Sivu 2/2

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Lähetetty: Su Touko 18, 2014 7:35 am
Kirjoittaja Velu
Mistähän lie muuten noiden lokomoiden koneet peräisin? Täällä päin on parikin vanhaa lokomon nosturia, varmaan vieläkin töissä. Nosturissa lienee ainakin valmetin 411, mutta millä koneella nuo liikkuvat. Olen joskus noiden menoa katsellut, melko tiukkaan pykällyttää pienessäkin mäessä.

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Lähetetty: La Kesä 21, 2014 12:20 am
Kirjoittaja Gwafton
Fullerin käyttöohjeita suoraan tehtaan edustajan suusta: Eaton Fuller Transmissions Introduction.

Kohdasta 6:26 eteenpäin kerrotaan vaihtamisesta ilman kaksoispoljentaa. Eatonin hemmo toteaa siinä että se ei ole suositeltavaa, koska jokainen pieleen mennyt suoritus kuluttaa vaihteistoa.

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Lähetetty: To Syys 18, 2014 5:42 am
Kirjoittaja Oppipoika
No niin. Tottelevathan nuo Sisut jo "ilman kytkintä", eikä mitään ole hajonnut. Enää ei sorvata. Monet kanssaopiskelijat, jotka käyttävät kaksoispoljentaa saavat rutinaa ja sorvaamista aikaan. :lol:

Osa ei edes ymmärrä kytkinjarrun käyttöä.

Itse olen hipihiljaa ja hymyssäsuin, sillä jokainen joka sorvaa kaksoispoljennalla, ja jokainen joka ei ymmärrä kytkinjarrua, on todiste opettajamme ylivoimaisesta ammattitaidosta.

Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille mutta eritoten niille jotka rohkaisivat opettelemaan vaihtamaan ilman kytkintä. Vaikeinta on ollut pienemmälle vaihtaminen pienessä alamäessä iso kuorma päällä. Vauhti kiihtyy todella nopeasti vaihtamisalueen ohi.

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Lähetetty: Ke Heinä 06, 2016 9:16 pm
Kirjoittaja SLakaa190
Pikku hiljaa täälläkin opetellaan... On se vaan oma lajinsa. :lol: