Sisu SL 170 4x4

SL, SK, SM, SN ja SR-sarjat

Valvoja: sisua

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Tänään jatkoin vaihteiston purkamista ja tänään purin vaihteistosta pois vaihteensirtäjien kannen, vaihteensiirtäjät ja kytkinkopan. Löysin lopulta sen keskustelun missä nimimerkki Kontio kertoi Karhun vaihteiston korjauksesta ja olihan siinä sama vaihteisto kuin tässäkin autossa. Onneksi Dokumentaatio-osiosta löytyi tähän vaihteistoon korjaamo-ohjekirja, muuten esimerkiksi vaihteensiirtäjien kannen irrotus olisi saattanut olla hieman vaikeampaa. Periaatteessahan siis kyseessä oli sama "ongelma" kuin aiemmin Kontiolla vaihteiston kanssa, kun luin korjaamo-ohjetta vähän tarkemmin huomasin, että peruutusvaihteen eli takimmaisen siirtäjän laakeritapit pitää irrottaa jotta siirtäjää saadaan siirrettyä jotta vaihteensiirtotangon saa irrotettua ensin tästä peruutusvaihteen siirtäjästä ja sen jälkeen muista siirtäjistä. Siirtäjien liukupaloissa ei ollut sen suurempia kulumisen merkkejä, lähes kaikki olivat melkein uutta vastaavassa kunnossa. Vaihteistohan on muuten varsin hyvässä kunnossa, eikä hammasrattaissa ole ainakaan silmin nähtynä havaittavissa suurta kulumista tai muitakaan vaurioita, mutta tässäkin vaihteistossa on ilmeisesti kulunut vaihteiston pääakselin kytkinakselin puolipään laakerointi. En ole vielä vaihteistoa niin pitkälle purkanut, mutta epäilen että kyseessä on sama vika kuin mitä oli Kontion Karhu-Sisun vaihteiston kytkinakselissa, taitaa olla tyyppivika tässä "uudemman mallisessa" ZF S6-90:ssä eli tästä puuttuu se välilaakeri pääakselin kytkinakselin puolipäästä. Muistelin että isä taisi joskus mainita tämän auton vaihteiston täristävän ja myös vaihdekepin tärisevän voimakkaasti varsinkin isoilla vaihteilla ajaessa, itse huomasin myöhemmin saman. Toki tärinä on voinut yhtä hyvin johtua takakardaadin kuluneista booreista ja ristikoista sekä siitä että kardaani oli joskus hitsattu ja vääntynyt, ja toki osin myös ehkä siitä että auton oikean puolen etujousipakka oli poikki. Joka tapauksessa kytkinakseli antaa reilusti jälkeen ja kun sitä heiluttelin siirtäjien kannen ja siirtäjien kannen irrottamisen jälkeen, näki selvästi, että pääakseli antoi kytkinakselia heilutellessa jälkeen useamman millin, asia kuitenkin selvinnee tarkemmin kunhan vaihteisto on purettu kokonaan osiksi.

Osia tähän vaihteistoon joutunee sitten hankkimaan ainakin näillä näkymin kaikki laakerit ja toki tiivisteet. Synkronien kunto ja kuluneisuus pitää tutkia tarkemmin kun laatikko on purettu. Teetin muistaakseni Kuopion ZF Auto Centerissä tarjouspyynnön tämän vaihteiston osien suhteen, ainoat osat mitä ei enää saa, olivat 1. vaihteen ja peruutusvaihteen hammaspyörät, eli osia ainakin pitäisi tarvittaessa olla saatavilla, muistaakseni kaikki osat olisivat maksaneet lähemmäs 12 000 euroa, mutta kaikkia osia tähän vaihteistoon ei ole tarvetta uusia. Lisäksi tuttavalla on useampi Mercedes-Benzin kuorma-autosta purettu ZF S6-90 ja hän sanoi että niistä saisi tarvittaessa varaosia, hänellä ei niille kuulemma ole enää sen suurempaa tarvetta, pitää soitella ja selvitellä asiaa.

