Russlandiassa näkee vielä SISUn mahtikaupan M-sarjalaisia, niitähän vietiin joku 50-52 kpl siinä -70-80 luvun taitteessa täysin varustettuna.
Ja veljeskansamme vaati autot RR-moottoreilla, eivät huolineet Cumminsia.
Noissa koneissa oli jo ne piikarbidilla seostetut sylinteriputket estämässä öljynkulutusta, eivät siis kiillottuneet enään.
Venäjän pop-niitit
Valvoja: sisua
Re: Venäjän pop-niitit
Kyllä vain . Rolls-Royce suunnitteli nuo piikarbidilla seostetut sylinteriputket sisun kanssa yhteistyössä ja moottorit oli teholtaan 260 ta 315 DIN hv ja yleensä nokassa oli RR265 tai RR320 lätkät .Tärkein muutos oli juuri noi piikarbidiputket noissa moottoreissa joilla ei ollut taipumusta lasittua ja samalla saatiin se älytön öljyn kulutus pienennettyä. 80 luvulla kokeiltiin myös Caterpillarin ja Magiruksen moottoreita .Cat oli liian kallis ja Magirus liian meluisa . Sisulla oli myös 70 luvulla noita Catin moottoreita kokeilussa mutta kallis oli silloinkin hinnaltaan.