SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Valvoja: sisua
SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Nyt kaivataan tietoa missäpäin kyseinen SA-605 on matkansa varrella liikkunut. Kaikki mahdollinen tieto on tervetullutta.
Viimeksi muokannut Duracell_Pupu, Ke Joulu 31, 2008 11:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-605
2005 Tervolan varikon huutokaupassa oli myytävänä SA-605 mallimerkintänä A-45 CV vm 1972, lieneeköhän sama yksilö.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-605
Samassa kaupassa oli mun sa-604 myytynä. Ja vm sama -72. Nämä Tervolassa myydyt taitaa olla loppuvuodet ainakin viettäneet pohjoisessa, joten vaikka Kajaani vois olla hyvä veikkaus.
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-605
Minulla oli 89 vuoden puolella Kajaanissa 607 kuitilla, en tiedä onko numeroinneissa mitään logiikkaa mutta läheltä menee.
Re: SA-605
KaiPr:ssa on kyseinen auto palvellut ja jos en kovin väärin muista niin tarkemmin Kainuun Tykistörykmentin ajoneuvojoukkueen kalustoa se oli....
Karhu-Sisu -79 ex SA-1707, Sisu K148 SP - 66
Re: SA-605
Jep eli tilannehan on nyt sellainen että ainoa mistä voi päätellä että auto on ollut SA-605 on pieni puinen laatikko jossa on säilytetty ajoneuvon paperit siinä valkoisella maalattu tuo 605. Autohan ostin jo toukokuun lopussa ja paperit ovat VIELLÄKIN matkalla joten täyttä varmuutta tuosta auton SA-numerosta ei ole.
PS. Alkaa olla pieni V***TUS päällä!
PS. Alkaa olla pieni V***TUS päällä!
Re: SA-605
se numero on n. pari senttiä korkeilla numeroilla stanssattu.
sitä on tosi vaikea nähdä ennen kuin sen näkee, sitten se on ihan selkeä.
auttaa jos on taskulamppu, jolla voi valaista vähän sivusta.
sitä on tosi vaikea nähdä ennen kuin sen näkee, sitten se on ihan selkeä.
auttaa jos on taskulamppu, jolla voi valaista vähän sivusta.
Re: SA-605
Kiinnitin huomion tuohon Lefan Mobilia vietiketjussa mainitsemaan irroitettavaan lavan keskipalaan siinä vetokoukun ympärillä. Ja niin tuo on tehty meikäisenkin autossa ja kun otin silmän käteen niin muuan muussa akselistoista, vinssistä ja etupuskurista löytyi valkoista maalia eli missäköhän kaikkialla tuo auto on liikuskellut näiden vuosien aikana?
Re: SA-605
Voisitko laittaa kuvia tuonne galleriaan siitä ajokista? Onko katossa merkkejä mahdollisesta hakuvalon paikasta? Omassani hytti on ainoa paikka mistä olen löytänyt jäänteitä vihreästä valkean maalin alta. Muualla ei missään. Aivan kuin hytti olisi peräisin jostain toisesta (vanhemmasta) protosta
Re: SA-605
UN-Sisuista vähän lisätietoja. 80/90-lukujen taitteessa Suomesta lähetettiin pataljoona vuodeksi
Namibiaan, sille pataljoonalle osa ajoneuvoista haalittiin eri varuskunnista ja maalattiin valkoisiksi UN-tunnuksin mm A-45:ia (30-40 kpl ?). Vuoden pituisen Afrikan keikan jälkeen autot maalattiin taas maastoväreillä ja palautettiin takaisin sinne mistä ne oli otettu. Huutokaupoissa olleet A-45:t, joissa pohjalta paistaa valkoinen maali ovat näitä Namibiassa käyneitä vehkeitä. Siinain, Golanin ja Libanonin A-45:set jäivät huonokuntoisina sille tielleen. Nämä täysin valkoisina myydyt A-45:t olivat Niinisalossa koulutuskeskuksen käytössä rotaatiokoulutuksissa ja ne tuskin olivat ulkomailla käyneet.
Namibiaan, sille pataljoonalle osa ajoneuvoista haalittiin eri varuskunnista ja maalattiin valkoisiksi UN-tunnuksin mm A-45:ia (30-40 kpl ?). Vuoden pituisen Afrikan keikan jälkeen autot maalattiin taas maastoväreillä ja palautettiin takaisin sinne mistä ne oli otettu. Huutokaupoissa olleet A-45:t, joissa pohjalta paistaa valkoinen maali ovat näitä Namibiassa käyneitä vehkeitä. Siinain, Golanin ja Libanonin A-45:set jäivät huonokuntoisina sille tielleen. Nämä täysin valkoisina myydyt A-45:t olivat Niinisalossa koulutuskeskuksen käytössä rotaatiokoulutuksissa ja ne tuskin olivat ulkomailla käyneet.
Re: SA-605
Oman kerrottiin Kalkussa olleen Libanonissa. Saman vahvisti joku siviili pukuinen kun autoa pyöritin ennen lähtöä. Oli sen reissun jälkeen ollut jossain koulutus käytössä Niinisalossa ja sitten jäänyt seisoo muutamaksi vuodeksi ennen huutokauppaa. Takana oli ostaessa "umpikumi" renkaat.
Jos joku tietää enemmän, niin mielellään tietoa otettaisiin vastaan. En ole kohdannut vielä ketään Libanonin käynyttä.
Jos joku tietää enemmän, niin mielellään tietoa otettaisiin vastaan. En ole kohdannut vielä ketään Libanonin käynyttä.
Re: SA-605
SA-605 on entinen Kainuun Prikaatin auto. Valkoinen maali autossasi voi olla myös ajalta, jolloin aina talveksi töljättiin vesiliukoinen valkea naamioväri, joka keväällä pestiin pois painepesurilla. Näitä värijäänteitä oli myös Protossani SA-1372, joka on palvellut Ylämyllyllä, Oulussa ja Kajaanissa.
Re: SA-605
Tämä "naamiomaali" on aika hyvin toteutettu. Pesty 3 kertaa liuottimilla ja hapoilla, höyrypesurilla, ei irronnut valkeaa, ainoastaan UN tekstejä peittävää mattamustaa spray maalia.
Paikoin yli millin paksu kerros ja alla kellertävä pohjamaali, sitten rauta. Vaihteistossa ja akseleissa lisäksi paksu musta maali alla, ei siis vihreää missään. Vihreät paikat hytistä on löytyneet peltien ja katon alla olevista palkeista, (kun ensin on niitit porattu pois ja osat irroitettu) pohjamaalin alta. UN tunnukset oli myös ympäri autoa. ( ja tulee olemaan jos laki sallii )
Paikoin yli millin paksu kerros ja alla kellertävä pohjamaali, sitten rauta. Vaihteistossa ja akseleissa lisäksi paksu musta maali alla, ei siis vihreää missään. Vihreät paikat hytistä on löytyneet peltien ja katon alla olevista palkeista, (kun ensin on niitit porattu pois ja osat irroitettu) pohjamaalin alta. UN tunnukset oli myös ympäri autoa. ( ja tulee olemaan jos laki sallii )
Re: SA-605
http://www.sisua.net/gallery/v/Duracell_Pupu/proto/ Tuolla olisi nyt muutama huono kuva paikoista josta löytyy valkoista maalia. En uskoisi että tuo olisi mitään vesiliukoista naamiomaalia kun siinä on tuo musta maali päällä. Hakuvalosta en löytänyt jälkiä.
Re: SA-605
Näyttäisi olleen valkea akseleita myöten, kuten omani.