Pahoittelut parin kuukauden radiohiljaisuudesta. Asioita on kuitenkin tapahtunut, mutta jostain syystä kirjoittaminen tänne on jäänyt vähemmälle.
Ensinnäkin heinäkuun puolella baijerilainen moottorivärkki päätti yrittää lävistää sisua taka vasemmalta.
Seuraamukset olivat kohtalokkaat peltilehmille. Baijerilainen oksenti erilaisia nesteitä tantereelle ja ratti lopetti tottelemisen. Sisussa puolestaan takarengas kävi ilmeisesti niin edessä, että lehtijousi hyppäsi takaa koko liuku systeemin alle. Renkaasta irtosi pari nappulaa lisää ja takapuskuri sai hieman hopeaa maalia, mikä ei oikein sovi muiden värien skaalaan.
Heinäkuussa ei sitten kannata ajaa yhtään kolaria... Viikon päivät meni, että pääsin edes jutulle korvausihmisen kanssa. Toinen viikko sitten väännettiin kättä summasta. Noh, homma on nyt taputeltu.
Lavalta otettiin eltaantuneet vanerit irti ja laitettiin vaihtaen puolen tusinaa putken pätkää lavarakenteisiin. Yksi runkopalkkikin oli täynnä dieseliä kun rakenteisiin porailin reikiä kotelosuoja-ainetta varten. Mietittiin hieman tekisikö autosta vain oikealta puolelta tankattavan mallin, vai miten homma hoidetaan. Tällä hetkellä taidetaan tilkitä poraamani reiät ja miettiä asiaa myöhemmin. Toimiihan tuo auto, vaikka koko lava ranka olisi polttoainesäiliötä.
Fosforihapolla ja harjalaikalla pohjat. Tämän jälkeen mattamustaa 2k maalia päälle. Eli ppg selemixiä pintaan. Tuo on kyllä vakuuttavaa kamaa pinta ja pohja samassa. Ennenkin sillä tullut rötvättyä ja toistaiseksi maalit pysyneet kiinni. *Kop kop* Ainakin masivill Lahdessa myy ja sieltä löytyi armeijan vihreän reseptikin!
Ennen lavan rakenteet oli pääosin vihreää. Jatkos pätkä sitten mustaa ja muutama muukin paikka. Nyt en viitsinyt lähteä kahta maalia tuonne sekoittelemaan kun kaikki jää kuitenkin vanerien alle piiloon. Vähän houttaisi moottorikoppa ja pressun putket vetää myös mustalla, mutta taidan niiden suhteen nyt kuitenkin kunnioittaa alkuperäisiä värejä. Jos tätä vaikka museomiehelle pääsisi näyttämään.
Seuraavaksi täpätään piiloon kuskin ovesta ja lokarista ruosteet. Myös lavan kylkien kaikki alakourut menee vaihtoon. 30x30 u-profiilit maannet tuossa tallissa jo toista kuukautta. Jos sitä pikku hiljaa saisi mokomat vaihdettua. Varmaan vaihtuu vanerit kyljissäkin. Ellei nyt ole sittenkin timanttisessa kunnossa nuo vanhat. Vähän epäilen pehmenneen tuolta rankojen sisältä.
Sen jälkeen homma on maalausta vaille. Jo tässä vaiheessa tietää ilmeen muuttuvan todella paljon kun laite on ympäri kierretty pensselikädessä.