Mersuhan ei kai tähän asti ole tarjonnut "eksoottisempia" versioita ollenkaan, joten Sisu ei kilpaile 4 ja 5-akselisillaan Mersua vastaan. Vastaava kuvio Terbergillä joka tekee vain eksoottisia versioita laittaen niihin Volvon hytin ja moottorin, ja Ginafilla Dafin hytin ja moottorin kanssa.c-290 kirjoitti:muttas muttas olisi mielenkiintoista tietää mitä mega valmistaja daimler hakee tälläisestä yhteistyöstä
Sisun tulevaisuus
Valvoja: sisua
Re: Sisun tulevaisuus
Moottorivalikoiman voisi kuvitella olevan ihan sama kuin Mersuissakin. DD:n amerikkalaisia moottoreita ei kai käytetä missään eurooppalaisessa kuorma-autossa (korjatkaa jos olen väärässä), niin niille tuskin on euro-hyväksyntääkään. Ja euro6:n myötähän Mersun ja DD:n moottorit ovat hienosäätöjä vaille samoja suoria kutosia. Viimeistään silloin luulisi Fullerin sopivan "heittämällä" paikalleen.
Re: Sisun tulevaisuus
On niitä mersullakin erikoisversioiden tekijöitä, esim:Wonderi kirjoitti:Moottorivalikoiman voisi kuvitella olevan ihan sama kuin Mersuissakin. DD:n amerikkalaisia moottoreita ei kai käytetä missään eurooppalaisessa kuorma-autossa (korjatkaa jos olen väärässä), niin niille tuskin on euro-hyväksyntääkään. Ja euro6:n myötähän Mersun ja DD:n moottorit ovat hienosäätöjä vaille samoja suoria kutosia. Viimeistään silloin luulisi Fullerin sopivan "heittämällä" paikalleen.
Mersuhan ei kai tähän asti ole tarjonnut "eksoottisempia" versioita ollenkaan, joten Sisu ei kilpaile 4 ja 5-akselisillaan Mersua vastaan. Vastaava kuvio Terbergillä joka tekee vain eksoottisia versioita laittaen niihin Volvon hytin ja moottorin, ja Ginafilla Dafin hytin ja moottorin kanssa.c-290 kirjoitti:muttas muttas olisi mielenkiintoista tietää mitä mega valmistaja daimler hakee tälläisestä yhteistyöstä
http://www.titan-sf.de/z72540-chine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.paul-nutzfahrzeuge.de/index.php?id=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisun tulevaisuus
No kappas. Ehkä ovat katsoneet ettei kilpaile pahasti keskenään kun ei noita ole Suomessa juuri näkynyt. Ja jos kilpaileekin niin ei Mersun omia vastaan kilpaile vaan "virityspajoja" vastaan.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisun tulevaisuus
Noita kuusi ja seitsenakselisia Mersun alustoja käytetään mm. Bronto-Skyliftin valmistamien HLA-sarjan henkilönostinten alustoina. Tuolta löytyy tietoa ko. henkilönostimista: http://www.bronto.fi/sivu.aspx?taso=1&id=125" onclick="window.open(this.href);return false; Nämäkin henkilönostimet ovat kotimaista suunnittelua ja valmistetta. Bronto-Skyliftin lisäksi Suomesta löytyy toinenkin tunnettu henkilönostinvalmistaja Vema-Lift Oy, joten kyllä maastamme osaamista löytyy. Niin edellä mainitut valmistajat tekevät isoja ajoneuvoalustaisia nostimia, pienempiä valmistajia hinattaville ja itsekulkeville piennostimille löytyy sitten vielä muutamia lisää. Olisipa se hienoa nähdä vielä uusi Bronton tai Veman lifti Sisun alustalla
Re: Sisun tulevaisuus
Power truck show:ssa keskustelin Vehon osastolla esittelijän kanssa sisun tulevaisuudesta, ja hän meinasi että kuukauden kuluttua tulee tietoon mitä malleja sisulta tulee, ja hinnat selviää myös.
Jäämme kuulolle!
Jäämme kuulolle!
