UAZin laittoa

Kaikenlaiset muut projektit / All other projects

Valvoja: sisua

Avatar
sisua45
Viestit: 3063
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

Yhdyn edelliseen puhujaan, Insan renkaissa on hyvä hinta/laatu suhde. Ja pinnoitettuna ne ovat tuuman korkeammat mitä kyljessä lukee. 8)

Saharat ovat kelpo renkaat, niillä on voitettu standard luokan off-road kisoja, ja monella on ne kadullakin. Itsellä on halvassa metsä-pajerossa Special Trackit, ja ne ovat tuntuneet maastossa hyviltä. Mutta millainen on tuo uusi Traction Track-malli?

Ja kun linkit ovat kivoja, Insan renkaiden kotisivut ---> http://www.insaturbo.com/index.jsp?locale=en

PS. Joku aika sitten suunnittelin vakavissani erään pönttö-uazin ostoa. Ajatuksissa oli laittaa Uaziin tuon mitsun renkaat, ja 2.5 td moottori. Kumpikin kelpaisi myös katsastusmiehelle. Siksi tämä projekti kiinnostaa kovasti. :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
ZAU
Viestit: 645
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Aika fiksun näkönen toi uusi traction track mutta koot taas tehty land rover miehille.Mullakin oli vielä syksyllä pönttö UAZ vm 87 mutta myin sen uuteen kotiin jyskälään ja on kilvissäkin nykyään.
Porttaali Uaz
JeeP wrangler
proto
Viestit: 568
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja proto »

uazin vetonivelet ei ole niitä kaikkien kestävempää mallia, eli ei kannata 33" isompaa laittaa ainakaan jos on tasauspyörästön lukko edessä,ilman lukkoa kestää suht hyvin.
meni silloin kisoissa aina jompikumpi nivel rikki, mutta muuten kyllä kesti vetoakselit ja muu voimansiirto, vaikka oli 38,5" renkaat.
uazin peltejä on kiva muokata on paksua ja pehmeää ihan kuin kuparia, voisi vaikka naputella löylykauhoja :mrgreen: .
Avatar
Mallasviski
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja Mallasviski »

proto kirjoitti:uazin vetonivelet ei ole niitä kaikkien kestävempää mallia, eli ei kannata 33" isompaa laittaa ainakaan jos on tasauspyörästön lukko edessä,ilman lukkoa kestää suht hyvin.
meni silloin kisoissa aina jompikumpi nivel rikki, mutta muuten kyllä kesti vetoakselit ja muu voimansiirto, vaikka oli 38,5" renkaat.
uazin peltejä on kiva muokata on paksua ja pehmeää ihan kuin kuparia, voisi vaikka naputella löylykauhoja :mrgreen: .
No ihmeen sietävältä toi tekniikka kuitenkin vaikuttaa... :shock: Olin eläny siinä luulossa, että tosta hajoo ihan mitä vaan ja koska vaan. :?

Tuo pelti on tosiaan aika hauskan oloista, melko notkeaa :lol: kuten sanoit. Eri maata kuin amerikan pelti.

Onko muuten mikä konsti halvin/helpoin saada tohon pientä korotusta? Akselin ja jousipakan väliin fylliä? :? Mites noissa nuo kardinaalien rihlotukset sietää silloin?
ZAU
Viestit: 645
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Vetoniveliä en ole saanut vielä rikki mutta takavetari meni poikki kerran suo pätkällä ja renkaina 31" eikä lukkoja,tuli painettua jarrua vedon siirtämiseksi toiseen pyörään.Saa nähdä kuinka noi porttaalit kestää kun saan vielä torsen lukot niihin paikoilleen.
Porttaali Uaz
JeeP wrangler
proto
Viestit: 568
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja proto »

