Ekat E-sarjalaiset Sisut
Valvoja: sisua
Ekat E-sarjalaiset Sisut
Tuli mieleen että montakohan E-serjalaista Sisua kerettiin valmistaa Karjaan omalla hytillä ennen siirtymistä Renaultin tekemään hyttiin? Ja onko/oliko armeijalla käytössään E-sarjalaisia ko. omalla hytillä?
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Hiukan runsaan vuoden tuotanto n.500kpl on mun veikkaus jos jollain tarkempi tieto niin olis kiva kuulla.Olihan/onhan noita pv.llä kuvia löytyy mäkipirtin kirjoista.
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Tuli tässä vasta hankittua juuri tällainen "kotieemeli". Ensimmäinen Sisu minulla. Ja täytyy sanoa, että oli kyllä minun tähänastisista autoistani paras ajaa nuppina, vaikka on telivetoinen lavettiveturi. Samalla jämäkkä ja pehmeä. Takapää on tosin ilmalla, mikä varmaan auttaa asiaa. Ei oo paha ajaa lavetinkaan kanssa. Jos nyt jotain kritiikkiä antais, niin ohjaus vois olla vähän kevyemmäksi tehostettu ja sais keskittää vähän terävämmin.
Aluksi se näytti aika rumalta, mutta ei oikeastaan näytä enään. Johtuneeko sitten siitä, että on oma. Tiedä häntä. Ei se nyt kuitenkaan mun mielestä ulkonäöllisesti kestä vertailua linssilamppusten Relluhyttisten kanssa. Ne onkin nokattomien ehdotonta aatelia, mitä ulkonäköön tulee.
Ruostetta on vähän siellä sun täällä. Toivottavasti uudemmissä Sisuissa on parempi vastustuskyky ruostepeikkoa vastaan.
Ovenaukaisutangosta on joku muoviklipsi murtunu. Kuskin ovi pitää aukaista ulkoa. Liekköhän nuita enään myydään Veholla?`
Vänkärin ikkuna liikahtaa vain vähän kerrallaan. Taitaa rele juonitella.
Puolittaja ei pelaa kuin kylmänä. Vaihteisto on synkronoitu (Fuller)Eaton. Tietäisköhän joku, mihin kannattais ekaks kangella kolauttaa?
Niin, ja jos jollain ois ylimääräinen tai tietäis, mistä sais sellaisen original-lisävaruste puuratin, niin voisin ostaa. (Ehjä kumirattikin kiinnostaa).
Aluksi se näytti aika rumalta, mutta ei oikeastaan näytä enään. Johtuneeko sitten siitä, että on oma. Tiedä häntä. Ei se nyt kuitenkaan mun mielestä ulkonäöllisesti kestä vertailua linssilamppusten Relluhyttisten kanssa. Ne onkin nokattomien ehdotonta aatelia, mitä ulkonäköön tulee.
Ruostetta on vähän siellä sun täällä. Toivottavasti uudemmissä Sisuissa on parempi vastustuskyky ruostepeikkoa vastaan.
Ovenaukaisutangosta on joku muoviklipsi murtunu. Kuskin ovi pitää aukaista ulkoa. Liekköhän nuita enään myydään Veholla?`
Vänkärin ikkuna liikahtaa vain vähän kerrallaan. Taitaa rele juonitella.
Puolittaja ei pelaa kuin kylmänä. Vaihteisto on synkronoitu (Fuller)Eaton. Tietäisköhän joku, mihin kannattais ekaks kangella kolauttaa?
Niin, ja jos jollain ois ylimääräinen tai tietäis, mistä sais sellaisen original-lisävaruste puuratin, niin voisin ostaa. (Ehjä kumirattikin kiinnostaa).
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Kannattaa öljytä hyvin hytti. Kaikki kotelot ym. Koska ruoste tykkää muhia tuossa hytissä. Mutta muuten pidän siitä. Tilaa on ja paljon mukavia ratkasuja. Tota kuolasin itelleni aikoja sitten.
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... su+E11.JPG
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... su+E11.JPG
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Onko kyseeessä tämä auto?mobiili01 kirjoitti:Tuli tässä vasta hankittua juuri tällainen "kotieemeli". Ensimmäinen Sisu minulla. Ja täytyy sanoa, että oli kyllä minun tähänastisista autoistani paras ajaa nuppina, vaikka on telivetoinen lavettiveturi. Samalla jämäkkä ja pehmeä. Takapää on tosin ilmalla, mikä varmaan auttaa asiaa. Ei oo paha ajaa lavetinkaan kanssa. Jos nyt jotain kritiikkiä antais, niin ohjaus vois olla vähän kevyemmäksi tehostettu ja sais keskittää vähän terävämmin.
