1327
Valvoja: sisua
Re: 1327
Mieli teki, mieli teki.. Oli -73 mallin, sais museorekisteriin eli olis halpa pitää. Maalaus uusiksi ja etulokarin ulkolaitoihin peltiä, olisi sitten "kuin uusi". Mut keskityn saamaan yhden ensin kuntoon, katsoo sen jälkeen lisä projekteja. Esim lavan runko ja hytin lattia oli huomattavasti terveemmät kuin omassani ja mittaristo ja hytti sisältä myös paljon siistimpi.
Toivottavasti menee hyvään kotiin. Ei näkynyt hydrauli laitteiden rippeitäkään.. Mutta muuten samankaltainen yksilö mikä vuosi sitten oli Forssassa myynnissä ja siinä oli hydrauliikka toimivana paikoillaan. Minne mahtoi se auto joutua
Toivottavasti menee hyvään kotiin. Ei näkynyt hydrauli laitteiden rippeitäkään.. Mutta muuten samankaltainen yksilö mikä vuosi sitten oli Forssassa myynnissä ja siinä oli hydrauliikka toimivana paikoillaan. Minne mahtoi se auto joutua
Re: 1327
Siistin näköinen ruosteeton Lapin peli
Tuossa olisi Protoa havittelevalle järkevä valinta ja varmaankin kokonaiskustannuksiltaan edukas museorekisteripeli.
Lefalle pitää jäljittää tuo Vorssan peli - ehta AH-45. Ilmoitelkaa ihmeessä, missä tuo yksilö vaikuttaa nykyisin. Se on harvinaisuudeltaan ainutlaatuinen hydrauliikan ollessa paikalla.
Tuossa olisi Protoa havittelevalle järkevä valinta ja varmaankin kokonaiskustannuksiltaan edukas museorekisteripeli.
Lefalle pitää jäljittää tuo Vorssan peli - ehta AH-45. Ilmoitelkaa ihmeessä, missä tuo yksilö vaikuttaa nykyisin. Se on harvinaisuudeltaan ainutlaatuinen hydrauliikan ollessa paikalla.
Re: 1327
Minähän se kävin tämän proton ostamassa Mielessä olisi nyt proton rekisteröinti, mutta tavallisen liikennevakuutuksen hinta ja dieselvero vähän mietityttää. Toki auton voi aina seisontaan laittaa, mutta minkähänlainen homma olisi saada proto museokilpiin? Pitääkö auto purkaa osiin ja rakentaa uudestaan vai riittääkö pelkkä maalaus ja että auto on suurinpiirtein alkuperäisessä asussa? Olen kuullut juttua, että riippuu paljon myös museotarkastajasta, että minkä kuntoisen auton hän hyväksyy museokilpiin...vai pitääkö paikkaansa? Omasta mielestäni proto on niin hyvässä kunnossa, että maalauksella ja pienellä laitolla auton voisi saada museokilpiin.
Ajohalut on niin kovat että laitan proton varmaan nyt ensin tavalliseen rekisteriin kun pihatiet ja lähimetsät on ajettu ravalle ja myöhemmin katsoa tuota museorekisteröintiä.
Ajohalut on niin kovat että laitan proton varmaan nyt ensin tavalliseen rekisteriin kun pihatiet ja lähimetsät on ajettu ravalle ja myöhemmin katsoa tuota museorekisteröintiä.
Re: 1327
Jotkut sanoo saavan helpostikin museorekisteriin ja myös juttuja kuulee että on hylätty vääränmallisen abiko liittimen tms takia, joka ei ole ollut missään näkyvällä paikalla. Mobilisti lehdessä KLB kirjoittelee lähes joka numerossa aiheesta, juuri siitä että vaatimukset on liian tiukat tai niiden tulkinta.
Re: 1327
Minulla jäi kiinni lähinnä maalinpinnan kunnosta, halkeamasta lasikuitu katossa, sekä lommoista ja vääntyneesä vinssin suojatangosta.
Sitten muuttuui tuo laki niin, että auton pitää olla 30v vanha, joten tässä odotellaan vuotta 2011...
Sitten muuttuui tuo laki niin, että auton pitää olla 30v vanha, joten tässä odotellaan vuotta 2011...
Re: 1327
Kävinpä tuossa sunnuntaina ajelemassa protolla auraamattomalla metsäautotiellä...kohtuu hyvin pääsi tienpäähän, mutta takaisin tullessa pari auton mittaa ennen umpisen loppumista jäin kiinni nuoskaan lumeen no siinä aikani edestakaisin hinkkasin protoa umpisessa ja kävin välillä lapioimassa lunta renkaiden edestä pois ja uusi yritys eteenpäin niin jossain vaiheessa huomasin, että kylläpä se ohjaus keveni kummasti arvelin ensin että tien pinta on vain jäinen että se siksi keveni. Kun vihdoin pääsin umpisesta irti ja lähdin ajelemaan tietä eteenpäin, niin mitä vit... auto menee kuin käärme eikä metriäkään suoraan! Hyppäsin ulos ja kiersin auton ympäri ja huomasin, että kuskinpuolelta oli raidetangon pultit poikki!! ja raidetango makasi panssarin päällä ja renkaat sojotti toinen vasemmalle ja toinen oikealle...itellä alkoi vituttamaan niin paljon että jätin auton siihen ja isäntä oli ajanut auton yksin kotiin siten, että oli käynyt välillä kääntämässä hanttarin rengasta rautakangella ja ajanut taas pari metriä eteenpäin (matkaa kotipihalle oli onneksi vain 500m)
Ne pinnapultit on varmaan joutuneet koville ennenkin, kun metsässä on käännetty rattia väkisin kiveä tai kantoa vasten...oli pyörannavassa ja siinä irronneessa varressa jälkiä että se oli ollut löysällä jo pitemmän aikaa ja toisessa poikki menneessä pultissa oli ruostetta katkeamiskohdassa. Katkenneet pultit lähti kohtuu hyvin pois, kun porasi reiän keskelle ja vastakierretapilla väänsi pois, toista pulttia piti lämmittää hitsipillillä. Onneksi katkesi pultit noin lähelle kotia eikä mihinkään korpeen tai mikä pahinta maantiellä 80km/h vauhdissa
Lähteä tästä katkennut pultti kourassa kyselemään uusia. Ostaa kerralla neljä kpl jos menee vaikka toiseltakin puolelta.....
