Kiitos mielenkiinnosta!
Tosiaan pienempi selkeästi tulee vetopyörästä mitä rengas, sillä välitys tihenee. En vielä ole sen halkaisijaa isommin pohtinut.
Fullerin 18 vaihteisessa vaihde 1. Puolittaja isommalla välitys 8.62, eli vastaisi Allisonin 1 vaihdetta suunnilleen. Täytyy koittaa kuinka kovaa toi E14 kulkee eri kierroksilla 1 vaihteella niin saa osviittaa. Mukava tuo automaatti olisi tämmöisessä laitteessa. Toki Valmetin perään saisi ZF 5S-90GP manuualivaihteiston, sen välitys suhteita en löytänyt vielä.
Heh, olishan se hieno jos saisi etupäänkin vetämään

Miten siis tuo sinun jakolaatikko toimii? onko siellä tasauspyörästön tapainen tasoittamassa etu ja takalähdön pyörimisnopeuksia? Peuralan konepaja ainakin tekee välityksenmuutto vaihteita, semmoinen olisi etukardaanin väliin kunhan saa selville kuinka paljon pitää alentaa. Ja tietysti vetävän akselin tarvitsee

Täytyy tuotakin ajatusta hautoa.
Huomenna selviää mihin hintaan Sisun saa lunastaa. Kyseessä on vanha paloauto miehistöhytillä, 100tkm ajettu. Jäähdytinnestettä Valmet vähän hukkaa, varmaan suutinholkkien juuresta.
Eiköhän näitäkin ole jo museoitu ettei kukaan hernettä nenään vedä tästä, ei sentään kärryksi päädy

Ensitöikseen jos auton saa kohtuurahalla, täytyy päällirakenne purkaa ja etsiä päiväohjaamo miehistöhytin tilalle