Aluksi se näytti aika rumalta, mutta ei oikeastaan näytä enään. Johtuneeko sitten siitä, että on oma. Tiedä häntä. Ei se nyt kuitenkaan mun mielestä ulkonäöllisesti kestä vertailua linssilamppusten Relluhyttisten kanssa. Ne onkin nokattomien ehdotonta aatelia, mitä ulkonäköön tulee.
Ruostetta on vähän siellä sun täällä. Toivottavasti uudemmissä Sisuissa on parempi vastustuskyky ruostepeikkoa vastaan.
Ovenaukaisutangosta on joku muoviklipsi murtunu. Kuskin ovi pitää aukaista ulkoa. Liekköhän nuita enään myydään Veholla?`
Vänkärin ikkuna liikahtaa vain vähän kerrallaan. Taitaa rele juonitella.
Puolittaja ei pelaa kuin kylmänä. Vaihteisto on synkronoitu (Fuller)Eaton. Tietäisköhän joku, mihin kannattais ekaks kangella kolauttaa?
Niin, ja jos jollain ois ylimääräinen tai tietäis, mistä sais sellaisen original-lisävaruste puuratin, niin voisin ostaa. (Ehjä kumirattikin kiinnostaa).
- Liitteet
-
- retva4.jpg (37.1 KiB) Katsottu 12582 kertaa
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Onko kyseeessä tämä auto?[/quote]
On.
Kerropa auton historiaa, jos tunnet. Ohjekirjaan on raapustettu Kuljetusneliö ensimmäiseksi omistajaksi. Kuulemani mukaan se ois ollu muutaman vuoden ajamatta jostain syystä. Mittarissa on vaan reilu 400 tkm. Pitäs olla eka kierroksella. Tiedä sitten?
On.
Kerropa auton historiaa, jos tunnet. Ohjekirjaan on raapustettu Kuljetusneliö ensimmäiseksi omistajaksi. Kuulemani mukaan se ois ollu muutaman vuoden ajamatta jostain syystä. Mittarissa on vaan reilu 400 tkm. Pitäs olla eka kierroksella. Tiedä sitten?
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Pitänee varmasti paikkansa, Retvan vehkeethän on seisseet kaikki jo pitkään, siis joitakin vuosia, osa paljon pidempäänkin. Tämän vuoden aikanahan niitä hallin aarteita alettiin myymään...mobiili01 kirjoitti:Onko kyseeessä tämä auto?
On.
Kerropa auton historiaa, jos tunnet. Ohjekirjaan on raapustettu Kuljetusneliö ensimmäiseksi omistajaksi. Kuulemani mukaan se ois ollu muutaman vuoden ajamatta jostain syystä. Mittarissa on vaan reilu 400 tkm. Pitäs olla eka kierroksella. Tiedä sitten?
Sisu E14 530 8x2 '99
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Osia kannattaa kysellä V.Kangasahon purkamolta tämä mökki on hiukan ongelmallinen sitä kun tehtiin niin vähän ei tahdo osia enää olla ellei ole "luovuttaja"yksilöä saatavilla.Tekstissä luki "ilmajousitteinen teliveto" siis onko siinä tosiaan sellainen Sisu ei tietääkseni tuollaisia ole tehny,mutta jos siinä sellanen on niin voisko siittä saada valokuvan tänne palstalle niin sais hämmästellä Onko se napaperinmobiili01 kirjoitti:Tuli tässä vasta hankittua juuri tällainen "kotieemeli". Ensimmäinen Sisu minulla. Ja täytyy sanoa, että oli kyllä minun tähänastisista autoistani paras ajaa nuppina, vaikka on telivetoinen lavettiveturi. Samalla jämäkkä ja pehmeä. Takapää on tosin ilmalla, mikä varmaan auttaa asiaa. Ei oo paha ajaa lavetinkaan kanssa. Jos nyt jotain kritiikkiä antais, niin ohjaus vois olla vähän kevyemmäksi tehostettu ja sais keskittää vähän terävämmin.
Aluksi se näytti aika rumalta, mutta ei oikeastaan näytä enään. Johtuneeko sitten siitä, että on oma. Tiedä häntä. Ei se nyt kuitenkaan mun mielestä ulkonäöllisesti kestä vertailua linssilamppusten Relluhyttisten kanssa. Ne onkin nokattomien ehdotonta aatelia, mitä ulkonäköön tulee.
Ruostetta on vähän siellä sun täällä. Toivottavasti uudemmissä Sisuissa on parempi vastustuskyky ruostepeikkoa vastaan.
