Nyt tämmösestä aiheesta ajattelin kertoilla muutaman sanan.Harrastekuorma-autoa hankkiessa
kannattaa erityistä huomiota kiinnittää ajoneuvon runkoon.Pintaruosteella ei todellakaan
mitään merkitystä,mutta varsinkin kippiautot saattavat olla pahimmassa tapauksessa
useaankin kertaan "kaatuneet kipatessa".Kannattaa ajaa auto oikeasti tasaiselle ja
ihan silmämääräisesti katsoa että auto on edes suurinpiirtein "linjassa".
Runkojen oikaisu todella ammattimiesten hommaa ja siten myös varsin kallista.
(19 millin kierouden oikaisu maksoi itselleni toista tonnia)
Sitten on myös nämä ns. tuplarungot.Ruoste tahtoo vanhemmiten pullistella runkopalkkien
välissä ja näkymät usein varsin hurjia.Täydellinen korjaus vaatisi rungon purkamisen!
Onneksi käytännössä rungon lujuus riittää korjaamattakin kuitenkin ihan reilusti ainakin harrastekäyttöön.
Hytin pintakiilto ei se tärkein asia,niin taloissa kun autoissa ne kantavat rakenteet!
Kuorma-auton rungot
Valvoja: sisua
Re: Kuorma-auton rungot
Miten katsastuksessa suhtaudutaan noihin tuplarunko ongelmiin? Itse runkohan on yleensä ok, mut noi lisävahvikepalkit taas ihan näkkileipää...
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuorma-auton rungot
Riippuu monesti katsastusasemasta se, että miten niiden vahvikkeiden kuntoon suhtaudutaan, jossain asemalla auto saatetaan laittaa ajokieltoon ja jossain toisaalla saattaa mennä läpi ilman ongelmaa.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