Camper Volvo C304 6x6
Valvoja: sisua
Re: Camper Volvo C304 6x6
Ruotsalainen nousi suomalaisen selkään, toivottavasti pysyi kardaani paikoillaan.
Minne se volvo lähti? Sulta pois, vai jonnekin "pajalle"?
Minne se volvo lähti? Sulta pois, vai jonnekin "pajalle"?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Camper Volvo C304 6x6
Kyllä ne lähtee talvehtiin lämpimään halliin ja jos siellä niitä kävisin katselemassa. Vielä kun selviäisi, pidänkö nykyisen tekniikkapaketin siellä, vai tuleeko tilalle jotain??? Se Mersun vanhempi 300 olisi automaatilla kiva, mutta pitää olla varmaankin ylivaihteella. Tarttee hieman miettiä ja laskeskella miten se tulee huutamaan, jos suoralla välityksellä vedättää. Kun ei nyt enään muista millä välityksillä se alkuperäinen laatikkokaan oli.
Re: Camper Volvo C304 6x6
Jos meinaat sen Mursun koneen ja laatikon laittaa, mikähän jakis siihen käy?? Mutta ainaki tuolla SMT:llä kehutaan että pelekkä MB:n kone olis siltään volvoon kova sana. Laitoin hurreille kyselyä mikä on pelin henki ja meininki.planeettanapa kirjoitti:Kyllä ne lähtee talvehtiin lämpimään halliin ja jos siellä niitä kävisin katselemassa. Vielä kun selviäisi, pidänkö nykyisen tekniikkapaketin siellä, vai tuleeko tilalle jotain??? Se Mersun vanhempi 300 olisi automaatilla kiva, mutta pitää olla varmaankin ylivaihteella. Tarttee hieman miettiä ja laskeskella miten se tulee huutamaan, jos suoralla välityksellä vedättää. Kun ei nyt enään muista millä välityksillä se alkuperäinen laatikkokaan oli.
Tuolla siis: http://smt.nu/default.asp?Expand=13&Display=23
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Camper Volvo C304 6x6
Jakikseksi käy vaikka Volvon oma. Tarttee vain tehdä vaikka laippa-akslei siihen sisäpooreille. Samanlainen on eräässä sinisessä kisa Uazissa. Ojala sitä suosittelikin, se sitten ossaa.
Tuossa Ruåttalaisten paketissa mua ihmetyttää tuo hemmetin massiivinen vauhtipyörä. Ja sekin hieman, että lupaavat vain offroad käyttöön, että onko niissä ollut jotain kestävyysongelmia? Onko siitä sitten mitään erityistä haittaakaan, että tuo kuollut massa on suoraan kampiakselilla vai ei? Meinaan koneen kestävyyden takia, että tuleeko laakereille turhaa rasitusta?
Tuossa Ruåttalaisten paketissa mua ihmetyttää tuo hemmetin massiivinen vauhtipyörä. Ja sekin hieman, että lupaavat vain offroad käyttöön, että onko niissä ollut jotain kestävyysongelmia? Onko siitä sitten mitään erityistä haittaakaan, että tuo kuollut massa on suoraan kampiakselilla vai ei? Meinaan koneen kestävyyden takia, että tuleeko laakereille turhaa rasitusta?
Re: Camper Volvo C304 6x6
No jos ojalatki on sen tehny, ni eiköhän se kestäplaneettanapa kirjoitti:Jakikseksi käy vaikka Volvon oma. Tarttee vain tehdä vaikka laippa-akslei siihen sisäpooreille. Samanlainen on eräässä sinisessä kisa Uazissa. Ojala sitä suosittelikin, se sitten ossaa.
Tuossa Ruåttalaisten paketissa mua ihmetyttää tuo hemmetin massiivinen vauhtipyörä. Ja sekin hieman, että lupaavat vain offroad käyttöön, että onko niissä ollut jotain kestävyysongelmia? Onko siitä sitten mitään erityistä haittaakaan, että tuo kuollut massa on suoraan kampiakselilla vai ei? Meinaan koneen kestävyyden takia, että tuleeko laakereille turhaa rasitusta?
Tuosta vauhtipyörästä, kiisselimersuissahan on muutenki aika painava vauhtipyörä??