korotin uazin pitemillä riipukkeilla n.5cm muuta korotusta ei tarvinu kun avarsin noi lokasuojen kaaret.(saattaa olla että korin ja rungon väliin tuli 5cm korotuspalikat en muista) takana oli kylläkin keskellä yksi kierejousi mikä piti perän ylhäällä ja alkuperäisiä lehtiä oli muistaakseni 3kpl per. puoli.
oli muuten myös jouset kuin patarautaa, poikki niitä ei saanut mutta mutkalle kylläkin.
muuta ei mennyt edes kisakäytössä rikki kuin vetoniveliä ja ne vetari rihlat on senverran harvaa mallia että ei ainakaan kulumalla saa loppuun :mrgreen: tulee lähinnä mieleen proton kytkinakselin rihlotus :lol: .
on uazeissa eri perävälityksiäkin.
mulla saattaa olla tallessa jakolaatikkoon tehdyt piirustukset jolla saa maastovälityksen tiheämmäksi jos kiinnostaa :)
en tiedä arkistoiko SF pyörä tamperelta silloin ne itselleen.
ZAU
Viestit: 645
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Kiinnostaa välitys homma jakolodjuun
Porttaali Uaz
JeeP wrangler
MouhijärvenMies
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja MouhijärvenMies »

Kabrion simpukka ei suosiolla sovi pönttöön, mulla oli nimittäin 30 pöntön simpukkaa ja joku koitti vääntää semmoista avoon ja totesi toivottomaksi :mrgreen: Oletan että sama pätee toisinkin päin.

Sitten kun käyt mettässä ryskäämässä ovet solmuun niin niitä löytyy muutama sarja :mrgreen: Ja kardaaneita ja jousia samoin.
Avatar
Mallasviski
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja Mallasviski »

Kiva juttu että on aiheesta kiinnostuneita, ja jotka jotain osaavat opastaakin. :)

Tämän päivän touhuista ei paljon kuvia tarvinnut ottaa, kaikkihan varmaan tietää että miltä lamppu näyttää kun se palaa. :D Eli valojen ronklaaminen katsastuskuntoon oli ohjelmassa, samoin kuin nivelien sun muiden rasvaus. Olettaisin monen täällä nähneen alustan niveliä... :lol:

Ainoan varsinaisen viankin löysin; Vaihdetangon kumipusla oli jäänyt laatikon päästä johonkin reissun päälle. Sekin oli kohtuuttoman kätevä korvata öpaut samanlaisella. :?

Nyt tuskin tulevalla viikolla suuria tapahtuukaan, on tuo lämmin tila näin talvella "hiukan" vähissä. :roll:

-Ja toi UAZ -renkutus oli kyllä aika... :lol: :mrgreen:
ZAU
Viestit: 645
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Kun tosta musasta kerta niin kovasti tykkäsitte
http://www.youtube.com/watch?v=twV7J46- ... re=related

Saa nähdä toimiiko toi linkki
Porttaali Uaz
JeeP wrangler
Butec
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja Butec »

Mallasviski kirjoitti:
SISU L-137 kirjoitti:Ai katos vaan joku muukin hurahtanut Uaz:ien ihmeelliseen maailmaan.Itellä juuri muutama viikko sitten asentui Uaz:iin originaali porttaali akselit alle,jos osia tarvit niin niitä löytyy joka lähtöön.
OK, ihme on jollen jossain vaiheessa jotain tule tarvitsemaan. :D Pitää muistaa silloin kysellä sinulta.
Butec kirjoitti:Ei UAZissa ole mitään nauramista,se etenee ja jopa kelluu paremmin kuin nykyiset puuteripyllymaasturit.

Jos pitäisi valita Siperian läpiajoon joko UAZ tai jokin nykyinen länsimaasturi,taitaisi UAZ olla valintani.

