Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee
Valvoja: sisua
Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee
Ei pidä unohtaa että myös Pena joka autoa nyt entisöi niin tietäisi Vanajista oikeastaan mitään sillä olihan hän myös vaikka ikä mies onkin nykyään yksi joka myös oli tuon mallin kehittämis projektissa mukana eli yksi auton suunnittelijoista vaikkakin hänen osaamis aluettaan oli tekniikka puoli ja jo täällä aikaisemmin mainittu dipl ins Veikko Muronen olikin auton pää suunnittelija ja promoottori. Eli Veikko Murosen suunnitelma VOIMAKAS teli rakennelma oli käytössä vielä 90-luvulla Sisuissa.
Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee
Juu se on nääs se kuuluisa Vanajan henki tuollakin porukalla,ei ole tullut " lekalla takaraivoon " missään vaiheessa vielä. Niissä lahjoittamissani osissa ei ollut Kallea ajatellen mitään muuta hänelle tärkeätä muuta kaiketi kuin se kierroslukumittarin vaijerin kulmavaihde.Pahus unohdin tuolloin koko Kallen Vanajan,no hyvään tarkoitukseen se meni kuitenkin nytkin.
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee
Eikös tuon Vanajan telin tarina Sisuissa mene suunnilleen näin.Ensimmäisen kerran sitä muutettiin kun S-sarja esiteltiin.Teliväli muuttui 1200mm-1300mmiin Toisen kerran tuli muutos oliko se nyt 87 tai 88 kun teli muutettiin kaksitoimiseksi (voi nostaa myös vetopyörät ylös)Tämä rakenne on edelleen käytössä.Korjaukset tekstiin toivottavia jos on virheellistä tietoaJasa kirjoitti:Ei pidä unohtaa että myös Pena joka autoa nyt entisöi niin tietäisi Vanajista oikeastaan mitään sillä olihan hän myös vaikka ikä mies onkin nykyään yksi joka myös oli tuon mallin kehittämis projektissa mukana eli yksi auton suunnittelijoista vaikkakin hänen osaamis aluettaan oli tekniikka puoli ja jo täällä aikaisemmin mainittu dipl ins Veikko Muronen olikin auton pää suunnittelija ja promoottori. Eli Veikko Murosen suunnitelma VOIMAKAS teli rakennelma oli käytössä vielä 90-luvulla Sisuissa.
Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee
Kyllä se minunkin mielestä menee juuri noin kuten c-290 kertoi.Jo Vanaja aikoinaan muutti tuon telivälin-1150 tuohon 1200:n Tämä muutos tuohon teliväliin taisi tulla vuonna-67 kun Vanaja uudisti mallistoaan tuohon ns. kuutos sarjalaiseksi.Tuo kuutonen mallimerkintään tuli kun niissä oli kuuden tonnin etuakseli.Tämän nyt varmaan jo kaikki tiesivätkin,mutta kunhan nyt tarkensin asiaa.c-290 kirjoitti:Eikös tuon Vanajan telin tarina Sisuissa mene suunnilleen näin.Ensimmäisen kerran sitä muutettiin kun S-sarja esiteltiin.Teliväli muuttui 1200mm-1300mmiin Toisen kerran tuli muutos oliko se nyt 87 tai 88 kun teli muutettiin kaksitoimiseksi (voi nostaa myös vetopyörät ylös)Tämä rakenne on edelleen käytössä.Korjaukset tekstiin toivottavia jos on virheellistä tietoaJasa kirjoitti:Ei pidä unohtaa että myös Pena joka autoa nyt entisöi niin tietäisi Vanajista oikeastaan mitään sillä olihan hän myös vaikka ikä mies onkin nykyään yksi joka myös oli tuon mallin kehittämis projektissa mukana eli yksi auton suunnittelijoista vaikkakin hänen osaamis aluettaan oli tekniikka puoli ja jo täällä aikaisemmin mainittu dipl ins Veikko Muronen olikin auton pää suunnittelija ja promoottori. Eli Veikko Murosen suunnitelma VOIMAKAS teli rakennelma oli käytössä vielä 90-luvulla Sisuissa.
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee
Pena ja Eki otti Vanajalla tyypit tänään Jasa ! Ei olleet unohtaneet häntä.Jasa kirjoitti:Ei pidä unohtaa että myös Pena joka autoa nyt entisöi niin tietäisi Vanajista oikeastaan mitään sillä olihan hän myös vaikka ikä mies onkin nykyään yksi joka myös oli tuon mallin kehittämis projektissa mukana eli yksi auton suunnittelijoista vaikkakin hänen osaamis aluettaan oli tekniikka puoli ja jo täällä aikaisemmin mainittu dipl ins Veikko Muronen olikin auton pää suunnittelija ja promoottori. Eli Veikko Murosen suunnitelma VOIMAKAS teli rakennelma oli käytössä vielä 90-luvulla Sisuissa.
Vanaja voimaa ja mukavuutta