Hei
Sattuisiko joku tietämään minkälainen on rollsin kyljessä oleva suodatin? Viikonloppuna olisi tarkoitus hakea M-sarjan sisu, viime viikonloppuna laitettiin auto käymään mutta rupesi vetämään ilmaa järjestelmään, ei varmaan pahitteeksi olisi vaihtaa suti. Entäpä öljynsuodatin moottoriin, saako sellaista enää mistään Niin, ja kone on 320 mk3
Rolls Royce polttoainesuodatin
Valvoja: sisua
Re: Rolls Royce polttoainesuodatin
Fleetguardin tekeleinä p-a suodatin on FF 4036 (22e) ja öljynsuodattimet 2kpl LF 3352 (15e/kpl).
Ilmansuodatin AF 4527(50e) Tavolta ja Voitelukeskukselta löytyy.
Hinnat taisi olla tingattuja,ovh hintoja en tiedä.
Putsaa sieltä tankin vierestä se sillipurkin kokoinen vedeneroittaja kanssa. Kummasti se mylly vai lähtee käymään vaikka p-a suodatin pitää laittaa tyhjänä paikoilleen,kun on väärin päin. Purkki ja putsari kun ovat paikoillaan ei tarvitse kuin pumpata jonkin aikaa siirtopumpusta. Itte en ainakaan ole ottanut pumpun kyljestä ilmaruuvia auki.
Ilmansuodatin AF 4527(50e) Tavolta ja Voitelukeskukselta löytyy.
Hinnat taisi olla tingattuja,ovh hintoja en tiedä.
Putsaa sieltä tankin vierestä se sillipurkin kokoinen vedeneroittaja kanssa. Kummasti se mylly vai lähtee käymään vaikka p-a suodatin pitää laittaa tyhjänä paikoilleen,kun on väärin päin. Purkki ja putsari kun ovat paikoillaan ei tarvitse kuin pumpata jonkin aikaa siirtopumpusta. Itte en ainakaan ole ottanut pumpun kyljestä ilmaruuvia auki.
Re: Rolls Royce polttoainesuodatin
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Tavolle laitoin sähköpostia, jospa sen kautta löytyisi filtterit. Hyvin lähti käymään puolen vuoden seisonnan jälkeen, alkuun vähän putputti perinteisesti, harmaata savua oli "hieman" laanilla mutta nopeasti käynti tasaantui kunnes veti ilmaa järjestelmään. Viikonloppuna hakemaan, laitan tänne kuvia sitten uudesta hankinnasta
Tavolle laitoin sähköpostia, jospa sen kautta löytyisi filtterit. Hyvin lähti käymään puolen vuoden seisonnan jälkeen, alkuun vähän putputti perinteisesti, harmaata savua oli "hieman" laanilla mutta nopeasti käynti tasaantui kunnes veti ilmaa järjestelmään. Viikonloppuna hakemaan, laitan tänne kuvia sitten uudesta hankinnasta
Re: Rolls Royce polttoainesuodatin
Joo,vastaus oli todella nopea kun katsoo noita kellonaikoja,vastasin pari tuntia ennen kuin kerkesit kysymään.
Voitelukeskukselta suodattimet saa ainakin varmasti.Öljynsuodattimia on kahta mallia,toiset ovat vähän pitempiä. Varmaan jotain muutoksia tietyissä moottorimalleissa,tämä LF 3352 sopii ainakin uudempaan Eagle265 MKIII malliin (1980)
Voitelukeskukselta suodattimet saa ainakin varmasti.Öljynsuodattimia on kahta mallia,toiset ovat vähän pitempiä. Varmaan jotain muutoksia tietyissä moottorimalleissa,tämä LF 3352 sopii ainakin uudempaan Eagle265 MKIII malliin (1980)
Re: Rolls Royce polttoainesuodatin
Jos se pumppu veti ilmaa,saattaa vika olla mädäntyneessä polttoaineputkessa.
Siitä vedeneroittimelta kun lähtee rautaputki,se menee sieltä etulokasuojan kohdalta rungon läpi. Sieltä missä putki on vielä rungon ulkopuolella,se taitaa olla aika hapan. Ota sisämitaltaan 10mm:n kumiletkua ja pieni putkenkatkaisulaite tai rautasaha mukaan,saat ohitaa mahdollisen putken vuotokohdan.
1,5 metriä letkua riittää koko matkalle jos tankki on siinä vasemmalla,heti hytin takana.
Siitä vedeneroittimelta kun lähtee rautaputki,se menee sieltä etulokasuojan kohdalta rungon läpi. Sieltä missä putki on vielä rungon ulkopuolella,se taitaa olla aika hapan. Ota sisämitaltaan 10mm:n kumiletkua ja pieni putkenkatkaisulaite tai rautasaha mukaan,saat ohitaa mahdollisen putken vuotokohdan.
1,5 metriä letkua riittää koko matkalle jos tankki on siinä vasemmalla,heti hytin takana.
Re: Rolls Royce polttoainesuodatin
Joo, tankki on just siinä vasemmalla, täytyykin ottaa letkua mukaan, ja se putkenkatkaisulaite. Pääsee oikein lavettikyydillä kotiin, helpottaisi vaan kummasti kun saisi ajamalla sen lavalle. Paineet ainakin nousi, vähän ilmavuotoa on mutta eiköhän käsijarru irtoa. Toivottavasti
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Rolls Royce polttoainesuodatin
Käyttäessäni E305 moottorillisen niittarin huollossa, (vanhanliiton) huoltomies täytti naftasutin piripintaan, käänsi alassuin ja ruuvasi äkkiä paikoilleen, vaikka onkin tiivistepinta alaspäin. Ei tarvinnut ilmata ensinkään eikä rasvamonttuun paljoa ainetta ehtinyt valua. Eikä varmasti jäänyt roskaa tiivistepintojen väliin.