Re: Sisun tulevaisuus
Hyvä, jäädään innolla odottamaan
Toivotaan, että markkinointi onnistuisi nytten paremmin joka on tunnetusti ollut Sisun akilleen kantapää. Tuossa alla olevassa linkissä on tyypillinen esimerkki kuinka Sisulle yleensä käy julkisissa hankinnoissa
http://kokoushallinta.lappeenranta.fi/d ... 9-7153.PDF
Toivotaan, että markkinointi onnistuisi nytten paremmin joka on tunnetusti ollut Sisun akilleen kantapää. Tuossa alla olevassa linkissä on tyypillinen esimerkki kuinka Sisulle yleensä käy julkisissa hankinnoissa
http://kokoushallinta.lappeenranta.fi/d ... 9-7153.PDF
Re: Sisun tulevaisuus
No näinhän siinä useasti on käynyt mutta suurin syy sisun ´hiipumiselle´on mielestäni se että euro4 ja5 aikakaudella ei ole ollut moottoreita tämän vuoksi matala E11 piti lopettaa ´sitä olisi tuossakin tarjouksessa tarvittu.R500 ompi ihan eri teholuokan peli kuin muut tarjokkaat´Samoin CAT moottorien erikoinen laatu on syönyt mainetta.,Eikös kukaan ole bongannut MB Sisu protoa tienpäällä Ihteä kiinnostas että onkos siellä kopin alla vinkkeli vai rivikone kun fulleri on kuulemma tulossa eihän sisu ole sisu ilman Vulleria no monen laista huhua aina liikkuupi.miten mahtoivat saada asiat salattua noin pitkään kun jokapaikassa vain jauhettin sisun loppumista olisko ollu tarkoituksellista vai ei
Re: Sisun tulevaisuus
Nonii uusi Polar mallisto julkistettu vinkkeli koneet ja Fulleri nii ja mersun Tomaatit vaihtoehtona
Re: Sisun tulevaisuus
Myyränpelotin-sisu.Sisu Polar-malleissa tulevat olemaan vaihtoehtoisesti joko Mercedes-Benz V6- tai V8- moottorit, maksimiteholtaan 440 kW/600hv.
http://www.sisuauto.com/portal/fi/uutinen/?id=142" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisun tulevaisuus
No niin, uusi Sisu näyttää sitten varmaan tältä.
Tämän kuvan ovat ajolinjan toimittajat rakentaneet itse näkemänsä perusteella
Tämän kuvan ovat ajolinjan toimittajat rakentaneet itse näkemänsä perusteella
Re: Sisun tulevaisuus
Komia on komia mut vehon pojaat meinas et tulee mersun valot/kin.Nooh pian se nährään
Re: Sisun tulevaisuus
Eikös Mersulla ole uusi ohjaamo malli ilmestymässä ensi keväänä .Kun ei nyt vaan kävisi niin että myyvät sisun miehille vanhaa varastoaan ja kun se loppuu niin taas ollaan lähtökuopissa.Toivottavasti ei
Re: Sisun tulevaisuus
Niinpä mutta jokapaikassa ainakin kovasti vakuutellaan mersun uusimman tekniikan olevan heti myös sisun käytettävissä.Eikai koko projektiin olis muuten kannattanu ollenkaan ryhtyä.Nyt kun rellu yhteistyö on lopullisesti ohi oli Ajolinja lehres juttua kuinka Volvo osti ensin RVI n ja tämän jälkeen sisusta tuli vähän niiku C valmiste.Elikkä uusimmat komponentit ens Volvoon sit relluun ja sit sisuun.Hyvin on volvolaiset asiassaan onnistuneet kun saivat sisun polvilleen.No ei näytä rellu kauppakaan käyvän vain 33 autoa rekisteröity tänävuonna.
Re: Sisun tulevaisuus
Tekniikan muutoksista en tiedä että onko luvassa tuon uuden ohjaamo mallin myötä suuriakaan muutoksia ja sitä että "kampittiko" Volvo sisua markkinoilta pois kuinkakin tosissaan .Itse olen mieltänyt Sisun ongelmat tuohon CAT moottoriin jonka johdosta monikin Sisu mies leipääntyi ja vaihtoi merkkiä ,no toisena vaihtoehtona oli volvo joka kaiketi on vieläkin saatavilla jos joku uuden sisun ostaa eli volvo ei mun mielestä niinkään sisua pahana kilpailijana pitänyt mutta kilpailijana kuitenkin.Kylmä tosi asia on se että sisun vaikeudet alkoi just sinä päivänä kun ensinmäinen 18L CAT moottori asennettiin ja sen myötä ovat nämä pienemmätkin CAT moottorit saaneet negatiivistä mainetta vaikkakin ei niissä kai tuon ison myllyn lapsuksia olekkaan ,mutta kun se maine kerran menee niin vaikea sitä on ansaita takaisin Suomalaisten automiesten keskuudessa .
Re: Sisun tulevaisuus
Jos Volvon kanssa sopimus (ja yhteistyöhalu) olisi ollut erilainen, puuta ajettaisiin suomaisesta metsästä Sisulla jossa on Volvon 16-litrainen kone, I-Shift ja muutkin hienoudet. Vaikka Volvon hyttikin. Silloinhan paketissa ei olisi ollut suurempaa puutetta. Mutta sitä Volvo ei halunnut.