mikä näkyy maailmalle... :!:
Mielenkiintoista kyllä mulla näkyy vaikka en olisi kirjautuneena...

edit. eipäs näkynytkään... Josko ne nyt näkyisi
Protonisti SA-1662
(ent. Duracell_pupu)
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja FBW »

Ei näy vieläkään... ainakaan mulle :wink:
Vastaa Viestiin