Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Valvoja: sisua

Rulla
Viestit: 81
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Rulla »

Mitäs toi R tarkoittaa tuon mallimerkinnän peräs kun niitä on myös samoja malleja joista tuo R puuttuu?.
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Tais olla raskaampi etuakseli, taikka siis raskaaseen kuljetukseen tarkoitettu etuakseli, 4800 kg. :?
Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Torbedo »

Kiitos Napapiiri taas tiedoista.

tämä minun piti myös kysyäkin seuraavaksi tämä,ainakin minulle ja näemme nimimerkki Rullalle mystinen R-kirjain tuossa mallin merkinnöissä,taas aukesi tietoa Vanajista.Kiitos Napapiiri vastauksesta.
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Rulla
Viestit: 81
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Rulla »

Tarkottaaks että kaksi samanlaista autoa mutta toisessa eri kantavuus/kokonaispaino kuin toisessa eli oliko vanajalla poikkeus lupa suurempiin kokonaispainoihin/kantavuuksiin kuin muilla merkeillä?
elokuu
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja elokuu »

No hui hai ja höpöhöpö, että minä mikään Vanaja asiantuntija olisin. On niin arka aihe varsinkin tietyille eri foorumeilla esiintyneille henkilöille. Oma "asiantuntevuus" perustuu Google hakuun: "ergomatic cab" ja sieltä hakutulokseen: http://www.leylandtrucksltd.co.uk/history.asp

Kyllä tietoa löytyy kun osaaa hakea ja sen suodattaa.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

1980 Leyland Bison 2 tipper KNE883V.

Kuva

1981 Leyland Buffalo 2 tipper CAH583 with Hiab, a very presentable working truck. Malta, October 2008.

Nämä taitavat olla viimeisiä tällä ohjaamolla?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

Kuva

"The Leyland Gas Turbine Truck project evolved from Leyland's acquisition of Rover in 1967. Rover had produced a succession of gas-turbine cars in the 'fifties & 'sixties and by 1968 gas-turbines had been developed for road transport. This bronze-coloured Turbine demonstrator with revised Ergomatic cab was on the Leyland stand at the 1968 show."

Tehdas-tuning Ergomatic. :wink:

Kuva

Ergomatic ohjaamo korvattiin tällä. Mielestäni melko munatonta muotoilu. Jos ei isolla lukisi merkkiä nokassa, niin luulisi japsiksi. Yhtä seksikäs kuin Margaret Thatcher.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

sisua45 kirjoitti:Kuva

Kuva

"The Leyland Gas Turbine Truck project evolved from Leyland's acquisition of Rover in 1967. Rover had produced a succession of gas-turbine cars in the 'fifties & 'sixties and by 1968 gas-turbines had been developed for road transport. This bronze-coloured Turbine demonstrator with revised Ergomatic cab was on the Leyland stand at the 1968 show."

Tehdas-tuning Ergomatic. :wink:

Kuva

Ergomatic ohjaamo korvattiin tällä. Mielestäni melko munatonta muotoilu. Jos ei isolla lukisi merkkiä nokassa, niin luulisi japsiksi. Yhtä seksikäs kuin Margaret Thatcher.
Tuo ensimmäinen näyttää melkoisesti Volvon 6-sarjalaisen hytiltä ja sitten tuo alin erehdyttävästi SK-Sisulta.
Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Torbedo »

elokuu kirjoitti:No hui hai ja höpöhöpö, että minä mikään Vanaja asiantuntija olisin. On niin arka aihe varsinkin tietyille eri foorumeilla esiintyneille henkilöille. Oma "asiantuntevuus" perustuu Google hakuun: "ergomatic cab" ja sieltä hakutulokseen: http://www.leylandtrucksltd.co.uk/history.asp

Kyllä tietoa löytyy kun osaaa hakea ja sen suodattaa.

Sieltäpä sitä löytyi,kiitos vinkistä elokuu.Ainakin minuun verrattuna olet asiantuntija,en suinkaan pahansuopaisesti tarkoittanut vaan ihan vilpittömästi tämän kommentoin sinusta että asiantuntija.Kyllä siellä foorumilla mitä tarkoitat on aika " tulikiven katkuistakin " keskustelua ollut ,olen niitä lukenut aika tarkkaankin ja nimenomaan aiheesta Vanaja,eli myös suodatin tuon että " arka aihe ". Nykyisin siellä ei minusta ole tuollaista pahansuopaista kommentointia,ja itsekin sinne äskettäin kommentin kirjoitin,toivottavasti siihen joku asiallisesti vastaa.Minä seuraan nykyisin aika paljon näitä eri gallerioita missä keskustellaan enemmänkin kuorma-autoista ja hämmästyksekseni olen huomanut että galleria missä juuri pitäisikin olla keskustelua vanhoista veteraaani kuorma-autoista on tämä Vetku ja heidän sivustonsa.Mutta hiljaista on heillä nettisivustolla,toki taitaa olla verstaan puolella valtaosa heistä mutta odottaisin juuri heidän galleriassa ja keskustelu puolella enemmänkin jutustelua ja mielipiteitten vaihtoa.Mutta kiitos kommentista elokuu.
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Torbedo »

Olisiko tämä hytti mahdollisesti sittenkin ollut jonkun hyttitehtaan oma tuote ja näin sitä olisi sitten käyttänyt Englannissa nuo kolme eri auto merkkiä?Sain tietoa että AEC käytti tätä hyttimallia jo vuonna-65 ja kuten tiedämme niin Aec ja Leyland olivat tuolloin vielä kilpailijoita keskenänsä.Tarkalleen tämä hytti olisi ollut Aec:lä käytössä vuodet-65 ja-78.
Vanaja voimaa ja mukavuutta
onre
Viestit: 98
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja onre »

Tässäkin pelissä on tuo samainen ohjaamo:

Kuva

Bongattiin tuo eilen Oulunkylästä ja velipoika kävi ottamassa kasan enemmän tai vähemmän taiteellisia kuvia, loput täällä:

http://stc.cx/~esp/vanaja/
Ku9S
Viestit: 81
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Ku9S »

Nyt alkoi kiinnostaa tuon Vanajan historia? Tietääkö kukaan siitä tarkemmin? Jo montako Vanajaa on tuolla hytillä valmistettu?
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Tämä taitaa olla yksi niistä 12:sta valmistetusta 4-akselisesta nosturialustasta, malliltaan TTB6+6-76. Ergomatic ohjaamoa asennettiin alta 40 kpl... :( Moottorina näissä oli kooltaan suurin AEC, 12.5l rivi6 ja 234?hv SAE.
Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Neljä merkkiä, sama ohjaamo

Viesti Kirjoittaja Torbedo »

Hiukan tarkennan tätä Napapiirin kommenttia.Vanajissa käytetyistä Aec:n moottoreista suurin ja tehokkain oli AEC AVT-690 joissa ilmoitettiin hevosvoima lukemaksi peräti-275 hv. Tässä AEC AV-760 moottorissa on tosiaankin-234 hv.Nämä - 275 hv moottorit oli varustettu tuotannon loppupään autoihin,tosin tuon tehoiset ja malliset moottorit ilmoitetaan asennetuksi jo vuonna-1961 5-kpl tyyppimerkinnältään Vanaja N-69TE/4000
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Vastaa Viestiin