Vanha tielaitos SL 210

SL, SK, SM, SN ja SR-sarjat

Valvoja: sisua

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Tällainen SL 210-85 etupää tuli ostettua kärryntekijältä,kun hintakin oli varsin sopiva.
Siirtoa varten hitsattiin rungonpätkään kiinni "apupyörät"(Karhu-Sisun "jäykistetty"
etuakseli).Vaihtolavalle veto onnistuikin siten suht helposti.
Tarkoitus olisi liittää takapääksi 4x2 SK 171 takarunko.
Mukana tullut Nummi Universal ehkä peräasenteiseksi ja tielaitos hydrauliikka
nokkapumppuineen käyttöön.Myös alusterä ja aurapuskuri kuului kauppaan.
Nekin pitänee värkätä sitten joskus käyttökuntoon.
Liitteet
10.11.2017.jpg
10.11.2017.jpg (178.82 KiB) Katsottu 13928 kertaa

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Jos on tielaitoksen vanha niin onko ohjaamon lattiassa miten paljon ruostetta. Samanlainen auto on meilläkin ja siinä ei ole apukuskin kynnyspalkkiakaan osittain ja se lisävahvike runko ruostuu myös yleensä pahasti.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Oliko tuo SL muuten myynnissä nettikoneessa samallalailla katkaistun keltaisen SK:n kanssa?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Koppi ylättävänkin kopsakassa kunnossa ja rungon jatkoskohta tulee
4x2 rungon mukaan yksinkertaisena eli ennen "tuplarungon" alkua.(Pikku pätkät tuplarunkoa
poistetaan etuosasta).
Auto oli taannoin netissä myytävänä kokonaisena ja täysin ajokuntoisena,
vaan ei mennyt kaupaksi.

ZAU
Viestit: 614
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Vähintään hatun noston arvoinen teko,harvemmin katkaistua enää kukaan liikenteeseen korjaa.
Porttaali Uaz
JeeP wrangler

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Onko tuo SL ollut alunperin vetotavaltaan 6x2, sillä ainakin meillä oleva SL 210 vm. 85 on tuolla kyseisellä vetotavalla?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Alunperin 6x2 ja napaperällä.

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Sitten on ollut samanlainen kuin mikä meillä.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Onko tässä autossa ovien alareunaa korjattu, sillä aika monessa TVH autossa olen nähnyt oven alareunan korjattuna taivuttamattomalla pellillä, joka on liitetty huonosti hitsaamalla, että verhoilut poistettuna näkee ulos pellin raosta.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Noo,jos näin alkuun keskittys vaikka tohon runkohommaan ovien sijasta!

Neliveto Sisu
Viestit: 411
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Ajokuntoon saaminen onkin tässä tapauksessa tärkeintä.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Löytyskö keltään "kirjatietoa" tästä ns."tielaitoshydrauliikasta"?
Vakio-ohjekirja ei paljon tätä osuutta valaise!

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

No sen verran selvisi,että sähköohjattu 8 karainen Danfossin lohko!

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Vahvikerunkopalkkien pätkien poisto onnistui kohtuuhelposti. Lehteilevää ruostetta kyllä runsain mitoin, mutta päärunkopalkki syöpynyt vain vähän.
Liitteet
IMG_20180511_142143.jpg
IMG_20180511_142143.jpg (104.04 KiB) Katsottu 12135 kertaa
IMG_20180511_142206.jpg
IMG_20180511_142206.jpg (125.58 KiB) Katsottu 12135 kertaa

SR-300
Viestit: 157
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Vanha tielaitos SL 210

Viesti Kirjoittaja SR-300 »

Miten homma etenee? Eli vahvikepalkit ruostuneet enemmän kun peruspalkit? Onko niissä ollu eri pintakäsittely, vai onko "huonompaa" materiaalia? Mulla itellä samanlainen projekti tulossa, riippuen miten hyvin peruspalkit säilyneet...? Onks se sit paljon vetelämpi ollu ilman noita vahvikepalkkeja?

Vastaa Viestiin