SA-1798 (UN)
Valvoja: sisua
SA-1798 (UN)
SA-1798
Mittarilukema tällä hetkellä 15000. Ollut ilmeisesti Niinisalossa YK-joukkojen koulutuskäytössä.
Kesäiseen käyttöön tarkoitettu koska hehkua eikä lohkolämmitintä löydy. Pitäisi varmaan lohkolämmitin asennella, jottei tule turhaan moottoria talvella rääkättyä.
Rautakangen teline löytyy vasemmalta puolelta. Ketjuille on koukut molemmin puolin. Katossa on reikä kohdalla, missä on ennen ollut hakuvalo.
Mittarilukema tällä hetkellä 15000. Ollut ilmeisesti Niinisalossa YK-joukkojen koulutuskäytössä.
Kesäiseen käyttöön tarkoitettu koska hehkua eikä lohkolämmitintä löydy. Pitäisi varmaan lohkolämmitin asennella, jottei tule turhaan moottoria talvella rääkättyä.
Rautakangen teline löytyy vasemmalta puolelta. Ketjuille on koukut molemmin puolin. Katossa on reikä kohdalla, missä on ennen ollut hakuvalo.
Re: SA-1798 (UN)
Komia peli. Millä koneella?
Re: SA-1798 (UN)
Vapaasti hengittelevä Valmet 611.Mika A. kirjoitti:Komia peli. Millä koneella?
Re: SA-1798 (UN)
Ajattelin asentaa moottorin lämmittimen. Yksi vaihtoehto olisi Calix PH1000 letkulämmitin. Lohkolämmittimenkin saisi varmaan paikalleen kakkostulppaan, ykköstulpassa on pakoputki edessä. Kumpiko noista olisi parempi ratkaisu ja mihin väliin tuo letkulämmitin olisi paras asentaa?
Re: SA-1798 (UN)
Alkoi tihkumaan öljyä ilmeisesti tuosta siirtopumpun ja ruiskupumpun välisestä tiivisteestä. Ainakaan Raskoneelta ei tuota tiivistettä saanut. Kellään tietoa mistä sellaisen voisi löytää vai pitääkö etsiä koko siirtopumppu?
Polttoainemittari alkoi näyttää suoraan täyttä tankkia kun virrat laittaa päälle. Onko tuossa muuta vaihtoehtoa kuin anturi rikki?
Polttoainemittari alkoi näyttää suoraan täyttä tankkia kun virrat laittaa päälle. Onko tuossa muuta vaihtoehtoa kuin anturi rikki?
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1798 (UN)
Kuulostaa melko varmalta maadoitusvialta. Anturin saat mitattua ja sitten vertaa tulosta mittarille tulevaan lukemaan, niin niidenhän pitäisi antaa samankaltaisen tuloksen.
Re: SA-1798 (UN)
Jos pumppu on vielä hyvä, niin irroita ja laita vähän tiiviste silikoonia väliin.Kellään tietoa mistä sellaisen voisi löytää vai pitääkö etsiä koko siirtopumppu?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1798 (UN)
Noin minäkin tekisin.
Jos kuitenkin haluaa tiivisteen, niin sen voi tehdä helposti naputtelemalla tiivistepaperista. Tiivisteitä voi ostaa IKH:lta http://tyokaluketju.fi/upload/1202798954-G_Valmet.pdf tai Valmetilta. Tuo sama tiiviste taitaa olla muutamassa kymmenessä tuhannessa traktorissa.
Jos kuitenkin haluaa tiivisteen, niin sen voi tehdä helposti naputtelemalla tiivistepaperista. Tiivisteitä voi ostaa IKH:lta http://tyokaluketju.fi/upload/1202798954-G_Valmet.pdf tai Valmetilta. Tuo sama tiiviste taitaa olla muutamassa kymmenessä tuhannessa traktorissa.
Re: SA-1798 (UN)
Täytyypä vielä IKH:lta kysäistä josko heillä tuota tiivistettä on.
Yksi hassu ongelma löytyi lisää. Peruutusvalo ei toimi. Anturi kyllä on kunnossa (kokeiltu myös uudella). Eli jostain syystä se anturin tappi ei painu tarpeeksi pitkälle. Pakki menee tietty päälle ja toimii. Eikö laatikossa sitten joku osa osu siihen tappiin kunnolla vai mitä ihmettä?
Hauskaa tämä säätäminen. Ennenkuin tänä vuonna tämän Sisun ostin niin en ole edes mopoa rassannut.
Yksi hassu ongelma löytyi lisää. Peruutusvalo ei toimi. Anturi kyllä on kunnossa (kokeiltu myös uudella). Eli jostain syystä se anturin tappi ei painu tarpeeksi pitkälle. Pakki menee tietty päälle ja toimii. Eikö laatikossa sitten joku osa osu siihen tappiin kunnolla vai mitä ihmettä?
