SL170

SL, SK, SM, SN ja SR-sarjat

Valvoja: sisua

Avatar
sisua45
Viestit: 2961
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

On Valmet-Sisua tehty Eatonilla, olen nähnyt sellaisen moottorin osaluettelon. Eroa ZF:n laatikolliseen tais olla vain vauhtipyörä.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Avatar
Kontio
Viestit: 670
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Defence kirjoitti:
Tuli muuten kaverille viime viikolla huoltoon intin vl-laitteilla varustettu SK250 Fullerilla. Kapusin piruuttani ohjaamoon katsomaan ajomäärää niin taulussa luki 570tkm. Eli kyllä noillakin näköjään ajetaan välillä ihan tosissaan. Tosin siviilikäytössä tuon lukeman voisi vielä vähintäänkin tuplata.
Voi olla että piirturi on vaihdettu. Silloin kun tuli oltua "valtion hommissa" , niin tuli huoltomiehen kanssa vaihdettua "uusivanha" piirturi SK:hon entisen piirturin hajottua. (hain sisulta korjatun mittarin tilalle)
Eikä tullut mittariin lisää enempää kuin 170tkm :mrgreen:
Uuden lukeman ollessa jossakin 370tkm paikkeilla, entisen 200tkm sijaan..

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Jasa »

sisua45 kirjoitti:On Valmet-Sisua tehty Eatonilla, olen nähnyt sellaisen moottorin osaluettelon. Eroa ZF:n laatikolliseen tais olla vain vauhtipyörä.




On tehty ja sillä sitä kyselinkin että onko tehtaalla asennettu jo ,koska muutamiin on "perimätiedon" mukaan asennettu jälkeenkin päin . Olen kuullut tuon määränkin paljonko niitä tehtiin ja se ei ollut paljon ,eli auto on mun mielestä harvinainen ja ehdottomasti säilyttämisen arvoinen.

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Meillä on tossa kylän VPK ,lla SK192 synkro eatonilla se on muistaakseni 9pykäläinen .on kait aika viimesiä SK malleja vm.95 tai peräti 96 en ole ihan varma. Niin olihan se SK150 aika totinen sarkolan mäissä aikanaan kun, sa-´rompetta´kalkkuun kuskailtiin. kävi ZF tutuksi :lol: :!:

Avatar
Tojo4wd
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Kesä 15, 2009 6:57 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Jasa kirjoitti: On tehty ja sillä sitä kyselinkin että onko tehtaalla asennettu jo ,koska muutamiin on "perimätiedon" mukaan asennettu jälkeenkin päin . Olen kuullut tuon määränkin paljonko niitä tehtiin ja se ei ollut paljon ,eli auto on mun mielestä harvinainen ja ehdottomasti säilyttämisen arvoinen.
Onko tietoo onko SISUSSA jossain joku tyyppi lätkä (ja missä) mistä vois kattoo onko alkuperäinen kokoonpano.
Niin vois tutkia asiaa vai saako joku selville esim runkonumeron perusteella senhän kyllä löyää rekisteriotteesta.
Pitää isännälle sanoo sit jos harvinainen että säilöö tai sanoo jos meinaa myydä sen. Se kyllä keräilee vanhoja raktoreitakin että vois vaikka säilöö tonkin nytkin suurimman ajan piha käytössä ja hiekotusta talvella.

Defence
Viestit: 310
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Defence »

80-luvulla SK/SL:än esitteessä oli vaihteistovaihtoehtoina 9-vaihteinen ZF, 13-vaihteinen raaka Fuller ja 6-vaihteinen Allisonin automaatti. Esitteestä sain sellaisen käsityksen että kaikki vaihteistot oli valittavissa kaikkiin moottorivaihtoehtoihin.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Tuo raaka fuller oli jo lähinnäkin niihin SL 190:siin jotka olivat sillä pikku Cumminsilla.

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Jasa »

SK150 aika totinen sarkolan mäissä aikanaan . :D Sarkolan mäki on totinen nousu lähes joka autolle . Muistan kun ensinmäisen kerran lähdin mäkeä nousemaan FH 420 Volvolla jossa rohkeet 40000 haketta kyydissä myönnän että hiukan eka kerta jännitti kun vähän yli puolen välin oli enään käytössä 3 vaihdetta pienmpään ja loppu osa mäestä näytti että jyrkkenee vain .

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Sa 5828 sai taas leiman jälleen kerran huomautuksitta. Päästöt mahtavat 1.71!!

Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 9:02 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja at7 »

SisuSL170 kirjoitti:Sa 5828 sai taas leiman jälleen kerran huomautuksitta. Päästöt mahtavat 1.71!!
Valmetin koneella olevissa vanhemmissa sisussa hylkäysraja on 7 tietämissä.

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

SL muutoskatsastettu takaisin varsinaisen perävaunun vetoautoksi ja yhdistelmän kokonaismassa mahtavat 40t.
2-akselinen Jyki vuodelta -91 seuraa perässä.

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Oulaisista veteraanikonepäiviltä tulossa ja tauolla ABC pyhäsalmi.

Kuva

Karhu 4x4+2
Viestit: 299
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 5:55 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Mikä ihme vekotin on kärrissä :?: :?:

Avatar
Kontio
Viestit: 670
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Jaa, se oli teikäläisen yhdistelmä siellä "päälavan" läheisyydessä.

Eikös tuolla kärrinlavalla ole salaojakone, majurin päälle tehtynä?
Paljonko muuten tuollainen yhdistelmä vie polttoainetta. Armeija aikana vetelin kanssa sirkkaliisalla juuri tuollaista samanlaista kärriä perässä (toki, koskaan ei ollut noin painavaa tavaraa kyydissä, melkeinpä terveisiä ajettiin.), mutta veturi oli vaan 4x4 ja eipä silloin tuota kulutusta seurattu yhtään. Aina ajon jälkeen tankki täyteen.

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Karhu 4x4+2 kirjoitti:Mikä ihme vekotin on kärrissä :?: :?:
John Allen & Sons (Oxford) Ltd:n valmistama kaivupyörätyyppinen salaojakone.
Perustuu Super Majoriin johon on lisätty alennusvaihteisto ja tela-alusta.
Tuotu maahan uutena -62 ja isäni osti ko. koneen -70.
Näitä on tuotu viimeisimmän tiedon mukaan vain 3kpl.

Vastaa Viestiin