Ne pinnapultit on varmaan joutuneet koville ennenkin, kun metsässä on käännetty rattia väkisin kiveä tai kantoa vasten...oli pyörannavassa ja siinä irronneessa varressa jälkiä että se oli ollut löysällä jo pitemmän aikaa ja toisessa poikki menneessä pultissa oli ruostetta katkeamiskohdassa. Katkenneet pultit lähti kohtuu hyvin pois, kun porasi reiän keskelle ja vastakierretapilla väänsi pois, toista pulttia piti lämmittää hitsipillillä. Onneksi katkesi pultit noin lähelle kotia eikä mihinkään korpeen tai mikä pahinta maantiellä 80km/h vauhdissa
Lähteä tästä katkennut pultti kourassa kyselemään uusia. Ostaa kerralla neljä kpl jos menee vaikka toiseltakin puolelta.....
Re: 1327
On se perhana ihme toimintaa noilla korjaamoilla ja varaosaliikkeillä täällä kemijärvellä. Kävin ensimmäisenä kysymässä noita pultteja paikalliselta korjaamolta, jolla on sisun ja volvon huolto. Kysyin korjaamopäälliköltä, että löytyisikö noita pinnapultteja tai voisiko niitä tilata, niin ensimmäisenä tuli vastaus, että: Ei ole, eikä tilata kun se ne on varmaan niin kalliita! Kuulosti, että hän joutuu ne itse ostamaan eikä meikäläinen....no vastaus oli ehkä odotettavissa, koska kyseisen ihmisen tavat on kyllä tiedossa. Korjaamopäällikkö käski mennä paikalliseen metallipajaan, että jos ne sielä voisivat sorvata uudet No käskin kaverin mennä huomena kyselemään niitä pultteja rovaniemeltä sisuautosta, josko ne sielä vaikka niitä möisivät
Joo turboviritelmä pelaa protossa ihan hyvin, leukussa on nyt enemmän potkua Vähän arveluttaa, että kauanko ilmaiseksi saatu turbo pelaa( turbo ollut ennen valmetin 611:ssa moottorissa). Oikein kun vedättää koneen tiukille niin alkaa turbo pitämään melkoista ujellusta, oikeastaan melkein rääkäisee ja tuo vakio pakoputki varmaan ahistaa jonkun verran, että isomman voisi laittaa tulevaisuudessa (kuulisi että autossa on turbo, nyt ei kuulu paljon mitään semmoiset äänet pitäis saada kuin UN-protolla ).
Joo turboviritelmä pelaa protossa ihan hyvin, leukussa on nyt enemmän potkua Vähän arveluttaa, että kauanko ilmaiseksi saatu turbo pelaa( turbo ollut ennen valmetin 611:ssa moottorissa). Oikein kun vedättää koneen tiukille niin alkaa turbo pitämään melkoista ujellusta, oikeastaan melkein rääkäisee ja tuo vakio pakoputki varmaan ahistaa jonkun verran, että isomman voisi laittaa tulevaisuudessa (kuulisi että autossa on turbo, nyt ei kuulu paljon mitään semmoiset äänet pitäis saada kuin UN-protolla ).
Re: 1327
Mie rakentelin vaimentajan kuristaa turhaa vihellystä. Ei kuitenkaan rajoita virtausta.
Olis varmaan hyvä olla koko putkisto vähintään 80mm, mielellään 100mm putkea.
Tee niinkuin minikone, suoraputki taivaalle.
Ihmeellistä jos ei pultteja löydy, luulis nyt joka tarvikeliikkeen hyllyssä olevan. Vai onko ne jotain spesiaali kamaa?
Muutamassa firmassa huomannut kun tällainen "nuorempi" jannu menee ostaa jotain, niin myyjiä ei kiinnosta tai tavaraa ei ole eikä tilata. Sit kun "vanhaparta" tulee liikkeeseen, niin tarjotaan munkki kahvit ja lippikset yms ja kaikki onnistuu.. Mut se on vaan myyjästä kiinni.
Olis varmaan hyvä olla koko putkisto vähintään 80mm, mielellään 100mm putkea.
Tee niinkuin minikone, suoraputki taivaalle.
Ihmeellistä jos ei pultteja löydy, luulis nyt joka tarvikeliikkeen hyllyssä olevan. Vai onko ne jotain spesiaali kamaa?
Muutamassa firmassa huomannut kun tällainen "nuorempi" jannu menee ostaa jotain, niin myyjiä ei kiinnosta tai tavaraa ei ole eikä tilata. Sit kun "vanhaparta" tulee liikkeeseen, niin tarjotaan munkki kahvit ja lippikset yms ja kaikki onnistuu.. Mut se on vaan myyjästä kiinni.
Re: 1327
Raidetankohaaverista muutama kuva galleriassa:
http://www.sisua.net/gallery/v/rassaaja/?g2_page=3
Malliksi yksi:
http://www.sisua.net/gallery/v/rassaaja/?g2_page=3
Malliksi yksi: