Merkittävintä taitaa olla kuinka moni yleensä tähän kyselyyn vastaa, eikä se mitä vastataan. En tiedä kävijämääriä mutta ehdottomasti aktiivisten kävijöiden määrä on nykyään pieni, aktiivisilla kävijöillä tarkoitan sellaisia jotka yleensä jotain tänne kirjoittavat. Todella harmillista, olen itsekin tehnyt vähän typeriä päivityksiä ihan sen takia että jotain tapahtuisi.
Facebook:
Olen itsekin jossain Sisu-ryhmässä, mutta lähinnä sen takia että sinne porukka postittaa aktiivisesti kuvia. Muuta iloa ei noista FB-ryhmistä juuri ole, tieto tallentuu hajanaisesti kuvien yhteyteen ilman sen suurempaa organisointia - vanhojen asioiden esiin kaivaminen vaatii liikaa työtä jne. Ei noista medioista ole muihin kuin pieniin uutispäivityksiin ja jonkun kuvan postittamiseen - mukava lisänsä tietysti, mutta minusta kyllä foorumi on paras media harrastuksen ylläpitoon.
No, kertokaahan kävijät itse mikä on yleensäkin harrastuksen tila - ovatko yleisesti kuorkkiharrastelija-määrät laskussa? Onko tästä tullut pappojen harrastus jotka ovat visusti kaluston ja tietotaitonsa piilottaneet muilta? Minusta palsta oli silloin aktiivisen kun vielä Proto-Sisuja sai huutokaupoista, tosin tuskin se koko Sisu-kalustoon vaikuttaa. Mutta täytyy sanoa että olen vähän ihmeissäni että Proto-puolellakaan ei juuri elämää ole. Muutama aktiivinen käyttäjä lisää piristäisi kummasti, muistan kun oli kiva lukea Planeettanavan ja UN-Proton juttuja yms.
Ymmärrän että tämän fooruminen pitäminen on aika epäkiitollista, vaikkakin olemme juuri 1000 käyttäjän rajalla on aktiivisuus kyllä aika vähäistä. Kulut juoksevat foorumista ja sen ylläpidosta, jotenkin nekin tulisi kattaa. Kaikki kulut on tähän asti kattanut Sisua yksin omasta pussistaan, taitaa olla jo noin 10 vuoden ajan! Foorumin jatkosta päättää yksin Sisua, koska hän on tämän perustanutkin. En usko että kulujen maksaminen olisi jatkossa yhden harteilla, varmasti saamme porukassa pienellä keräyksellä tarvittavan summan kokoon, tai sitten hieman mainostilaa myyntiin josta ei ehkä yleisesti pidetä, mutta maksaa kuitenkin vähintään foorumin-kulut takaisin. Voitaisiin ikäänkuin puhua äänettömästä sponsoroinnista mainonnan muodossa?
Mikäli Sisua tarvitsee apua foorumin kanssa, niin allekirjoittanut kyllä auttaa missä asiassa tahansa