Oston jälkeen mitä tapahtui?

Yleistä keskustelua, foorumin säännöt/ General topics

Valvoja: sisua

Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja at7 »

Keltaisessa pörssissä oli a.o. vekotin rovaniemellä myynnissä.
Soitin ja kyselin kuntoa ja hintaa.
Katsastuskonttorilta kyselin sen jälkeen katsastuksesta. Sieltä vastattiin, että älä huolehdi, kyllä nämä tämmöiset vehkeet kilpiin saadaan.
Työreissulla kävin vilkaisemassa autoa. Ulkoa oli aika karu näky.
http://www.sisua.net/gallery/v/AT7/?g2_page=2

Tinkailtiin vähän hintaa ja lupasin palata asiaan.
Kaveri, jolla on kuorma-auto tuli toisella kertaa mukaan ja koeajon jälkeen totesi ettei tästä sisu parane (..scania miehen kommentti...).

Tehtiin kaupat ja liimattiin siirtokilvet kylkeen ja ajeltiin 200km mökille. Kuukauden verran tuli kokeiltua jäällä ja pellolla. Takavalot vaihdoin ja pääsiäisen tienoilla käytin konttorilla. Toisen puolen käsijarru ei toiminut ja homma meni uusiintaan. Kotona huomasin että jarrukello oli kiinni. Samalle päivälle ei enäänn ehtinyt takaisin joten seuraavalla viikolla vielä pikavisiitti homma oli valmis.

Ainoa mistä saattaa tulla jatkossa ongelmia on jakolaatikko ja etukardaani. Niitä on joskus hitsailtu ja ne eivät minusta ole aivan priima kunnossa. vaihdelaatikossa 3:sessa ei ole juurikaan synkronirenkaita jäljellä, mutta sehän enemmän kosmeettinen vika (välikaasulla ylös ja kaksoispoljennalla alas).

Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1767
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

Eka Proto
Sitä ensimmäistä etsin puoli vuotta, tuli käytyä Kalkussa ja Tervolassakin oli kaveri asialla. Päädyin kuitenkin Nettikoneessa myynnissä olleeseen yksilöön. Ei ruusu, mutta kukka kuitenkin; eli tekniikka (turboton Leuku) oli hyvä (jopa kytkin ja laatikko ovat hyviä), se oli poistettu rekisteristä (=katsastuskelpoinen) ja "kaikki" toimii. Renkaat oli surkeat. 400 km:n siirtoajo sujui hymyssä suin ilman ongelmia 8) . Tämä auto on ollut pääkaupunkiseudulla ja se oli seisonut pitkään myynnissä 3-kehätien varren jossakin autokaupassa ennenkuin aikaisempi omistaja osti sen.

Minäkin hyppäsin Proton rattiin ilman aikaisempaa kokemusta, mutta laatikon tultua tutuksi, ajaminen oli suorastaan nautintoa ;)

Toka Proto (just hankittu)
Tätä katsastin samoihin aikoihin ekan kanssa, mutta Valmetti kolisi niin pahanenteisesti, että silloin se jäi. Se on ollut myynnissä pitkään, mutta päätin sen kuitenkin nyt ostaa. Tarkempi arvio tulossa, kunhan sitä pääsee ensin kunnolla tarkastelemaan.

Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1767
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

Samasta yksilöstä on kyse. Myöhemmin tiedetään, mihin kätensä on työntänyt ;) Koneen kolinaa en ole itse vielä kuullut, toivottavasti pysyy kasassa vaihtolavalle ajossa. Myyjä tokaisikin: "Jos siinä olis ollut Leylandin kone, ei moisia kolinoita olisi koskaan ilmaantunutkaan!" ;)

Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Hyvä että toikin yksilö tuli pelastetuksi. Olin myös aikeissa ostaa sen ja laittaa GM 6.2D "isollapumpulla" / 700th laatikolla :D
Kerro vaan lisää miten homma on lähtenyt etenee.
(mulla se "varakone" saattaisi olla myynnissä, mut ei vielä ainakaan julkisesti)

proto
Viestit: 506
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja proto »

valmetista kolinaa hmm.. oliskohan pari työntötankoa mutkalla. tuli vaan mieleen kun tohon mun autoon on pari vaihdettu huoltokirjan mukaan :)

Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Arvailua tää on, mut työssä kun liikkuu ympäri suomea, on tullut vastaan pari protoa jossa kone on kolissut. Molemmissa olleet laakerit kuluneet ja pyörähtäneet sit päällekkäin. Niissä on käytetty vain alakerta auki ja vaihdettu uudet liuskat ja matka jatkuu. Todennäköisesti sylinteriputkien alapään tiivisteet vuotaa hiljakseen vettä öljynsekaan ja se syö laakerit. Ilmeisesti näiden yksilöiden harrastajat ei vielä täällä mukana, tietäisivät kertoa enemmän?

