Olisiko tuo tappi mennyt poikki hidas/nopean vaihteen synkropaketista? Sopisi noiden kuvien perusteelle semmoiseksi. Muita oikein tuohon mittaan sopivia en löytänyt kirjoista.
Kyllä tuo Kontion huomio on varmaan kohdallaan. Ainakaan tuos 13-vaihteises ei muualle kyllä nuo sovi.Mulla on tuos korjaamokirjas yksi halkileikkaus kuva jossa näyttääs olevan nuo tapit lukittu ruuvilla jonka jäljet tuos tapis näkyy.Onko tuos 14-vaihteisessa muuten vaihdejärjestys semmoinen että 2/6 ja 3/7 on alhaalla rinnakkain niinkun tämä korjaamokirja näyttää? Muuta tämä ei tuosta kerrokkaan kun käyttöohjeita.
Tuo tappi se on.ei kyllä himottas ruveta lootaa purkamaan.viimeks oon vaihdelaatikkoo purkanut ja kasannut joskus 70 luvulla ja se oli pappatunturi kyllä on bvf14 laatikossa 2 ja 3 alhaalla vierekkäin..outo järjestys...mikähän lie tapin katkassut..jos loput tapit olis ehyet,ei taitas isompaa haittaa olla ku loota pelas hyvin...onko kellään kokemusta noista tapeista?
Taisit tehdä viisaan ratkaisun kun et moottorin merkkiä ruvennut vaihtamaan, ainakin vanhemmissa Rolsseissa oli pienempi halkaisijainen kytkin akseli kun cumminsissa, samaten Rolssin laatikot oli tehty pienemmille vääntömomenteille. Vaihteistoissa oli hammaspyörien kosketuspinta-aloissa eroa, eli eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.
Tuollaisia Sisuja Autoteollisuus liisasi Lähi-Itään joskus 70-luvulla,vuokraaja oli Rykote,joka oli taas jollain tavalla YIT:n sisaryhtiö.Kun arabipojat sitten rupesivat keskenään kahinoimaan,tuli suomalaisille rakentajille jonkinmoinen äkkilähtö,nämäkin autot (tai osa niistä ) palautettiin Sisulle.Ne myytiin sitten kimpassa olisikon ollut Tar Auto nimiselle firmälle,joka koetti myydä niitä edelleen.Ilmanottoputket ja hiekanerotussykloonit,isompi jäähdytys ja erilainen latauksen jännitteensäädin kuului vakiovarustukseen.Olisiko ko. auto näitä peruja.
Moro.mielenkiintoinen tieto tuo että olis ollut arabimaissa.sehän sellittäs miks vasta -81 on rekisteröity suomessa.eikös irakissa tuohon aikaan ollut vallankumous?oliskohan mitään konstia miten vois todistaa onko ollut rättipäiden maassa?eipä oo jyry projekti edistynyt vuoteen..jospa ens kesänä sais inspiraation...
Dodii,nyt inspiraatio iski.viime vkol laatikko irti,vaihdelaatikko spesialisti jkv66 aukaisi takapään,kuudesta tapista neljä oli poikki.vara osa fullerista sai ehyet tapit.veholta tiivisteet,jouset,sokat.maksoi peräti 18e ...ei pahan hintainen remppa...ny laatikko valmis,suuret kiitokset jkv66...kopin lattiaa aloin korjata,menee uusiks lähes koko pohja...
Karhu 4x4+2 kirjoitti:Tänään huomasin että jyryn kaikissa ilmasäiliöissä on valmistus vuosi 1980.mä ollu siinä luulossa että jyry tehty v.79...mikähän lie lopullinen totuus
Voisko olla näin, että joku on vaihtanut jossain vaiheessa ehjät käytetyt ilmasäiliöt vanhojen tilalle Tällöin vuosiluku ei stemmaa auton kanssa. Ollaan melko samassa vaiheessa projektin kanssa, mutta sillä erotuksella, että meitsillä on noita puutöitä riittänyt