Mielenkiintoni heräsi myöskin tähän Parolan korjaamon lähettipojaan Vanajaan Jokos piankin on menossa maalaamon ja sieltä katsastukseen mr-kilpiä noutamaanKomissarov kirjoitti:Sitä kyllä.Torbedo kirjoitti:Tarkoitat varmaankin tuota Parolan korjaamon lähettipojaan Vanajaa kaiketi ?
Kuullostaa uskottavalta. Armeijan varomääräykset, jotka tietysti perustuvat toki aina johonkin, tuntien voisin kuvitella että MAZin ajonopeus kuormattuna tosiaan on käskyllä rajoitettu noin alhaiseksi. En keksi mitään itse autosta johtuvaa teknistä syytä, mikä sitä muuten rajoittaisi, ainakaan noin alas. No, sen ajan (neuvostovalmisteiset) renkaat ehkä..?Torbedo kirjoitti:Kyllä ne Matzit meni kovempaa kuin tuon 20-30 km/h vaunu päällä, tais tuo Vanajakin päästä tasamaalla tuohon nopeuteen. Se on toinen seikka oliko sitten lupa ajaa kovempaa kuin tuo 20-30 km/h
4x4 Vanaja..?
Valvoja: sisua
Re: 4x4 Vanaja..?
Re: 4x4 Vanaja..?
Tämä seikka on myös minuakin askaruttanut että oliko tuo sisu ohjaamo todella vaihtoehtoinen hyttiratkaisu kun osti uuden vanajanRulla kirjoitti:Koojiii sanoo että ei ole .Noissahan ei ollut ohjaustehostajaankaan ,Vanajiin kuulemma oli lisävarusteena ,nyt mikä minua on ruvenut mietityttämään niin miksikäs tuo ohjaamo on noin pienen näköinen ,vai oliko sisuohjaamo myös valinnais varuste
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Re: 4x4 Vanaja..?
Tarkennettu tieto ilmoittaa että 1969 olis ensimmäiset vasta laitettu ,mutta mitä tapahtui niille varastossa oleville ohjaamoille joita asennettiin vuosien 1967 ja 1969 välisenä aikana :shock:Sodan jälkeen Vanajalla muutettiin myös mm.puolitelakuormureita
kuormureiksi eli telakoneisto pois ja akseli tilalle...
Eli näin tehtiin White HalfTruckista Vanaja VaWh
kuormureiksi eli telakoneisto pois ja akseli tilalle...
Eli näin tehtiin White HalfTruckista Vanaja VaWh
Re: 4x4 Vanaja..?
Muistaisin lukeneeni jostain Vanajan tehtaan historiasta jossain artikkelissa että joku malli hyttiä olisi ollut insinööri Murtosen oma hyttimalli ja hän ei halunut sitä myydä Sisulle siinä vaiheessa kun Sisutehdas osti ja pelasti tuon Vanajan tehtaan.Hän oli sanonut tuohon jyrkän EI kun sitä Sisun herrat häneltä kysyivät.Sisun herrat olivat kaiketi hiukan närkästyneetkin tuosta Murtosen Ei:stä ja lähteneet neuvottelusta vihaisena ja ovelta huutaneet hänelle että " Pidä perkele kanahäkkis,on meillä omiakin hyttejä " Tämän suuntainen tarina olisi myös tästä hytti vaihdoksesta olemassa.Torbedo kirjoitti:Tämä seikka on myös minuakin askaruttanut että oliko tuo sisu ohjaamo todella vaihtoehtoinen hyttiratkaisu kun osti uuden vanajanRulla kirjoitti:Koojiii sanoo että ei ole .Noissahan ei ollut ohjaustehostajaankaan ,Vanajiin kuulemma oli lisävarusteena ,nyt mikä minua on ruvenut mietityttämään niin miksikäs tuo ohjaamo on noin pienen näköinen ,vai oliko sisuohjaamo myös valinnais varuste
Re: 4x4 Vanaja..?
Kyllä pienessä maistissa harmaat aivosolut liikkuvat liukkaammin. Iso osa taiteilijoista on jonkin sortin juoppoja. Luomisen tuska, ju nou.
Itsekin olen suunnitellut lauantai-iltana kaikenlaista. Esim 127 cc koneella liikkuvat polkupyörän, ja se tuli rakennettuakin.
Itsekin olen suunnitellut lauantai-iltana kaikenlaista. Esim 127 cc koneella liikkuvat polkupyörän, ja se tuli rakennettuakin.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: 4x4 Vanaja..?
Kieltämättä mopedi karkaa aina joskus kaikilta käsistä ..ttää.,ei passaa ottaa papua nenään .Tulikin mieleeni että olihan Parolassa puolustus laitoksella vanajamerkkisiä autoja niin luulis niihin olleen varaosiakin kun kerran on oma korjaamokin mutta nekin taitaa mennä kaikki Kalkun kautta myyntiin .
Re: 4x4 Vanaja..?
Tuon, korpraali, minäkin olen huomannut, että TVH-mallin ja tämän viimeisen mallin hyttiosa on saman oloinen!.
Re: 4x4 Vanaja..?
Tuota,saanen minäkin sanoa sanasen noista ohjaamoista. Eli Vanajan ohjaamo asiaa en tunne niinkään mutta Sisulla tuo Jyry sarjan ohjaamo oli näissä viimeisemmän K-sarjan Sisuissa kuin myös sitä seuranneessa R-sarjassa likimain sama kuin oli TVH:lle jo vuonna 1964 suunniteltuja ohjaamoja .Eikös viimeinen "roikkanokka" jyry tullut 1965 ja niissahän oli se puurunkoinen "konttori":1966 tuli se ensimmäinen muovinokka K-sarja joten noin vuosi on ollut väliä kun sisu jo otti tuon TVH:n Sisuihin valmistetun ohjaamon "siviili malleihinsa".En pitäisi ihmeenä että jo valmiita piirustuksia olisi käytetty joskin hieman modernisoituna sillä pienillä autonvalmistajilla tuskin on ollut taloudellisia resursseja noita suunnitelmia laatia kovinkaan useasti jotka yleensä saattoi olla jopa jonkun ulkopuolisen suunnittelemia ja näin ollen ei ainakaan ilmaisia ole olleet.Kun vertaa Vanajan A/T - 2 sekä A/T-69 sarjan autoja niin myös niiden ohjaamojen kesken on paljon yhtenäväistä.
Re: 4x4 Vanaja..?
Pirskatti soikoon!Kylläpäs löytyykin hyvin paljon yhdenkaltaisuutta näissä hyteissä.Aikaisemmin en ole huomanutkaan tälläistä seikkaa kunnes tuosta korpraalin kommentista luin ja kiinnostuin vertailemaan näitä hyttejä toisiinsa.Eli kyseisen ns.maailmanpankki-Vanajan ja tämän ns Muros-Vanajan hyteissä.Nopesti kuvista tarkasteltuna voisi jopa niiden ovet käydä toisiinsa,on ne niin samanlaiset.Napapiiri kirjoitti:Tuon, korpraali, minäkin olen huomannut, että TVH-mallin ja tämän viimeisen mallin hyttiosa on saman oloinen!.
Vanaja voimaa ja mukavuutta