Ekat E-sarjalaiset Sisut

Yleistä keskustelua, foorumin säännöt/ General topics

Valvoja: sisua

Vanaja68

Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut

Viesti Kirjoittaja Vanaja68 »

Olikohan se ainoastaan näissä ns.jatsarihytillisissä missä oli sellainen sähkökeskus, jossa oli joka sulakkeen vieressä pieni ledi, joka syttyi kun sulake paloi. Eli esim.pimeässä oli helppo havaita, mikä sulake on rikki, kun sen kohdalla paloi punainen tuikku. Eikä sellaista välttämättä kaikissa ollut, mutta ainakin siinä, jota minä olen ajanut oli sellainen.
SR-300

Viesti Kirjoittaja SR-300 »

Eei, kyllä sellainen löytyi jo -96 S-mallistakin. Oiskohan ollu sit kaikissa missä oli se uudempi "E-mallinen" kojelauta?
Vanaja68

Viesti Kirjoittaja Vanaja68 »

Ei, näin loogisesti ei suomalainen autonvalmistaja ole toiminut. Olen ajanut myös 1995 rekisteröityä SM332:sta, jossa ei ollut sellaista sähkökeskusta, mutta kuitenkin kaareva kojetaulu :wink:
SR-300

Viesti Kirjoittaja SR-300 »

c-290

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Vanaja68 kirjoitti:Ei, näin loogisesti ei suomalainen autonvalmistaja ole toiminut. Olen ajanut myös 1995 rekisteröityä SM332:sta, jossa ei ollut sellaista sähkökeskusta, mutta kuitenkin kaareva kojetaulu :wink:
Ei ny mikään haudanvakava juttu,mut meil oli 94 SM332 jos oli tollanen sähkökeskus ja kaareva koetaulu ja tuos harrasteautos (kylän paloauto) SK192 vm.95 on myös sellanen. Noista E-sarjalaisten viimeistelyistä olen samaa mieltä tuli istuttua selasessa 96-07 no joo kävin välillä kotonakin :wink: .Tuokin auto oli uutena päivän paikallisella Sisu verstaalla kun "justeerasivat" nuo maskit sun muut raot kohdalleen kyllä siitä suht siistin saa/sai kun vaan viittii säädellä mut olishan ne voinu jo tehtaalla,,,,.Muuten jäi hyvät muistot tuosta oli toimintavarma ja vähävikainen auto :D
juho

Viesti Kirjoittaja juho »

Laitetaas nyt kuva tuosta omastakin laitteesta, eli ilmeisesti alunperin rahtiautona ollut, sitten seissyt ulosottomiehen tarhassa, sitten ollut paikalliskäytössä puunkuormauksessa.. killometrejä siis säästeliäästi kertynyt, varsinkin siellä tarhassa.

Yleisvaikutelma on aika hyvä, joskin se että runko on nyt noin hyvässä maalissa ei kyllä ole Sisun ansiota vaan edellisen omistajan.. isoina lastuina on lähtenyt maalia paikoin sieltä missä tehtaan maali jäljellä. Ikkunannostimen kanssa on täälläkin askarreltu, ostin tuohon Veholta sähkökirjan mutta autossa ei ole kaikkia niitä johtimia joita kirjan mukaan pitäisi olla ja toisaalta autossa on tehtaan tekemiä johtoja joita kirja ei tunne.. :? Tuo tumma väri sopii minusta hyvin tuohon ohjaamoon.

Kysytääs nyt muuten katsastusasioita, tuossa kun on tuo kuulakehävetopöytä elementti/tukkiperävaunulle, niin mitä tuommoisen katsastuksessa kysytään? Noitahan silloin tällöin tulee vastaan.

Kiva olisi myös kuulla jos auto on tuttu jollekulle.

Kuva
ITS

Viesti Kirjoittaja ITS »

Mulla on jotain satunnaisia osia oven ja tavaraluukun vivustoihin, sekä keskuslukon moottoreita, ja sit ikkunan sähkönostin josta en ole varma onko eemelistä vaiko Sm:stä.
0400 525925 Ismo
ITS

Viesti Kirjoittaja ITS »

Miten toi ilmajousitteinen teliveto, onko siinäkin nosto ja vedonkatkaisu takimmaisella akselilla ?
mobiili01

Viesti Kirjoittaja mobiili01 »

ITS kirjoitti:Miten toi ilmajousitteinen teliveto, onko siinäkin nosto ja vedonkatkaisu takimmaisella akselilla ?
On tässä minun yksilössä katkaisijat kyseiseen toimenpiteeseen, mutta ei toimintoja. Ei ole takimmaiselle akselille nostopussiakaan. Kevennintoiminta kyllä on, eli jousipusseista saa ilmat pois.
Vastaa Viestiin