Sisun tulevaisuus

Yleistä keskustelua, foorumin säännöt/ General topics

Valvoja: sisua

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Toukokuussa oli myyty n.60kpl tämänhetkistä tilannetta en tiedä että kyllä niitä sieltä tienpäälle tulossa on.Huhujen mukaan eräs kuljetus liike olisi tilannu 4kpl kertaheitolla :D

Avatar
sisua45
Viestit: 2961
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

Tästä mersusta polar-sisuun hytti? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Wonderi
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Tuskin ainakaan parempi näkyvyys kurakelillä noilla pyyhkijöillä kuin PV:n parjaamissa Sisuissa... :lol:

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja c-290 »

No niin tämän vuoden Polar tuotanto on jo loppuun myyty :shock: ja muutamia kymmeniä autoja lähdössä vientiinkin :shock: :shock: .Toivottavasti ei sitten taas iske kova "taantuma" ja tyrehdytä kaupantekoa heti alkuunsa.

Avatar
Miksu
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Touko 01, 2009 6:21 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Polar-bongauksia, kuljetusliike P. Mäkisellä on ainakin yksi kolmeakselinen Polar betoniautona (sekoitussäiliö rännillä) stadissa. Ajavat Lohja Rudukselle, näkyy usein Jätkäsaaressa. En ole huomannu rekkareita katsoa, onko autoja vain yksi vai useampia. Täytyy varmaan kysyä joskus kuljettajalta, jos pääsisi vilkaisemaan :)

Onko Polarin (Mersun) koppi kuinka samanlainen kuin MAN:in isoissa malleissa, on ulkoapäin hyvin samannäköinen?
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Espoossa yksi maansiirto autona ja Lohjalla koukkulava autona yksi

SR-300
Viestit: 129
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 12:51 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja SR-300 »

Raaseporissa niitä on jo muutama liikenteessäkin...

Avatar
Miksu
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Touko 01, 2009 6:21 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Tekniikka & Talouden uutinen, nyt on tienhoitoversiokin.
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/s ... la/a695493" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi ensimmäiset vientikaupat Norjaan ja Venäjälle! :D
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone

eemeli14
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 11:13 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja eemeli14 »

Tässä vielä Sisun oma tiedote asiasta, mukana myös kuva alustasta: http://www.sisuauto.com/sisu-polar-mall ... upat-tehty.

Kellään mitään hajua mitä nuo ensimmäiset tienhoito Works-asiakkaat ovat? Vieläkö esim. Destia pysyy uskollisena Sisujen ostajana?

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Ovat varmaan menneet yksityisille asiakkaille. Destia ostaa/nut yleensä muutaman kymmentä autoa kerrallaan sellasesta kaupasta olis varmaan "uutisoitu" Niin näkyyhän näitä Polareita tienpäällä sora-autona päivittäin ja pölli-autonakin välillä :D

eemeli14
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 11:13 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja eemeli14 »

Kiinnostaisi lähinnä kun suurimmat tienhoitourakoitsijat Destia, YIT, NCC ja Koillistie Määttä ovat kaikki olleet 2000-luvulla Sisujen käyttäjiä. Kuitenkin viime vuosina ainakin YIT on nähtävästi siirtynyt Volvoihin ja Scanioihin ja Koillistie Määttä Scanioihin, NCC:stä ei ole tietoa. Sen sijaan Destia on ostanut Sisuja joka vuosi paitsi 2001 ja ilmeisesti 2010. Mikä mahtaa olla tilanne nyt kun Sisuja taas saa?

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Hyvä kysymys,mutta syy noihin muihin merkkeihin siirtymisessä taisi olla ihan Sisussa itsessän tai pikemminkin sen aikaisissa "omistajissa"kun kaikki toiminta ajettiin alas.Ja ehkä myös muutama "puute"itse autossa mm.robottivaihteisto joka kilpailioilla jo tuolloin oli.Destialla on ollut kylläkin muutamia autoja Allisonilla.Omasta mielestäni Sisun suurin ongema on se että olivat liian kauan poissa markkinoilta (kevät 09-11)tuona aikana tehtiin vain muutamiakymmeniä autoja.Mutta Polarissa Sisu on onnitunut tekemään hienon tuotteen on osattu säilyttää hyvät ominaisuudet ja moitteita saaneet komponentit on korvattu Daimler "osilla"varsin onnistuneesti :D

Wonderi
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Vielä jos Sisu laajentaisi valikoimaansa ilmajousilla ja puikkoperäakseleilla, ovat aika yleisiä Sisulle ominaisissa kuljetustehtävissä. Varsinkin koukkulaiteautoissa luulisi olevan markkinarakoa moniakselisille Sisuille tehdasasenteisella koukulla.

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Niinpä niinpä on itseänikin ihmetyttänyt miksi nuo em.komponentit jätettiin pois,mutta taitavat tuollaiset autot myydä "Mersuna" :(

J_J
Viestit: 32
Liittynyt: Su Huhti 11, 2010 7:06 pm

Re: Sisun tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja J_J »

c-290 kirjoitti:Niinpä niinpä on itseänikin ihmetyttänyt miksi nuo em.komponentit jätettiin pois,mutta taitavat tuollaiset autot myydä "Mersuna" :(
Olisiko tuollaiset "perusperusautot" sitten liian tavallisia, jotta niitä kannattaisi kuitenkin lopulta piensarjoina valmistaa? Nythän Volvo tuntuu yrittävän tehdä "Sisut" ja on tuonut/tuomassa tarjolle laajan valikoiman erilaisia tehdasvalmiita kokonaispaketteja suoraan ajoon yhden katon alta. Koukkuautoa, maansiirtoautoa ja ilmeisesti pian myös Volvo Wood -tukkivehjettä samalla konseptilla. Suomalaisilla on ainakin maansiirtoautoissa suhteellisen suuri osuus, mm. lava käsittääkseni Elgiltä. Lieneekö tämä konsepti Volvolla ajateltu vain Suomen markkinoille?

Vastaa Viestiin