UAZ ja vanhemman polven lantikat on aika samankaltaisia ominaisuuksiltaan,ainoa heikko kohta
näissä on kuski (loppuu taito tai uskallus).
No sitä hiukan arvelin, että hoitaahan noilla itänapurissa vielä moni jokapäiväiset ajot. Miliisilläkin noita vielä kuulemma muutamia on käytössä. Tuskin mihinkään tulipalopakkasiin ilkee lähteä henkensä uhalla ihan tarkoitukseen sopimattomalla korrolla. :roll:

Joo, on ollut mulla josku vuosia sitten -73 Diesel Lantikka, lyhyt. Ei ajaminen paljoa siitä eroa. Tää Siperianmalli on ehkä hiukan hiljaisempi maantiellä. :lol:
Heh,enpäs ajatellu että UAZ olis hiljaisempi :lol: ,itselläni oli työkaluna Lantikka 108" vm -72 alustalla,bensa kone ja takakontissa akkukuorma starttiapuna kun piti avustaa talvisin käynnistyksissä,ja olla muutenkin huoltoauton ominaisuudessa.

Intti aikana 70-luvulla saatiin UAZ-ambulanssi varuskuntaan,en nyt osaa varmaksi sanoa oliko se sosialistisen työn saavutus
kokonaan,jotenkin se vaikutti varustukseltaa naapurin tuotteelta,ainakin räikkä katolla oli sieltä.Oli sen verran pahaääninen torvi että olis kuolleetkin vironneet henkiin siinä metelissä.

Uazeissa ja neuvostoautoissa oli yksi varuste yli muiden,keulakaihdin.Kertaalleen -37 asteen pakkasessa tuli testattua
kaihtimen toimintaa ja eipä tarvinnut palella ratin ja penkin välissä.

Uazin pellit pehmeitä? Ei kait niissä ole lyijyä? Tätä lyijypitoisuuden nostoa käytettiin vanhoissa Volgissa kun 30-luvulta olevat prässit alkoi olla lussuja . Volgahan oli GAZ oikealta merkiltään ja Fordin perustama 30-luvun alussa,amerikasta ne koriprässitkin siis.
proto
Viestit: 568
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja proto »

no tuli liian hätäisesti sanottua että löytyy piirustukset jakolaatikkoon on kadonnut johonkin :( .
mutta jos uaz aiheisia videoita niin tässä olisi yx. http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... ID=4020346
toi on kuvattu ämmässuolla, tuttu uaz sanoisin 8) .
Avatar
Mallasviski
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja Mallasviski »

Nyt on perk..e mies umpipäihnään...

Mutta huomenissa katotaan perkele porukalla, että sopiiko väri (koepala) miähen uatsiin. :shock: 8) :lol: Ei piä olla liika hiano tai liian virallinen

3 eri vaihtoehtoa ois, 1 niistä jo "tyäkalupakin" värinä.
Liitteet
IMG_0232.jpg
IMG_0232.jpg (123.84 KiB) Katsottu 9596 kertaa
Avatar
sisua45
Viestit: 3063
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

No perkele. :mrgreen: Mitäs värejä on ajatuksissa?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
Mallasviski
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: UAZin laittoa

Viesti Kirjoittaja Mallasviski »

No niin. Piti sitten eilen oikein mikrossa lämmäyttää kossua :lol: että siitä sai taskulämmintä, jemmapullo löytyi pakkasesta auton hanskalokerosta...

Mutta siihen väriin. Löysin kolmea eri sorttia (neljäskin olisi ollu, vaan en testannu) NATO värejä, joita läksin katselemaan sävyjen puolesta. Tuo tarvikelaatikko (pelastin roskikselta työpaikasta) on maalattu "Bronze green" NATO vihreällä, ölppäsuodatin "Olive green" NATO vihreällä ja öljykannu "Olive drab" NATO vihreällä. Eiköhän noista joku löydä itsensä vielä UAZinkin peltipinnasta. :)
Liitteet
IMG_0234.jpg
IMG_0234.jpg (139.93 KiB) Katsottu 9552 kertaa
IMG_0237.jpg
IMG_0237.jpg (193.24 KiB) Katsottu 9552 kertaa
Vastaa Viestiin