Loppuun vielä sitten kuvia, tällä kertaa muistin ottaa kuvan pohjamaalatuista alumiiniosista, saa niistäkin kuvan tänne näkyviin
Liitteet
ZF S6-90 Vaihteensiirtäjät irti.jpg
ZF S6-90 Purku II päivä.jpg
Valmet 611 DSJ 5911 Pohjamaalatut moottorin alumiiniosat.jpg
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Vielä vähän täydennystä edelliseen viestiin. Ennen vaihteiston purkamisen aloittamista irrotin vaihteiston ulosottokoneistosta ulosoton kytkennän paineilmayslinterin ja sen telineen. Sylinterin teline vaikuttaisi jälkikäteen itse muokatulta, mitä se todennäköisesti onkin. Olisikohan jollain palstalaisella kuvaa siitä, miten tuo teline on Sisun jäljiltä ollut asennettu ja olisiko jollain teistä mahdollisestin tuota paineilmasylinterin telinettä myytävänä? Varaosakirjassa oli kuva tuosta osasta, mutta kirjan kuvassa kytkentä oli toteutettu mielestäni jotenkin tästä poikkeavalla tavalla, voihan toki olla että tästä kytkennästä on särkynyt aiemmin jotain ja ne on korvattu erilaisella systeemillä. Ja vaihteistohan ei siis ole käsittääkseni tämän auton alkuperäinen vaan tietääkseni kolmas tähän autoon vaihdettu vaihteisto, kyseessä kuitenkin samantyyppinen ja myös Sisussa ollut vaihteisto, minkä kertoo vaihteensiirtäjien kannessa oleva Sisun tyyppikilpi ZF:n tyyppikilven lisäksi.
Liitteet
ZF S6-90 Ulosottokoneisto I.jpg
ZF S6-90 Kytkinkoppa irti.jpg
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
Kaato
Viestit: 241
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Minkälainen sen telineen pitäisi varaosakirjan mukaan olla?

Yksi versio näyttää tältä.

Kuva

Sitä en osaa sanoa onko noita olla useampaa eri mallia.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
Kaato
Viestit: 241
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Kävin pöyhimässä purkuosat. Ainakin Masin ja Karhun vaihteistoissa tuo kiinnikerauta on molemmissa sama.

Kuva
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Tuossa oisi liitteenä kuva siitä sylinterin telineestä, ainakin kuvassa näyttää huomattavasti erilaiselta verrattuna noihin Karhun ja Masin osiin. Onkos niissä tuollainen kuvan kaltainen sylinteri vai jollain tavalla erillainen, esim. pitempi tai muuten isompi? Mietin myös tuota kuvan asettelua, lieneekö siinä jokin virhe, ei oikein järkeen käy miten tuossa asennossa sylinteri pystyisi mitään kytkemään, kun se ei edes osoita kytkentäkoneiston suuntaan vaan kardaanin ulostulolle päin?

Pakosarjasta tuli tänään sellaista tietoa ettei hitsaaminen olisi onnistunut, kuulemma liian paljon hiiltä raudassa tai jotain sinne päin. Pitää vielä kysellä miten sen hitsauksen kanssa tosiaan kävi. Oliko sinulla Kaato siitä neliveto Karhun moottorista joutavana samanlainen pakosarja kuin mitä tässä, siullahan taitaa olla Masissa takaturbollinen pakosarja? Jos se pakosarja on siulle joutavana ja se on ehjä niin voisin ostaa sen, uusi pakosarja olisi toki Valtralla saatavilla, mutta hintaa sille taitaa tulla yli 3000 euroa jos oikein muistan.
Liitteet
ZF S6-90 Ulosoton kytkentäsylinterin teline.jpg
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
Kaato
Viestit: 241
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Sylinteri on samanlainen ilmasylinteri kuin ne mitkä käyttää jakovaihteistossa etuvedon kytkentää ja aluevaihtajaa.

