Fullerin tyypit.

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

malliti
Viestit: 36
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja malliti »

Napapiiri kirjoitti:Toi totta, mitä Jasa mainitsi, koottujen osien summa, Sisun omin merkinnöin. Esim. tässä löytämäni M-162 BPT omapainoja, riippuen vuosimallista,vaihteistosta,taka-akselistosta,akselivälistä,yms + lähde.

BVF-13 BTR 2-nop. 4,72/7,06,-72 BTO+ATK 30-38-42-46+1200 7770,7840/60,8090 kg PH, MH +50 kg SV/Mallisto -74
BVF-13 BTO+ATK 4,63:1 30-34-38-42-46+1200 7540,7610,7720/90,7820 kg,MH +140/150kg Esite -76?

Toisaalta M-162 CEV omapainot, tehtaan sallima kok.painot 27 t
CVF-13 BTE-1+ATK 4,09 tai 4,68:1 34-38-42-46+1200 8090,8120,8220/70 kg, MH +120kg Esite 1/80
CVF-13 BTE-1,(CTR-1 -81)+ATK 32-34-38-42-46+1200 8070,8120,8200/20/70kg, MH +120kg SV 2/81

MH =Makuuhytti, ota nyt noista kaikista versioista selvää! :mrgreen:
Nyt se Fulleri teki sen mitä ei pitäisi meni rikki korjatakko? Vai vaihtaa vastaavaan tuotteeseen? Olisi saatavana mahdollisesti BVF, mitä muutoksia tarvii jos vaihtaa CVF:n tilalle BVF:n? Sopiiko kummituksen kytkinkoppa ja kytkinakseli suoraan CVF:stä BVF:n laatikkoon? Vai lieneekö kyseessä itseasiassa sama laatikko toinen Kummitus sovitteella ja toinen Rollssin.
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

CVF-13(RTO-12513) suinki tehty korkeampaa vääntömomenttia varten kuin BVF-13(RTO-9513). Jos oikeina luin/laskin, niin BVF-13 max.sisäänmenon(?) vääntömomentti olis 950 lbs./ft=1288 Nm ja CVF-13 1250 lbs./ft=1695 Nm...Pituudessa ja painossa eroa.
malliti
Viestit: 36
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja malliti »

Vääntöjen suhteen tuskin ongelmaa, autolla ajetaan tyhjillään. Mutta ymmärsinkö oikein niin fyysisesti laatikot eri kokoisia? Eli ei suoraan vaihtokelpoisia.
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Fuller-taulukon mukaan pituus 34,1" ja 35,6" ja painot 660 Lbs ja 725 Lbs. Eli BVF-13 on pikkasen lyhyempi ja kevyempi. Jollain varmaan tarkemmasta sopivuudesta parempaa tietoa :oops:
juho
Viestit: 124
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja juho »

Pitäisi E14:aan vaihtaa synkronoimaton laatikko ja kaksilevykytkin. Tarjolla olisi tyyppi 14613, osaako joku kertoa siitä jotain, sen välitykset ja momentinkeston?
ernuta
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja ernuta »

Sisujen teknisissä erittelyissä esiintyy Fuller 14613 esimerkiksi malleissa SM 220/280/300, SM 270/300/340 ja SM 260/300/320 .
Näissä kaikissa esitetään samat välitykset, eli ryömintä 12.56, 1: 8.32, 2: 6.18, 3: 4.54, 4: 3.38, 5: 2.46, 5+yliv: 2.15, 6: 1.83, 6+yliv: 1.60, 7: 1.34, 7+yliv: 1.17, 8: 1.00, 8+yliv: 0.87, 1per: 13.13 ja 2per: 3.89 .
Niinikään ilmoitetaan takaulosoton (vaihteesta riippuvat) välitykset ja max tehot ja sivu-ulosotto -vaihtoehtojen välityssuhteet ja max tehot.

Kaksilevykytkimen kitkahalkaisija on 15,5 in = 394 mm. Valmistajaa ei sanota, selvinnee muualta. Luultavasti on Eaton HD 15.5" Self-Adjusting Clutch, jonka huolto-ohje oli netissäkin.

SM 340:n C471-moottorin arvot ovat 346 kW/ 471 hv / 2100 rpm ja 1940 Nm / 1250 rpm.
Eatonin suppea Fuller-esite ilmoittaa 14600-sarjan vaihteistoille max sisääntulomomenttina 1900 Nm ja tehona 335 kW / 450 hv.
Vaihteiston sallittu suorituskyky on siis käytössä SM 340:ssä.
juho
Viestit: 124
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fullerin tyypit.

Viesti Kirjoittaja juho »

Kiitos täsmällisistä tiedoista!
Vastaa Viestiin