Avatar
SisuSL170
Viestit: 142
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

SL-170 5828 Kalkku syksy 2006.

Meklarin kajauttaessa kolmas kerta ja se on sinun! Ei muuta kun kopille kaivelemaan eurot taskusta ja tyttö ojentaa pussin jossa avaimet.
Kyselee perään jotta tartenko siirtolupa hakemusta? Sanon et en tiedä vielä..Heh. Takaisin autolle ja tutkimaan minkälaisia akkuja tarvii. No siellähän oli kotelossa Exidet paikallaan. Konekoppa auki ja öljyjen ja nesteiden tsekkaus. Molempia riittävästi. Päävirta päälle ja sutena koppiin. Avain virtalukkoon ja merkkivalot palaa. Melkein jännäkakka housussa starttaamaan. Starttaa hyvin ja lähtee nätisti käymään. Ei näkyviä vuotoja. Kytkin pohjaan,pykälä sisään,kytkin ylös ei tapahdu mitään. No siihenkö se loppui hyvä tuuri. Ei hätää aluevaihde oli jäänyt välille ja kytkeytyi päälle kun paineet oli nuosseet tarpeeksi. Ajelua huutokauppa alueella jee jarrut toimii,valotkin pelas yhtä takaparkkia lukuun ottamatta.
Nokian katsastuskonttorilta sitten siirtotarrat pariksi päiväksi siltä varalta että leviää jonnekin matkalle välillä Kalkku-Pielavesi. Dieseliä tankissa vajaa neljännes.
Nesteeltä tankki täyteen ja eikun radalle. Auto pelasi hienosti kotimatkan ja on nyt ollut ajossa vaihtolava-laitteiden asennuksen jälkeen keväästä 2007 lähtien.
Käsittämättömän hyvät akut oli jääny ko. autoon. Enkä ole vielä katunut ostostani... :D

artsi
Viestit: 8
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja artsi »

Paljonko SL 170:sta joutui maksamaan?Tekis mieli huutaa jotain vastaavaa...

Avatar
SisuSL170
Viestit: 142
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

2750€ ja kolmas kerta.... :D

Avatar
SisuSL170
Viestit: 142
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Niin ja bonuksena lavalla setti talvirenkaita 11x22.5 ja 6kpl masin renkaita 14x20

Kontio/Karhu-sisu-77
Viestit: 29
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja Kontio/Karhu-sisu-77 »

Oman kontion ostin kalkusta, sen kummempia suunnittelematta, kolmannen lyönnin jälkeen toimistokoppiin ja vähän euroja tiskiin, mutta en saanutkaan kuin paperit, ei ollut autoon avaimia. No mutta eihän se haittaa kun ei ole kuin päävirtakytkin, sitte autolle ja patentilla virtapäälle, mutta ei ollut niin paljon virtaa että olisi pyörittänyt. Apuvirralla käyntiin ja hyvin kävi valmetti. Kentällä testiajo ja sen jälkeen hakemaan tarrat. Kotimatkalla(240km) aloin ihmettelemään kun ei meina matka joutua ja kotona katsoin, että puolustusvoimat oli tilannut melko tiheän ATK-perän autoon, huiput n.85 kaasupohjassa. Leimalle en tehnyt muuta kuin uudet akut ja yhdestä renkaasta nastat pois. Ja leima tuli huomautuksetta. Autossa oli päällä matala pressukapelli ja lavalla uudenkarhiat nastapyörät. Huoltokirjaa tutkiessa huomasin, että koneeseen oli tehty täysi remontti alle 100tkm sitten, ja käy tosi hyvin ja pitää öljynpaineet kuumanakin.

Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Voi, kuulostaa niin suloiselta Kontiolta, että voiskin sen vaihtaa omaani -76 kontioon Valmetilla. Muuta vikaa sinä ei ole, kuin se, että ei ole -77. Tämä kulkee sen 85 pikkupuolellakin.

Avatar
SisuSL170
Viestit: 142
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Oston jälkeen mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Pistäkäähän tarinaa tännekin Kalkku-ostosten kotimatkoista. Niistä on joskus kuullut monta hauskaa tapahtumaa....

Vastaa Viestiin