Niitä 3-osaisia pakosarjoja mulla on jouten 2kpl.
Täytyy joku päivä tarkistaa missä kunnossa ne on, pitäisi kyllä olla ehjiä.
Toisen sarjan voin kyllä tarvittaessa myydä.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Kaato kirjoitti:
Ke Elo 19, 2020 3:56 pm
Sylinteri on samanlainen ilmasylinteri kuin ne mitkä käyttää jakovaihteistossa etuvedon kytkentää ja aluevaihtajaa.
Pakko sanoa ettei oikeestaan tuo miulle ainakaan kerro muuta kuin, että erilainen systeemi on niissä. :lol: SL 4x4:ssa on Steyr:n jakovaihteisto ja siinä ei ole vastaavia ulkoisia sylintereitä kyseisille toiminnoille. Viimeksi ollut neliveto Karhu pihassa joskus 80-luvulla ja sekin isoisän veljen käytössä, eli muistikuvia kyseisestä laitteesta ei itsellä juuri ole.
Kaato kirjoitti:
Ke Elo 19, 2020 3:56 pm
Niitä 3-osaisia pakosarjoja mulla on jouten 2kpl.
Täytyy joku päivä tarkistaa missä kunnossa ne on, pitäisi kyllä olla ehjiä.
Toisen sarjan voin kyllä tarvittaessa myydä.
Tarkista vaan niiden kunto kaikessa rauhassa kunhan ehdit, mie yritän ammattiopiston puolelta selvitellä mikä ongelma sen korjaushitsauksen kanssa tuli, mutta näillä näkymin eivät saa sitä korjattua. Laittele kuvia siitä pakosarjasta kunhan ehdit ja hintaa voit myös laitella vaikka tähän tai yv:llä, niin katsotaan, eiköhän siinä johonkin ratkaisuun päädytä, kiitokset jo etukäteen
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
Kaato
Viestit: 241
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Joo, ok, laitan jossain välissä kuvia kaikesta.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

kivinen
Viestit: 717
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Neliveto Sisu kirjoitti:
Ti Elo 18, 2020 9:16 pm


Pakosarjasta tuli tänään sellaista tietoa ettei hitsaaminen olisi onnistunut, kuulemma liian paljon hiiltä raudassa tai jotain sinne päin. Pitää vielä kysellä miten sen hitsauksen kanssa tosiaan kävi. Uusi pakosarja olisi toki Valtralla saatavilla, mutta hintaa sille taitaa tulla yli 3000 euroa jos oikein muistan.
Jos se pakosarja on mennyt ns. pilalle siellä, niin älä heitä romuun. Lähetä minulle, niin voin koittaa, jos saan sen vielä korjattua. Varsinkin, jos sillä ei ole kiirettä, työt kun välillä kiusaa tällaisia harrasteita.

Avatar
sisua45
Viestit: 3023
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Joskus, liki 20 vuotta sitten, pilkoimme kahden eri Valmet moottorin pakosarjat. Tavoitteena oli ahtaa moottori, mitä ei ole koskaan tehtaan jäljiltä ahdettu.

Kaveri vei pakosarjan palaset tuttavalleen, mikä oli ilmeisti jonkun voimalaitoksen hitsari? Hän hitsasi ne kiinni, ja kehui, kuinka hyvää valurautaa ne olivat hitsata.

Kaveri laittoi uuden, ennen näkemättömän pakosarjan kiinni moottoriin, ja ahtoi sen menestyksekkäästi. Savutus loppui kuin taikaiskusta ja voimaa tuli hienosti lisää. Tämä viritys oli kuitenkin maltillinen, mutta onnistunut.

