
puhuminen on toisinaan vaikeaa, kun puhuminen menee hengityksen mukaan, ja kun auto nypyttää niin puhekkin kuulostaa sellaiselta katkonaiseselta...
Eli lähinnä veikkauksia tuollaisen pirullisen nypytyksen alkulähteestä. Eturenkaat on tasapainoitettu (ja renkaistahan tulisi tärinää rattiin, ei koko autoa pomputtavaa) Ainoa, mistä rengasasentaja huomautti oli pieni säteisheitto, mutta...
Tuo nypytys katoaa, kun on kova vedätys päällä, esim vastamäki jne, mutta esim kaasun nopea lisääminen tai vähentäminen ei auta samallalailla kuin traktorissa.
Kaveri ajoi koeajo lenkin pihalla autolla, siis ihan vain piti saada ajaa karhua, ja minä olin ulkona katselemassa, niin huomio kiinnittyi taka-akselin kääntymiseen liikkeelle lähdössä. Siis taka-akselin kardaanilaippa nousi ylöspäin ja laski alaspäin (tiedätte mitä tarkoitan, vaikea taas kirjoittamalla selvittää..)
Eli jouset menivät toisinsanoen S:n-muotoon, voisikohan tuo takajousituksen liike saada aikaan tuon pirullisen nypytyksen maantieajon aikana..?
Ja kun auto on tyhjä, ts. pelkkä tyhjä lava päällä tuota nypytystä ei esiinny niin herkästi. Kuin jos on esim. reilut paritonnia tavaraa kyydissä, kuten tänään oli Valmet 565 kyydissä.
Ja taas sitten kun on täysi kantavuuskuorma päällä silloin tuota ongelmaa ei esiinny, ainoastaan tyhjä tai vajaalla kuormalla.