Valmet 612 DSIM kansi
Valvoja: sisua
Valmet 612 DSIM kansi
Aloitetaan helpoimalla. Onko 611 ja 612 koneissa sama kansi?
Epäilen, että omassa 612 koneessa on kannessa 1 pytyn kohdalla hiusmurtuma, kun jäähdytsvettä vuotaa norona ruiskusuuttimen vierestä. Kone päässyt muutaman kerran lämpenemään, kun jäähdytysveden pääletku murtunut / katkennut ja kun ylilämpöanturi (ja lämpöpmittarin anturi) on kiinni juuri siinä putkessa (joka lähtee vesipumpulta) eli hälytys ei tule riittävän aikaisin. Anturin pitäisi olla kiinni siinä kannessa, ei jäähdytysveden putkessa.
Kansi on nyt irti ja alan työstämään asiaa eteenpäin. Mutta todennäköisesti siis joudun hankkimaan uuden kannen (tuskin kannattaa hitsauttaa?), joten:
1) mistä voisi kantta tiedustella (second market)
2) onko eri koneissa eri kansi?
Epäilen, että omassa 612 koneessa on kannessa 1 pytyn kohdalla hiusmurtuma, kun jäähdytsvettä vuotaa norona ruiskusuuttimen vierestä. Kone päässyt muutaman kerran lämpenemään, kun jäähdytysveden pääletku murtunut / katkennut ja kun ylilämpöanturi (ja lämpöpmittarin anturi) on kiinni juuri siinä putkessa (joka lähtee vesipumpulta) eli hälytys ei tule riittävän aikaisin. Anturin pitäisi olla kiinni siinä kannessa, ei jäähdytysveden putkessa.
Kansi on nyt irti ja alan työstämään asiaa eteenpäin. Mutta todennäköisesti siis joudun hankkimaan uuden kannen (tuskin kannattaa hitsauttaa?), joten:
1) mistä voisi kantta tiedustella (second market)
2) onko eri koneissa eri kansi?
Re: Valmet 612 DSIM kansi
Moi. Tähän hätään en osaa sanoa onko kyseisissä koneissa samat sylinterikannet.
https://konedata.net/traktorit/valmet-v ... 8300-8850/
Noissa "ranskan valmeteissa" on käytetty 612 konetta jos autta etsimään kansia.
Tuli vain mieleen että siinä suuttimen juuressa on sellainen pronssin värinen holkki, ja siinä on tiivisteet ulkopinnassa. Ettei vain siitä vuoda..? Meillä Valmet 812 traktorikaivuri rupesi vuotamaan siitä, niin vaihdoimme kaikki holkit varalta.
https://konedata.net/traktorit/valmet-v ... 8300-8850/
Noissa "ranskan valmeteissa" on käytetty 612 konetta jos autta etsimään kansia.
Tuli vain mieleen että siinä suuttimen juuressa on sellainen pronssin värinen holkki, ja siinä on tiivisteet ulkopinnassa. Ettei vain siitä vuoda..? Meillä Valmet 812 traktorikaivuri rupesi vuotamaan siitä, niin vaihdoimme kaikki holkit varalta.
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Valmet 612 DSIM kansi
Kyllä on samat kannet.lueppa tän palstan moottori osiosta valmet 612 muutaman vuoden takaa.taitaapa se suutin holkki vuotaa niiku samppa arveli
Re: Valmet 612 DSIM kansi
Kiitos, suutinholkki onkin hyvä epäilyksen kohde, koska en kannesta löytänyt hiusmurtumia pikaisen tarkastuksen jälkeen ja juuri siitä hokin kohdalta se vuotaa. Suutinholkin varaosanumero lienee: 036022081 Holkki (varaosakirjan mukaan).
Suutinhokin vaihtaminen varmaan vaatii kannen viemistä koneistamolle? Olisiko ehdotuksia hyvistä moottorikoneistamoista Helsinki-pääkaupnkiseutu akselilla. Itse olen viimeksi moottoriremppaa tehnyt 1990-luvulla ja siitä on jo niin kauan aikaa että tiedot sen aikaisusta koneistamoista ei enää päde.
