Sisun tulevaisuus
Valvoja: sisua
Re: Sisun tulevaisuus
Hölmöläisten hommaa...
Re: Sisun tulevaisuus
Kansanäänestyksen paikka, jossa tulos Sisun puolesta olisi ennalta-arvattava 6-0 tai jotain sinnepäinK-44SP kirjoitti:No niin, kaikki sitten katsomaan kuinka virkamies luikkii hankintalain taakse suojaan
http://areena.yle.fi/tv/1800071/#/play
Näyttäisi olevan jo päätetty, että seuraavat metsään jäävät autot ovat sitten alunperin marabou:n kuljetukseen suunniteltuja....
Re: Sisun tulevaisuus
Lisäksi en ymmärrä miksei huollon käyttöön hankita panssaroiduilla ohjaamoilla varustettuja ajoneuvoja. Huollonhan kimppuun nykyisessä sodankäynnissä pyritään hyökkäämään.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisun tulevaisuus
Kuvittelisin että pääosa puolustuskalustosta (kuorma-autot, maasturit, työkoneet) kriisitilanteessa tulee siviilimaailmasta kuitenkin, joissa panssarointi on hieman heikohkoa Mutta toivoisinpa kuitenkin että tilaisivat Sisulta nämä 150 autoa, pienelle tehtaalle varmasti iso juttu olisi. Selvää kuitenkin lienee että hinnalla ei pysty Sisu kilpailemaan, kerta se nyt on ilmeisesti pääasia kalustoa hankittaessaGwafton kirjoitti:Lisäksi en ymmärrä miksei huollon käyttöön hankita panssaroiduilla ohjaamoilla varustettuja ajoneuvoja. Huollonhan kimppuun nykyisessä sodankäynnissä pyritään hyökkäämään.
Re: Sisun tulevaisuus
Niinpä tätä ei tällänen tavallinen veronmaksaja voi käsittää että miten Lähes kaikki julkiset (verovaroin)tehtävät hankinnat menevät tuontitavaraan ja samalla meidän "hallitus"paukuttaa henkseliä kun luodaan maahan 200000 uutta työpaikkaa Tämän sanoisinko puolustusvoimien Sisu vastaisuuden takana on mielestäni ihan joku muu syy kuin joku EU-kilpailutus sen taakse on vain helppo kätkeytyä.Se ruotsalais merkkihän sieltä taas 99%varmuudella tulossa on.Jallu kirjoitti:Ohjelman lopussahan mainittiin Sisun toivovan tilausta Puolustusvoimilta. Ei pidä kuitenkaan unohtaa maan tapaa:
http://yle.fi/uutiset/puolustusminister ... ta/6501115
Jostain kumman syystä kotimaisen teollisuuden suosiminen ei muille maille ole ongelma...
Re: Sisun tulevaisuus
Todennäköisesti hankittavat ajoneuvot ovat telivetoisia 2+2:sia, koukkulavalaitteella ja "kontinkäsittelyhämähäkillä" sekä vinkkelimoottorilla varustettuja Sisulta saisi telivedon vedonkatkaisulla jolloin olisi mahdollista nostaa taka-akseli ylös kuormaamattomana. Samoin muilta ei taida saada autoa nousevalla 2. etuakselilla jollaisen Sisulta saa. Muilla taitaa olla toiset etuakselit "mukana laahaavia" auton ollessa tyhjä mikä huonontaa auton maastokykyä kuormaamattomana. Eli Sisulla selvänä etuna muihin telivetoisiin 2+2:siin verrattuna mahdollisuus akseleiden nostoon.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: Sisun tulevaisuus
Päivänselvä juttu toi on, armeijan-herrathan lähtee tietysti paljon mielummin "tutustumis / koulutus ym."-reissuun Ruotsiin kun Karjaalle. Tietäisivätpä vaan mitä kaikkee kivaa täältäkin löytyis...
Re: Sisun tulevaisuus
Eikä pidä unohtaa maailman näköjään parasta voiteluainettakaan, Skånen akvaviittiä. Sattuipa sopivasti, Scania on meinaan Skåne latinaksi...
Re: Sisun tulevaisuus
Kilpailutuksen lopputulos saadaan valitettavasti muokattua halutuksi antamalla pisteitä täysin epäolennaisista asioista jotka sattumalta tiedetään yhden merkin ominaisuudeksi. Ihan laillisesti. Voidaan vaatia vaikka kytkinpolkimella varustettua automaattista vaihteistoa ja kas kummaa mikä merkki tulee valituksi. Yhtä hyvin voitaisiin haluttaessa antaa pisteitä nostettavista akseleista. Mutta taisi viimeksi mennä isoilla herroilla herne nenää eivätkä halua Sisuja.
Re: Sisun tulevaisuus
Näin taisi käydä. Kyllä tämä on pahempaa, kuin vanha breshneviläinen aika. Silloin soitettiin alkutahteja suomalaisen veturiteollisuuden alamäelle ainakin kuvitellun pakon edessä. Poliittisista syistä piti valita neuvostoliittolainen veturi alias Kaalihäkki. Mutta nyt herrat itsenäisesti ovat pahimmillaan tappamassa yhtä teollisuudenalaa.