Lueskelin terrangbil.net:iä joutessani ku siellä kuulemma oli muutamakin moine konversio tehty. Yks tanskalainen sano ettei volvon oma jäähytin enää riitä mesen koneen kanssa, oli ite laittanu 3" paksun yleismallin ja vielä öljynlauhduttimen. Ilmeisesti mesen kone täyttää konehuoneen niin hyvin ettei ilma enää kierrä kunnolla.
Ja se miks SMT mainostaa tuon sarjan olevan vain offroad-käyttöönn johtunee moottorikiinnikkeistä.
Tuossa yks topicki moottorin vaihosta; http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=68
Ja saman miehen "camper" rojekti: http://forum.terrangbil.net/forum_posts ... bilsbyggen
Saa sinne näköjään jojotan 12H-Teenkin: http://www.offroad-extrem.de/3.html
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Camper Volvo C304 6x6
Tuossa on tavoitetta! Alumperin oli tarkoitus tehdä juuri noin viimeisen päälle hienoksi sisältä ja kaikki kaasumukavuudet, mutta sitten alkoi karsiutuun, että teenkin aivan yksinkertaisen, toimivan ja käytän hyväksi kaikkea military-kamaa, joista voi soveltaa sitten vaikka mitä. Saas nähdä mitä tuolle sisusalle keksii, kun eristeisiin en ajatellut koskea ja tehdä tän ainoastaan yli nollakeleille. Mutta saattaa tässä mielikuva vaihtua ja taisi hieman vaihtuakkin, kun näki tuon sisustuksen. Kyllä tuolla vihtisi jo talvellakin reissata. Hommasin silloin parivuotta sitten vanhan asuntovaununkin, josta piti purkaa kaikki soveltuva tuohon sisustaan.
Aika näyttää, katsotaan nyt tuo tekniikka kuntoon ensin. Välitystä kyllä joutuu rukkaan, jos pitää alkuperäistä mersun laatikkoa, kun siinä on varmaan suora veto. Kone taisi kiertää sen 3000 80-vauhdissa. Saisi 2000 riittää. Tai paljonko kierrokset tippuu vaikka 38" kumeilla, kun ne vaihdetaan 35" tilalle? Sisua45 varmaan tietää ulkoa, niin ei tarvi ite mittailla. Kylläkin suunnittelin tähän samanlaisia 35" katurenkaita, kuin tuossa yhdessäkin näytti olevan... Matkustusmukavuus ennen kaikkea! Ja jos kiinni meinaa jäädä, niin vinssiä vetämään. Laittaa karkeammat kumit alle, kun ottaa kopin pois ja lähtee oikeaan maastoon.
Tuon kopin pois nostosysteemiksi minä suunnittelin käyttäväni paineilmaa ja kiinteät jalat koppiin siksi ajaksi, mutta ihan fiksu tuo tunkkisysteemikin oli. Tosin painoa tulee hieman enemmän.
Aika näyttää, katsotaan nyt tuo tekniikka kuntoon ensin. Välitystä kyllä joutuu rukkaan, jos pitää alkuperäistä mersun laatikkoa, kun siinä on varmaan suora veto. Kone taisi kiertää sen 3000 80-vauhdissa. Saisi 2000 riittää. Tai paljonko kierrokset tippuu vaikka 38" kumeilla, kun ne vaihdetaan 35" tilalle? Sisua45 varmaan tietää ulkoa, niin ei tarvi ite mittailla. Kylläkin suunnittelin tähän samanlaisia 35" katurenkaita, kuin tuossa yhdessäkin näytti olevan... Matkustusmukavuus ennen kaikkea! Ja jos kiinni meinaa jäädä, niin vinssiä vetämään. Laittaa karkeammat kumit alle, kun ottaa kopin pois ja lähtee oikeaan maastoon.
Tuon kopin pois nostosysteemiksi minä suunnittelin käyttäväni paineilmaa ja kiinteät jalat koppiin siksi ajaksi, mutta ihan fiksu tuo tunkkisysteemikin oli. Tosin painoa tulee hieman enemmän.
Re: Camper Volvo C304 6x6
En tiedä, laskuhommiksi menee...Sisua45 varmaan tietää ulkoa, niin ei tarvi ite mittailla.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Camper Volvo C304 6x6
En tiedä, laskuhommiksi menee... 37" kummit saa leimattua.Sisua45 varmaan tietää ulkoa, niin ei tarvi ite mittailla.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218