Sylinterinkannen pultteja ei varmaan tarvitse uusia, jos ne eivät ole venyneet liikaa eli maksimio venymä 3 mm (ohjekirjan mukaan).
Suutinhokin vaihtaminen varmaan vaatii kannen viemistä koneistamolle? Olisiko ehdotuksia hyvistä moottorikoneistamoista Helsinki-pääkaupnkiseutu akselilla. Itse olen viimeksi moottoriremppaa tehnyt 1990-luvulla ja siitä on jo niin kauan aikaa että tiedot sen aikaisusta koneistamoista ei enää päde.
Sylinterinkannen pultteja ei varmaan tarvitse uusia, jos ne eivät ole venyneet liikaa eli maksimio venymä 3 mm (ohjekirjan mukaan).
Re: Valmet 612 DSIM kansi
http://www.masinistit.com/keskustelupal ... hp?t=14646
Tuolta ohjeita. Niin kauan siitä kun tehtiin Valmettiin kys. remontti ettei ole jäänyt mitään muistikuvaa.. Vaikein osuus lienee saada vanha holkki kaivettua pois pesästään. Muuten pesän puhdistus ja uuden Holkin asennus vaan ainakin teoriassa?
Tuolta ohjeita. Niin kauan siitä kun tehtiin Valmettiin kys. remontti ettei ole jäänyt mitään muistikuvaa.. Vaikein osuus lienee saada vanha holkki kaivettua pois pesästään. Muuten pesän puhdistus ja uuden Holkin asennus vaan ainakin teoriassa?
- Kontiosusi
- Viestit: 195
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Valmet 612 DSIM kansi
Vantaan Moottorikoneistamo Ruskeasannan kupeessa. Sieltä on jäänyt hyviä kokemuksia niin itselle kuin muutamille tutuillekin.
L-139CV 4100 -72, LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76. Mistä näitä oikein sikiää....
Re: Valmet 612 DSIM kansi
Täällä kerrottiin jo melkein kaikki kansista ja suuttimen jäähdytysholkista...
Ensin oli 611 C kansi. Siitä kehitettiin uudempi 611 D kansi, jota käytettiin myös 612 koneessa. Erot C ja D kansien välillä ovat lähinnä vedenkierron parannus. C ja D kirjaimien jälkeen tulevat kirjaimet eivät vaikuta syl kansiin.
Holkin "pesä" kannessa huolellisesti puhtaaksi, ja sitten uusi holkki paikoilleen uusilla O-renkailla. Suuttimen prikat myös hyvä vaihtaa samalla.
Ensin oli 611 C kansi. Siitä kehitettiin uudempi 611 D kansi, jota käytettiin myös 612 koneessa. Erot C ja D kansien välillä ovat lähinnä vedenkierron parannus. C ja D kirjaimien jälkeen tulevat kirjaimet eivät vaikuta syl kansiin.
Varaosanumero on 836022081. Ulosveto tapahtuu ehkä kätevämmin sopivan kokoisella kierretapilla, joka kierretään holkin sisään, ja sillä vedetään holkki pois.612DSIM kirjoitti: Suutinholkin varaosanumero lienee: 036022081 Holkki (varaosakirjan mukaan).
Holkin "pesä" kannessa huolellisesti puhtaaksi, ja sitten uusi holkki paikoilleen uusilla O-renkailla. Suuttimen prikat myös hyvä vaihtaa samalla.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Valmet 612 DSIM kansi
Tuli joskus vaihdettua 411 moottoriin holkit ja tiivisteet
Ja ulosvedin oli juurikin kierretappi.
Kaikki o renkaat ei kestä jäähdytin nestettä se tuli opittua kantapään kautta
Ja ulosvedin oli juurikin kierretappi.
Kaikki o renkaat ei kestä jäähdytin nestettä se tuli opittua kantapään kautta