Ovenaukaisutangosta on joku muoviklipsi murtunu. Kuskin ovi pitää aukaista ulkoa. Liekköhän nuita enään myydään Veholla?`
Vänkärin ikkuna liikahtaa vain vähän kerrallaan. Taitaa rele juonitella.
Puolittaja ei pelaa kuin kylmänä. Vaihteisto on synkronoitu (Fuller)Eaton. Tietäisköhän joku, mihin kannattais ekaks kangella kolauttaa?
Niin, ja jos jollain ois ylimääräinen tai tietäis, mistä sais sellaisen original-lisävaruste puuratin, niin voisin ostaa. (Ehjä kumirattikin kiinnostaa).
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Siinä on todellakin Sisun ilmajousitettu teliveto napaperin. Harmi sinänsä, kun Sisu ei myönnä niille kuin 13 tn akselipainot alennetulla noeudella. Pistän kuvan myöhemmin...
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Näinpä ajattelin ensitöikseni tehdäkin. Ja nimenomaan öljytä. Käytettyä henkilöautoakaan ei saisi koskaan massata. Pitää kiertää tuo katon saumakin vaseliinipensselin kanssa, kun näyttää, että Sisusta on tulossa kovaa vauhtia avoauto. Sama meininki näyttää olevan tuossa Haaviston entisessäkin.sutii kirjoitti:Kannattaa öljytä hyvin hytti. Kaikki kotelot ym. Koska ruoste tykkää muhia tuossa hytissä. Mutta muuten pidän siitä. Tilaa on ja paljon mukavia ratkasuja. Tota kuolasin itelleni aikoja sitten.
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... su+E11.JPG
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Tässäpä pari kuvaa ilmajousituksesta. Liekkö tuo samanlainen kuin rahtiautoissa, mutta hyvin toimii. Tasonsäätövarsi tosin ruostu heti irti. Rupes kardaani tärrään, kun perä kulki lähempänä kamaraa.
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Kovin saman näköinen jousitusratkaisu kuin 4x2 ilmajousisessakin, laitettu toinenkin vaan.
Hytin hyvä puoli on että vesikourulistan yläpuolelta se ei ainakaan ruostu.
Varaosien saamista helpottaa lukuisat loppupään S-hyteistä lainatut osat. Ja suuri osa muistakin osista on lainattu toisen merkkisistä autoista tai ihan yleismallin osia. Peltiosat tietysti ei sovi ja se alkuperäismallin komea ja käteen istuva rattikin saattaa olla vaikea löytää, ne alkoi murenemaan aika nuorena.
Hytin hyvä puoli on että vesikourulistan yläpuolelta se ei ainakaan ruostu.
Varaosien saamista helpottaa lukuisat loppupään S-hyteistä lainatut osat. Ja suuri osa muistakin osista on lainattu toisen merkkisistä autoista tai ihan yleismallin osia. Peltiosat tietysti ei sovi ja se alkuperäismallin komea ja käteen istuva rattikin saattaa olla vaikea löytää, ne alkoi murenemaan aika nuorena.
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
"Hytin hyvä puoli on että vesikourulistan yläpuolelta se ei ainakaan ruostu. "
Joo, sieltä ei, mutta heti sen alta.
Joo, sieltä ei, mutta heti sen alta.
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Jonkin verran olen ajanut -97 mallisella E14:lla ja hyvin tuntuu tosiaan maalit lähtevän, varsinkin runko ja akselistot karistivat aika varhain maalit pois suurina lastuina. Ko.auto oli ajossa 1997-2012, nyt ollut pois ajosta n.puolivuotta. Kyseisessä autossa on normaali lehtijousitus ja napaperät. Mukavasti menee röykyissäkin, mutta ohjaamon viimeistely puuttuu kokonaan, aivan järkyttävät toleranssit joka puolella, ovissa, kojetaulun osissa, maskissa jne... Luulisi, että pieni tehdas olisi edes yrittänyt. Toisaalta Sisut on tilaajiensa näköisiä, TVH-autoissa hytin pohjallakin massalla jopa peitetty paikkoja, kun pellit ei kohdanneet toisiaan, niitä kun ei kukaan perään valitellut.
Re: Ekat E-sarjalaiset Sisut
Siitä hytistähän on sanottu että ihan hyvä kunhan on aina kourallinen peltiruuveja mukana että voi laittaa pudonneiden tilalle uusia. Mä tykkäsin tehdä töitä siinä hytissä, ikinä ei ole ennen eikä jälkeen yhtä talvilämmintä autoa ollut käsissä.