Palovakuutus

Yleistä keskustelua, foorumin säännöt/ General topics

Valvoja: sisua

Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Palovakuutus

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Mitenkäs palstalaisilla, onko protosi/harrasteautosi palovakuutettu?


Kuva

Tänään satuin käymään aivan muista syistä paikallisella autonromuttamolla, ja siellä näkyi yllä oleva auto täysin tuhoutuneena palon jäljiltä :cry:
Eipä ollut kameraa mukana, joten kuvaa ei ole näyttää.
Mutta kuuma oli palossa ollut, koska auton jousetkin oli kääntyneet täysin toiseen suuntaan sieltä jousien ohuimmista päistä...
Palossa meni samalla muitakin museoajoneuvoja, tämä ei ollut ainoa auto :evil:

Pisti miettimään että olisikohan syytä vakuuttaa omat harrasteautot tulikukon vierailujen varalta.

Tässä vielä pieni juttu tuosta palosta:
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2010/02/ ... origin=rss
Defence
Viestit: 310
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Palovakuutus

Viesti Kirjoittaja Defence »

Kalvolan ja Hattulan rajalla paloi 90-luvun puolivälissä monia hienosti entisöityjä vanhoja autoja sisältänyt harrastetalli. Palosta teki sen sammuttajille eli Hattulan ja Kalvolan VPK:lle vielä normaalia synkemmän se, että samassa rytäkässä paloi Kalvolan VPK:n tallissa ollut museoauto Ford F600 V8.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Palovakuutus

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Kyllä mulla on kaikissa olkoon härveli mikä tahansa niin kaikki vakuutukset :!: meillä on vuosikymmenien aikana muutama tulipalo tapaus ollut ja ilman vakuutuksia sitä olis "kassa" vajetta aikasta paljon 8) museoautot on vakuutettu niin että omalle työllekkin on laskettu jotain :idea:

Harmittaa suunnattomasti tuon Kontion ja muidenkin tuhoutuneiden ajoneuvojen puolesta :x
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Palovakuutus

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Kyllä on surku tuon Kontion onnettoman lopun vuoksi. Omistajan mieliharmin määrä tuskin mitattavissa. Omat harrasteajoneuvoni olen vakuuttanut siten, että ne ovat vakuutetut jokainen erikseen erillisellä esinevakuutuksella. Normaalia auton palovakuutusta ei saanut autolle, joka ei ole rekisterissä. Vakuutusarvon olen jokaiselle määritellyt yhdessä vakuutusyhtiön edustajan kanssa. Pyysin ko. hepun käymään, keiteltiin kahvit ja samalla juteltiin auto- ja koneharrastuksesta. Tuli näin valistettua vakuutusheppua siitäkin, että jollakin vanhalla, entisöimättömällä kuorma-autolla on muukin arvo, kuin kilohinta.
Minulla on ollut pitkän aikaa käytäntönä tarkistaa vakuutukset parin-kolmen vuoden välein. Kun elämäntilanteet vaihtelee, niin vakuutustarpeet siinä mukana. Esimerkiksi tapaturmavakuutusta olen täydentänyt muutaman kerran ja kiinteistön osalta omavastuuta olen nostanut muutaman kerran. Omavastuun osalta voisi sanoa, että suurimman säästön saa, kun ottaa aika korkean omavastuun ja maksaa pikkurikkoontumiset omasta lompsasta. Säästyy myös tappeluilta vakuutusyhtiön kanssa, kun ei joka astianpesukoneen hajoamista tarvitse vääntää tarkastajan kanssa.
Työkalut ja erilaiset varaosat olen myös vakuuttanut palovakuutuksella siten, että vakuutuskirjassa lukee: Työkaluja ja varaosia ja könttäsummana määritelty rahallinen arvo.
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Palovakuutus

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Tässä muutama huono kännykkäkamera kuva tuosta palaneesta autosta.
Harmin paikka.
Liitteet
Kuva003.jpg
Kuva003.jpg (49.79 KiB) Katsottu 2928 kertaa
Kuva002.jpg
Kuva002.jpg (52.38 KiB) Katsottu 2928 kertaa
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Palovakuutus

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Surullinen kuva. Tuolla rautakasalla on enää vain kilohinnan arvo. :(
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Vastaa Viestiin