Mistähän löytys tietoa sisu linja auton tekniikasta .Kyseessä on vm 80 oleva postiautona palvellut 611 valmetin makaavalla mootorilla oleva ajoneuvo.Oon kokeillut gooklella hakia vain enoo löytäny .Lähinnä kiinnostaa säätöarvot ja täytös määrät.Tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tänne.Tämä sisu on nykysin matkailu käytössä ja ollut minulla vasta puolivuotta.
Esa Ä
Sisun tekniikasta
Valvoja: sisua
Re: Sisun tekniikasta
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=2156
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=1102
Noissa ainakin jotain aluks.
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=1102
Noissa ainakin jotain aluks.
Re: Sisun tekniikasta
Kiitos.Nyt taisi sevitä yksi seikka viimme syksynä pienennin tyhjäkäyntiä ja koeajolla noin 700km muutaman kerran sammu riseykseen kun löysäs tyhjäkäynnille ja lähti heti käyntiin uudelleen,en säätäny tuota jousta.Mitkähän mahtaa olla venttiilin välykset ja moottori öljymäärä vaikka selviäähän se kun laskee entiset pois mutta vois ostaa öljyt valmiiksi.
Esa Ä
Esa Ä
Re: Sisun tekniikasta
Itse totesin taas kerran parhaaksi tietolähteeksi vanhat punaiset säätöarvokirjat. Omistani en tosin löytäny 611 Valmettia, mutta jossain niistä se varmasti on.
Re: Sisun tekniikasta
Esitetään vielä uusia kysymyksiä ajokista.Mistä kierroslukumittari ottaa tietonsa koneen kierroksista ? Tähän sisuun on vaihdettu laturi jostai muusta vehkeestä oisko volvosta väri passais.Entiiä onko laturissa vai jossai muualla anturi kirroksille Mittari joskus näyttää ajaissa jotakin mutta ei järkeviä kirroslukuja.
Esa Ä
Esa Ä
Re: Sisun tekniikasta
Kierrosluku anturi voi olla myös vauhtipyörä kotelossa. Sen oikea etäisyys startin hammaskehästä on 0.7 mm. Anturin kierre on 1.5 mm nousulla, eli kiertää sen kevyesti sormin kiinni asti, ja puoli kierrosta auki päin. Ehjä anturi jaksaa lukea kierrokset kauempaakin.
Venttiilivälykset imu ja pako, kylmänä ja kuumana 0.30 mm.
Venttiilivälykset imu ja pako, kylmänä ja kuumana 0.30 mm.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisun tekniikasta
Kiitos. Nyt löyty paikka kirros anturille.Se on kytkinkopassa yläpulella mutta vain paikka siinä on pultti tukkona ja keltanen ja punanen johto vieressä irtaallaan.Niitäkun käyttää yhessä kirrosmittari neula heilahtaa.Mittari luultavasti toimisi mutta kun tuo anturi puuttuu kokonaan.Mistähän sellaisen saisi?
Esa Ä
Esa Ä