Kyseessä ei ollut 611 pakosarja, nämä olivat sitä vanhempia ja uudempia. Mutta en usko, että se 611 valu olisi sen ihmeellisempää materiaalia..???
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

kivinen kirjoitti:
To Elo 20, 2020 10:55 am
Jos se pakosarja on mennyt ns. pilalle siellä, niin älä heitä romuun. Lähetä minulle, niin voin koittaa, jos saan sen vielä korjattua. Varsinkin, jos sillä ei ole kiirettä, työt kun välillä kiusaa tällaisia harrasteita.
En oo romuraudaksi ollukaan sitä viskaamassa, eiköhän se johonkin hallin nurkkaan jääne "koristeeksi" :lol: , keskikappalehan siitä on vain rikki, että päätykappaleet jos saa irti niin ne voi vielä käyttää, jos joskus tulee tarvetta.

Soittelen ensiviikolla sille hitsausta yrittäneelle opettajalle ja kyselen vähän, että mikä siinä oikein on mennyt pieleen.
Ja kiitos, voihan sitä vielä yrittää jos siitä ehjän vielä saisi, soittelen siulle asian tiimoilta vaikka tässä lähiaikoina, tarkkaan en osaa sanoa milloin, sen verran kiirettä ollut. Ja jos oikein muistan niin sinun numero miulla taitaa olla sen akselinosakaupan kautta puhelimessa
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

sisua45 kirjoitti:
To Elo 20, 2020 10:57 pm
Joskus, liki 20 vuotta sitten, pilkoimme kahden eri Valmet moottorin pakosarjat. Tavoitteena oli ahtaa moottori, mitä ei ole koskaan tehtaan jäljiltä ahdettu.

Kaveri vei pakosarjan palaset tuttavalleen, mikä oli ilmeisti jonkun voimalaitoksen hitsari? Hän hitsasi ne kiinni, ja kehui, kuinka hyvää valurautaa ne olivat hitsata.

Kaveri laittoi uuden, ennen näkemättömän pakosarjan kiinni moottoriin, ja ahtoi sen menestyksekkäästi. Savutus loppui kuin taikaiskusta ja voimaa tuli hienosti lisää. Tämä viritys oli kuitenkin maltillinen, mutta onnistunut.

Kyseessä ei ollut 611 pakosarja, nämä olivat sitä vanhempia ja uudempia. Mutta en usko, että se 611 valu olisi sen ihmeellisempää materiaalia..???
Kyselin eilen tämän ammattiopiston opiskelijalta, joka oli ollut kyseistä hitsausyritystä muiden opiskelijoiden kanssa seuraamassa, opetustyö kun taisi olla kyseessä jos oikein ymmärsin. Kertoi sellaista, että puikko syttyi hyvin, mutta hitsisula olisi vain valunut pois metallista ja kovettunut vasta pöydällä ja puikko kaivanut vain kuoppaa pakosarjaan. Sen opettajan mukaan ne tämänkertaiset puikot olisi olleet juuri tälle materiaalille sopivat, mutta jostain syystä pakosarjan materiaali "hylkisi" näitä puikkoja. Pitää tosiaan ensi viikolla soitaltaa tälle opettajalle ja kysyä vähän tarkemmin mikä siinä hitsauksessa ei onnistu, ilmeisesti hän on ollut yli 16 vuotta telakkahitsarina ja hitsannut erikoisempiakin metalleja, että taitoa pitäisi ainakin hänen kertomansa mukaan olla.

