jyry 6x4

Kontio, Jyry, Kärppä, Nalle, Karhu, K- ja M-sarja

Valvoja: sisua

Karhu 4x4+2
Viestit: 318
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Tuli ostettua uus projekti R143CZT LAV 6x4 vm.81..ollut aikonaan tampereen kaupungin vl auto.10v sitten vl laitteet poistettu,ja laitettu jorpen lämpölava etukipillä.viime vuoteen asti ollut kaivoksella ajossa.rollsin 320 kone ja bvf 14 loota..sanokaapa viisaat mitä toi LAV tarkottaa? tampereen aikanen kilpi ollu SIC-736...muistaako kukaan tuota jyryä?
Liitteet
IMG_0638_1.JPG
IMG_0638_1.JPG (106.51 KiB) Katsottu 16900 kertaa
IMG_0637.JPG
IMG_0637.JPG (134.26 KiB) Katsottu 16900 kertaa
keula
keula
IMG_0636.JPG (135.29 KiB) Katsottu 16900 kertaa
Viimeksi muokannut Karhu 4x4+2, Ma Syys 24, 2012 2:18 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Onnittelut uudesta rojektista! Ja kunnon moottorillakin 8)
Vanaja68
Viestit: 40
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Vanaja68 »

Olisikohan L = lyhennetty A = akseli V = väli
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Onneksi olkoon hankitasi johdosta :D .Tuossa selailin hiukan vanhempien Sisujen eli 70-lukuisten mallitunnus luetteloa ja se ei ainakaan tuntenut tuota LAV lyhennettä,josko on tullut vasta kanttilamppusten myötä taas tuo LAV .
Karhu 4x4+2
Viestit: 318
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

jyryn akseliväli on 420 ja teliväli 137...onko nää normaalit?rek. otteessa lukee:akseliväli muutettu ARK:N päätöksellä no am-106/86...
Napapiiri
Viestit: 574
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Vakio akselivälit suinkin 3800/4800+1370 mm. Taka-akselit lienee BTY?, jolloin oli 5,6 tai 8,32:1 välityksillä.
Karhu 4x4+2
Viestit: 318
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

joo.napaperät on..ilmeisesti toi harvempi välitys on..liekkö sit ollu alunperin av 480 ja sit lyhennetty runkoo :?: ihmeen hyvässä kunnossa jyry on kun ollu viimeset 10v suljetulla alueella ajossa.kuormat varmaan ollu niin isoja mitä lavalla on pysynyt :D :D
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Omassa Jyryssä tehty myös aikoinaan akseliväli muutos 4650:stä 4050:seen. Tuosta akseliväli muutoksesta on seuraavanlainen maininta rekisteri otteessa

R142BPT-6x2-4650+1200/4050+1200. Ja moottori"huoneen"puolella on rinta pellissä niitattu lätkä jossa tuo sama muutos ilmenee. Autosi edustaa sitä ikä luokkaa jossa rekisterin ensinmäinen kirjain paljastaa läänin jossa se on rekisteröiyty eli S viittaisi savon lääniin. Tampere joka kaikesta nyky sähläyksestä huolimatta kuuluu yhä edelleen Hämeen lääniin edusti tuolloin 81 autojen ensirekisteröinneissä H alkuisia rekisteri kilpiä . Pitkään poissa olleet I alkuiset kilvet palautui siinä 1987 vuoden lopussa Hämeen läänissä rekisteröityihin autoihin.Nykyäänhän noilla rekisterikilpien ensinmäisillä kirjaimilla ei paljastu ajoneuvon rekisteröinti lääni. Itse löysin melko helpollakin rungosta tuon katkaisu kohdan n 20 cm jousen korvasta .
Karhu 4x4+2
Viestit: 318
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

K oli ennenvanhaan kuopion läänin tunnus :wink: Onko S pohjoiskarjalan tunnus :?:
usis
Viestit: 58
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja usis »

"Ennenvanhaan" kuten v. 1952 Kuopion läänitunnukset olivat K ja S. Sitten v. ????? Kuopion lääni jaettiin ja Kuopion läänitunnus oli K ja uusi Pohjois-Karjalan lääni sai tunnuksen S.
Esimerkki: naapurin taksi Rover 75:n vm. 1952 rekkari oli SX-49. S=Kuopion lääni ja X=taksi. Silloin ei vielä ollut kilvissä oranssireunuksia.
sisupastilli
Viestit: 49
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja sisupastilli »

S oli kyllä Pohjois-Karjalan läänitunnus, mutta SIC-alkuinen kilpi ei voi missään nimessä olla alkuperäinen tuonikäisessä jyryssä. Kuusimerkkisten kilpien SIC-sarjaa on nimittäin jaettu vuonna 1997.

Tuosta lisää tietoa kilpisarjoista, ketä kiinnostaa: http://www.saunalahti.fi/sisaarim/trivi ... kilvet.htm
c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Ompa löytynyt mielenkiintonen Jyry.Tuo Lav varmaan tarkottanee tuota lyhennettyä akseliväliä ei se ainakaan mikään Sisun alkuperäinen mallimerkintä ole.Tuo Bvf-14 vaihteisto kiinnitti huomiota onko teliveto mallia saanut vain tällä laatikolla :?: .Tuollanen teliveto Jyry on ainakin meilläpäin ollu todella harvinainen kun oikeen (huonoa)muistiani venutan niin yhden muistan sekin pyöreälamppuen ja engelsmannin napaperillä.Onko muuten jo mustalla koelaudalla :?: .Tämä yksilö.
Avatar
sisua45
Viestit: 3032
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Nyt alkaa olla jo kuvien paikka. :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Napapiiri
Viestit: 574
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Ilmeisesti nämä M-163/R-143 CST/CZT-6x4 mallit olivat tuolla BVF-14(Fullert RTO 9508LLB 14+3) vaihteistolla sekä 33t. kok.painoilla. Ja R-149BPT-6x4(puikkoperällä,ATS) sai BVF-13(RTO 9513 13+2) tai BVF-14:lla. :roll:
Karhu 4x4+2
Viestit: 318
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: jyry 6x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

nyt on kuvia..musta on kojetaulu..nuo ilman otto sykloonit ihmetyttää :?: voiko olla tehtaalla laitetut :?:
Vastaa Viestiin