Hauskaa tämä säätäminen. Ennenkuin tänä vuonna tämän Sisun ostin niin en ole edes mopoa rassannut.
Re: SA-1798 (UN)
Silloin kun polttoainemittarin johto maarottuu mittari näyttää täyttä.
Re: SA-1798 (UN)
Huonompi homma. Vaikka otan anturin johdon irti niin ei mitään muutosta. Eli johdon täytyy maadoittua jossain matkalla...Tyrvää kirjoitti:Silloin kun polttoainemittarin johto maarottuu mittari näyttää täyttä.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1798 (UN)
Nopein homma on vetää uusi johto alusta loppuun. Homma mitataan minuuteissa ja vikaa etsimällä ehkä enemmässä.
Onko se peruutusvalo toiminut aijemmin? Mittasitko paikoillaan, että ei anna kontaktia ja irrallaan antaa? Olisko lampun päässä (maadoitus)vikaa?
Onko se peruutusvalo toiminut aijemmin? Mittasitko paikoillaan, että ei anna kontaktia ja irrallaan antaa? Olisko lampun päässä (maadoitus)vikaa?
Re: SA-1798 (UN)
Ei ole tuo peruutusvalo minulla toiminut missään vaiheessa kunnolla. Välillä se välähtää kun kytkee peruutusvaihteen päälle. Anturi on kyllä kunnossa mutta paikallaan se ei pelaa eli se joku mikä sitä kytkintä pitäisi painaa siellä vaihdelaatikossa ei ilmeisesti jostain syystä paina sitä anturin tappia tarpeeksi syvälle.
Re: SA-1798 (UN)
Omassa oli samaa ongelmaa. Välähteli ja keppiä heiluttamalla paloi. Uusittujen abiko liitosten myötä (anturilla ja peruutusvalon sisällä) toimii hyvin. Omassa ollut joitakin tosi huonosti puristettuja abiko liitoksia. Jotkut johdot on tehty useammasta pätkästä. Esim metrin mittaisessa johdossa ollut kolmekin liitosta teippauksen alla. Tosin juottamalla tehty ja kutistesukalla suojattuja. Sisulla ymmärretty kierrätys jo varhain, ei heitetä johdon pätkiä roskiin..
Anturillahan on neljä napaa mut vain kaksi vastakkaista on käytössä. Kaksi napaa jää tyhjäksi. Yleismittarin "piippaus" tai vastusmittauksella helppo testata. Autosta virrat pois, pakki päälle ja anturin navoista mittaa minkä vastakkaisten nastojen välille yhteys syntyy.
Anturillahan on neljä napaa mut vain kaksi vastakkaista on käytössä. Kaksi napaa jää tyhjäksi. Yleismittarin "piippaus" tai vastusmittauksella helppo testata. Autosta virrat pois, pakki päälle ja anturin navoista mittaa minkä vastakkaisten nastojen välille yhteys syntyy.
Re: SA-1798 (UN)
Polttoainemittari lähti pelaamaan. Ennenkuin aloin vetämään uutta johtoa niin pätkäisin vanhasta anturinpuoleisesta päästä pätkän pois ja kokeilin sillä. Oli sitten poikki jostain sieltä loppupäästä.
Siirtopumpun tiiviste pelasi ainakin lyhyehkön koeajon jälkeen. Leikkasin tiivistepaperista vanhan mallin mukaan ja pikkaisen vielä lisäsin tiivistesilikonia. Ei ihme että vanha tiiviste vähän tihkui läpi. Tiivisteestä oli osa hävinnyt aivan kokonaan.
Vielä kun keksisi tuon peruutusvalon ongelman. Voiko olla että vaihdevipu ei ei siirrä peruutusvaihdetta aivan loppuun asti ja näin se ei saisi painettua sitä anturin tappia pohjaan? Ei oikein muuta enää keksi koska tosiaan se anturi on ehjä mutta kun mittaa suoraan siitä anturin päästä sen ollessa paikallaan niin ei sieltä signaalia tule.
Siirtopumpun tiiviste pelasi ainakin lyhyehkön koeajon jälkeen. Leikkasin tiivistepaperista vanhan mallin mukaan ja pikkaisen vielä lisäsin tiivistesilikonia. Ei ihme että vanha tiiviste vähän tihkui läpi. Tiivisteestä oli osa hävinnyt aivan kokonaan.
Vielä kun keksisi tuon peruutusvalon ongelman. Voiko olla että vaihdevipu ei ei siirrä peruutusvaihdetta aivan loppuun asti ja näin se ei saisi painettua sitä anturin tappia pohjaan? Ei oikein muuta enää keksi koska tosiaan se anturi on ehjä mutta kun mittaa suoraan siitä anturin päästä sen ollessa paikallaan niin ei sieltä signaalia tule.