Rolls-Royce 320

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Rolls-Royce 320

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Niittikopissa otsikon mukainen moottori ja siinä vähän iän tuomaa vaivaa. Eli ilmanpaineet nousee hitaasti, saa ootella jonkun aikaa ennenkuin on vaadittavat paineet mittarissa. Saako kompressoriin korjaussarjoja, tai onko niistä mitä hyötyä? Mistä voisi etsiä osia/minkä merkkinen rollsissa käytettävä kompura on?

nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Rolls-Royce 320

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Ei vissiin löytynyt tietoa tähän asiaan, nooh pitää kattella mitä tuon kanssa tekee tai olla tekemättä..

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Rolls-Royce 320

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Kyllä näihin korjaussarjoja sai meillä niitä joskus kunnostettiin,mutta siitä on varmaan pian 30vuotta aikaa eli tuskin Sisun kautta enään osia saa.Purkaamolla varmaan löytyis kompuroita,mutta voi olla vaikeeaa löytää hyväkuntoista kun kokeilemmaan tuskin pääsee.Miten on tuleeko jo runsaasti öljyä ilmasäiliöihin?

nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Rolls-Royce 320

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Kiitos vastauksesta. Öljyä ei kyllä vielä säiliöihin tule, mutta paineiden nousu kestää aikas pitkään.

Pieni vuoto järjestelmässä on ohjaamon alla letkuissa, mutta tarkkaa paikkaa ei vielä löytynyt saippuavedelläkään. Sitä kautta pudottaa paineet nolliin 5-7tunnin aikana. Joten aina pitää jauhattaa säiliöt täyteen ja tuolla kuluneella kompuralla se kestää :| Mutta pitää tuo letkuvuoto ainakin nyt korjailla kuntoon ennen ajokauden alkua.

Tuli mieleen että voiskohan tuossa paineensäätöventtiilissä (mikä lienee oikea nimi?) olla vikaa, muttai ei sekään taida omia aikojaan suhista, vasta paineiden noustua suhauttaa ylimääräiset ulos.

DieselHomer
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Rolls-Royce 320

Viesti Kirjoittaja DieselHomer »

Eipä noissa näkynyt merkkiä olevan mutta oisko Clayton ? isossa leylandissa on näköjään sama kompura ku rolssissa, tosin lukee että LEYLAND kuten ruiskutuspumpussakin vaikka on CAV tekele..
Rolls http://aijaa.com/DKyTS7
Leyland http://aijaa.com/WYDd05

yleensä kompuroissa venttiilit vuotaa eli roskia tms välissä tai venttiililätyt rikki. eikai noi väljiksi kulu koskaan sylintereistä eli männistä?

Vastaa Viestiin