Re: Sisun tulevaisuus
Mullekin on syntynyt käsitys että armeijassa on piirejä joilla on Sisu-vastaisia mielipiteitä. Mikä mahtaa olla syynä? Siltä taholta on laitettu oikein tarkoituksella hiekkaa Sisun rattaisiin. Uutisoitiin olemattomista laatuongelmista juuri silloin kun Sisu oli neuvottelemassa merkittävää vientikauppaa ja ehkä siksi kauppa meni sivu suun. Mikä niillä oikein mättää?Wonderi kirjoitti:Mutta taisi viimeksi mennä isoilla herroilla herne nenää eivätkä halua Sisuja.
Re: Sisun tulevaisuus
Kelaa muutama viesti ylöspäin niin löytyy pari vastausta jo valmiina:Gwafton kirjoitti:Mullekin on syntynyt käsitys että armeijassa on piirejä joilla on Sisu-vastaisia mielipiteitä. Mikä mahtaa olla syynä? Siltä taholta on laitettu oikein tarkoituksella hiekkaa Sisun rattaisiin. Uutisoitiin olemattomista laatuongelmista juuri silloin kun Sisu oli neuvottelemassa merkittävää vientikauppaa ja ehkä siksi kauppa meni sivu suun. Mikä niillä oikein mättää?Wonderi kirjoitti:Mutta taisi viimeksi mennä isoilla herroilla herne nenää eivätkä halua Sisuja.
Re: Sisun tulevaisuus
Toisesta ketjusta lainaten
Ja tuosta tuli mieleen kysymys että olikos 70 ja 80-luvuilla isoja tullimaksuja Ruotsista tai Saksasta tuleville kuorma-autoille? Niin isoja että siitä olisi Sisulle ollut etua?Jasa kirjoitti:Niin ,paja tai tehdas mutta jo tuolloin teki asiakaslähtöisesti autoja johon vasta muutamia vuosia takaperin nämä nykyiset valtamerkit on enenevissä määrin siirtyneet ,pienelle "pajalle" tuo räätälöity autojen rakentamismalli tuohon aikaan oli elinehto sekä jossain määrin kuolinisku kuten historiakin sen kertoo ,no toivotaan että sisu joka nykyään täysin toimii asiakaslähtöisesti autojen rakentajana tällä Polar mallistollaan saa uuden mahdollisuuden tavoitella tukkiauto sekä maansiirto autojen kuninkuus luokkaa jota se hallitsi ylivoimaisesti 70 ja 80 luvuilla sillä tekniikka Polar mallissa on uskaltaisin jopa väittää että sisun tähän astisista verisoista paras sitten Cummins aikakauden .
Re: Sisun tulevaisuus
Itse näkisin mielelläni Polarit seuraavina yleiskuorma-autoina Puolustusvoimissa. Autot ilmeisesti tullaan varustelemaan koukkulava-laitteilla joten alustat tullee olemaan 2+2 akseliratkaisulla. Mitä olen uusia Sisu-viestejä ehtinyt lukemaan ja kuunnellut muutaman tutun sora-autoilijan mietteitä niin todella toimivan paketin ovat saaneet Polarista kasattua. Pv voisi ostaa osan autoista 480HP V6-moottorilla (kevyempiin tehtäviin) ja osan 550HP V8:lla esim. vaihtolavavetopöydän alle lavettipuolikasta vetämään. Itse olisin jälleen vapaaehtoinen ja halukas kertaamaan (viimeinen harjoitus meni Scania 164G 480 V8 8x4:sen ratissa Säkylässä).
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: Sisun tulevaisuus
Jos tuollaisia 2+2:sia meinaavat hankkia niin ehdottomasti toinen ja neljäs akseli oltava nostettavia tuollanen on maailmanlopun keksintö tänne suomen olosuhteisiin(siis ilman nostoa)kuormattuna on kyllä ok mutta tyhjänä aivan onneton.Näitten yleistymiseen suomessa johtuu siittä että valtamerkitkin pystyy näitä toimittamaan suoraan tehtaalta=edullinen hinta.Defence kirjoitti:Todennäköisesti hankittavat ajoneuvot ovat telivetoisia 2+2:sia, koukkulavalaitteella ja "kontinkäsittelyhämähäkillä" sekä vinkkelimoottorilla varustettuja Sisulta saisi telivedon vedonkatkaisulla jolloin olisi mahdollista nostaa taka-akseli ylös kuormaamattomana. Samoin muilta ei taida saada autoa nousevalla 2. etuakselilla jollaisen Sisulta saa. Muilla taitaa olla toiset etuakselit "mukana laahaavia" auton ollessa tyhjä mikä huonontaa auton maastokykyä kuormaamattomana. Eli Sisulla selvänä etuna muihin telivetoisiin 2+2:siin verrattuna mahdollisuus akseleiden nostoon.