L-137CIT-4x4

Kontio, Jyry, Kärppä, Nalle, Karhu, K- ja M-sarja

Valvoja: sisua

TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Tuommonen Karhu Sisu tuli tosiaan hankittua. Ensi viikolla tarkoitus tuoda kotopihaan. Valmetissa vuotaa kannenpahvi, se ensimmäsienä laittoon.

Ensimmäinen omistaja merkitty olleen Lahden kaupunki / Konetoimi. Konenumero on ollut 109.

Rekisterinumero HKU-814.

Mikäli tietoa historista, niin kaikki kiinnostaa. Muutosatsastettu -92, jolloin päälle laitettu Tico 1080HT. Liekö ollut joku muu nosturi ennen sitä?
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Karhu 4x4+2
Viestit: 342
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Ompa hyvä että palstalle kirjautu pumppu asiantuntija :D .olis heti kysyttävää.kaivurissa outo vaiva.kylmä moottori lähtee hyvin käyntiin,mut kun ajaa lämpimäks ja sammuttaa ei lähde käyntiin ennen kun jäyhtyy..puol tuntia kun seisoo ni taas lähtee.viimek ku olin kaivamassa ei ruokatunnin aikana jäähtynyt tarpeeks.otin litran ojasta vettä ja kaadoin jakajapumpun päälle niin sitten lähti...onko pumppu väljä :?: vai mikä sitä riivaa..paa kuvia karhusta...
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Laittelen kuvia kun saan haalauttua vekottimen pihaan.
Kuvaamasi perusteella jakajapumppusi nestepää on väljä. Klikkaa allekirjoituksen linkkiä niin pääset kosketuksiin oikean pumppuspecialistin kanssa.

Onkohan tämän ikäisessä kierroslukumittari sähköllä vai vaijerilla? Koeajoilla ei tuo pelannut.
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Neliveto Sisu
Viestit: 443
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

TunturiPappa kirjoitti: La Syys 11, 2021 10:39 pm Onkohan tämän ikäisessä kierroslukumittari sähköllä vai vaijerilla? Koeajoilla ei tuo pelannut.
Jos on sähköinen mittari niin kierroslukuanturin pitäisi olla vauhtipyöränkotelon päällä kuskin puolella, tai ainakin siellä se on SL 4x4:n Valmet 611 moottorissa, sitä en tiiä onko näissä missään ollut kierrosluvun mittaus laturin kautta. Omassa projektissa oli aikanaan kierroslukumittari yksinkertaisesti sen takia pimeänä, sillä tärinässä pistoke oli lähtenyt irti anturista. Jos siellä vauhtipyöränkotelon päällä ei sitä anturia ole niin silloin aika todennäköisesti sanoisin siulla olevan autossasi kierroslukumittari vaijerilla
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Näillä eväin asiaa tutkimaan.
Kiitos.
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
proto
Viestit: 568
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja proto »

Syöttöpumpun perässä kulma vaihde josta vaijeri kierrosluku mittarille, siinä kulma vaihteen ja vaijerin liitoksen välissä on "sulake" viewtopic.php?f=8&t=1394
Siis jos on vaijeri mittari.
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Toivotaan että olisi jotain tuommosta vaivaa. Metallista kyllä saan tehtyä, mutta nuo sähköt on vähän niin ja näin.
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Karhu 4x4+2
Viestit: 342
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Onko su karhussa vl-laite?jos ei ni mul olis multiliftin laite myynnissä..
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Karhu 4x4+2 kirjoitti: Ti Syys 14, 2021 5:02 pm Onko su karhussa vl-laite?jos ei ni mul olis multiliftin laite myynnissä..
Ei oo vaihtolavavehkeitä Karhussa, vielä.

Minkä verran nuo vaihtolavalaitteet painaa, kun ei tuota kantavuutta nytkään ole häävisti? Hinta kiinnostaa myös?
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Karhu 4x4+2
Viestit: 342
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Oliskohan tonnin painonen 2akselisen vl paino.kyllä vl laite tekee kuorma-autosta tosi monipuolisen työkalun.14 vuotta mul ollu karhussa vl laite,oon ollu tosi tyytyväinen,kato nettikoneesta ID2077028..
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Karhu 4x4+2 kirjoitti: To Syys 16, 2021 4:20 pm Oliskohan tonnin painonen 2akselisen vl paino.kyllä vl laite tekee kuorma-autosta tosi monipuolisen työkalun.14 vuotta mul ollu karhussa vl laite,oon ollu tosi tyytyväinen,kato nettikoneesta ID2077028..
Tekee, tekee, sitä en voi kieltää. Tuosta 6 tonnin kantavuudesta kun otetaan tonni pois niin eipä häävisti jää. Otan kuitenkin asian mietintään. Hydrauliikka olisi valmiina.
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Karhu 4x4+2
Viestit: 342
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Ei helvetti,miten voi olla noin vähä kantavuutta :?: :?: onko joku pienentänä kantavuutta että pienentää diesel veroa?lähempänä 10tonnia mun mielestä pitäs olla...
Avatar
Kontiosusi
Viestit: 179
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja Kontiosusi »

Ei liene ongelma nostaa kantavuus suuremmaksi muutoskatsastuksessa. Ehkä ollut auton alustalle rakennettuna työkoneena aiemmin tai vaikkapa verosyistä haluttu pieni kantavuus. Teknistä perustetta kantavuuden rajaamiseksi noin alhaiseksi tuskin on ja esim. akselistot ja jouset lievevät Sisun normiosia. Veikkaisin kokonaismassan noston onnistuvan moottoritilan etuseinän kilpeen merkittyyn lukemaan asti helposti katsastuksessa eikä välttämättä Sisun todistuksia tarvita. Vai onko kilvessäkin pieni kokonaismassa?
L-139CV 4100 -72, LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76. Mistä näitä oikein sikiää....
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Omamassa 9900kg kokonaismassa 16000kg.

Tico ja kippivehkeet painaa päällä.

Jos laittaa vaihtolavavehkeet, niin tarviisi niitä vaihtolavojakin hitsata muutama kappale erilaisia.
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
TunturiPappa
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: L-137CIT-4x4

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

proto kirjoitti: Su Syys 12, 2021 11:51 am Syöttöpumpun perässä kulma vaihde josta vaijeri kierrosluku mittarille, siinä kulma vaihteen ja vaijerin liitoksen välissä on "sulake" viewtopic.php?f=8&t=1394
Siis jos on vaijeri mittari.
Vaijerilla oli ja vaijerikin löytyy, mutta kulmavaihde puuttuu. Sopiikohan siihen traktoriosa, vai onko näissä eroa? Mistähän sellaisen sitten saisi?
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Vastaa Viestiin