Eikä nyt minustakaan sen 611:n pakosarjan ainakaan luulisi sen ihmeellisempää materiaalia olevan, ellei sitten ole jotain erikoisseosta käytetty jonkin syyn takia, mutta epäilen kyllä ettei se pakosarjan valurauta mitään erikoisempaa ole
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Tänä viikonloppuna vaihteiston purkaminen eteni taas muutaman askeleen verran eteenpäin. Irrotin kardaanin laipan, ulosottokoneiston kardaaninlaipan ja koneiston alimman rattaan. Ulosottokoneiston kantta en saanut auki, sillä yksi kantta kiinni pitävistä kuusiokolopulteista oli pilattu joskus aiemmin ja siihen ei saanut avainta, pitää jossain vaiheessa vaikka porata tämä pultin kanta pois ja pyörittää tynkä irti kotelosta. Kardaaninlaipan irrotuksen jälkeen irrotin nopeusmittarin käyttöpyörän akselin vaihteiston takakannesta. Se akselihan ei nyt ole sen kummemmin kotelossa kiinni muuten kuin o-renkaan avulla, jos siis olen oikein ymmärtänyt ja siihen on olemassa oma massaulosvetäjänsä, jota nyt ei miulla tientenkään ollut. Tein pitemmästä kierretangosta ja vanhasta Caterpillarin männäntapista ulosvetäjän, sopivalla kierteellä olevan nipan löysin jakovaihteiston nopeusmittarin anturin tilalle maalauksen ajaksi laitetusta suojasta. Tällä ulosvetäjällä nopeusmittarin akseli lähti ainakin omasta mielestä varsin helposti irti. Tämän jälkeen irrottelin vaihteiston takakannen. Nyt vaihteisto olisi molemmista päistään purettu ja enää olisi jäljellä pää- ja sivuakselien laakerien irrotus ja hammaspyörien purku pois akseleilta. Sen verran tutkin jo vaihteiston hammaspyöriä, että huomasin 5. ja 6. vaihteen hammaspyörien hampaissa olevan selvät näkyvät ja tuntuvat kulumisen jäljet, sivuakselin hammaspyörien kunto on vielä mysteeri, siitä sekin selviää kunhan pää- ja sivuakselit saa irralleen. Lisäksi vaihteistossa olleen öljyn seassa oli pieniä "lastuja", ohuita rautasiivuja, ei kuitenkaan mitään sorvinlastuihin verrattavaa, mutta jotain laatikossa on varmaankin alkanut purkautumaan, synkroneistakin toki tulee hieman kulumispölyä, mutta tämä lastu ei vaikuttanut olevan peräisin niistä.

Ulosottokoneiston kytkennän paineilmasylinterin telineen erikoisuuskin selvisi, varaosakirjan kuvissa ulosoton kytkennän akseli on eri paikassa kuin mitä se tämän vaihteiston ulosottokoneiston kotelossa on. Pitää selvitellä minkä hintainen oikeanlainen kotelo olisi tai löytyisikö jostain ehjä käytetty kotelo, ja toki myös se pitää selvitellä joutuuko ulosottoon vaihtamaan joitain sisukaluja jos kotelon vaihtaa. Toki tuon ulosoton voi jättää myös tuollaiseksi kunhan vain tekee kytkentäsylinterin telineestä enemmän tehdastekoisen näköisen, mutta sen näkee sitten kunhan sen aika on.

Loppuun vielä kuvia.
Liitteet
ZF S6-90 Nopeusmittarin käyttöpyörän akseli.jpg
ZF S6-90 Nopeusmittarin käyttöpyörän akseli irti.jpg
ZF S6-90 Kardaanin laippa irti.jpg
Viimeksi muokannut Neliveto Sisu, Su Elo 23, 2020 11:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Vielä muutamia kuvia.

Kysymys ylläpidolle: lieneekö viimeisimmän päivityksen aikana liitetiedostojen määrää pienennetty kolmeen? Ainakaan enempää en itse saa viestiin lisättyä. Tästä nyt ei toki ole ainakaan omasta mielestä sinänsä haittaa, liitetiedostojen suurin koko taitaa olla nyt puolestaan aiempaa isompi, mikä helpottaa kuvien lisäystä, kun ei tarvitse rajata niitä enää niin pieniksi ja ehkä enemmän tulee myös kirjoitettua kun kuvia tulee laitettua useammassa viestissä
Liitteet
ZF S6-90 Purku IV päivä.jpg
ZF S6-90 Puretut osat IV päivä.jpg
Viimeksi muokannut Neliveto Sisu, Su Elo 23, 2020 9:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SL 170 4x4

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Vielä muutama kuva.
Liitteet
ZF S6-90 Nopeusmittarin käyttöpyörän akselin ulosvetäjä.jpg
ZF S6-90 Vaihteiston takakansi irti.jpg
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Vastaa Viestiin