M: Loput Sisu-osat, BW/Sveitsin Armeijan tavaraa, kimppaost!

Myytävät ajoneuvot, osat / 4Sale vehicles, parts

Ilmoituksessa mainittava hinta EUR / Price information required EUR

Valvoja: sisua

FBW

Re: M: Loput uudet Sisu-osat ja jotain käytettyjäkin...

Viesti Kirjoittaja FBW »

sisua kirjoitti:Tuossa Fordissa on varmaan mukana myös Rapakon takaa tullut orginaali KKK-kerhon jäsenkirja hansikaslokerossa ;)
Kyllä alkuperäinen KKK-lakana autenttisilla silmänrei'illä tulee mukaan. Mukaan voidaan eri sopimuksella toimittaa palava puuristi, hirttosilmukka ja harjoitus-tummaihoinen peräkoukkuun roikkumaan :mrgreen:

Ps. En muuten itseasiassa ole mikään rasisti, maanantai-yönäkin väriin katsomatta yritettiin saada seuraa. Ainoa joka otti numeroni vastaan oli Etiopiasta (kaunis kuin enkeli!). Ei ole vielä soittanut, mutta aivan varmasti mennään Hamamatin kanssa naimisiin, kastikkeet on jo housussa :mrgreen:
Viimeksi muokannut FBW, To Helmi 17, 2011 6:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sisua45

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

FBW kirjoitti:Ps. En muuten itseasiassa ole mikään rasisti, maanantai-yönäkin väriin katsomatta yritettiin saada seuraa. Ainoa joka otti numeroni vastaan oli Etiopiasta (kaunis kuin enkeli!). Ei ole vielä soittanut, mutta aivan varmasti mennään Hamamatin kanssa naimisiin, kastikkeet on jo housussa :mrgreen:
Tuomari Nurmio - Lasten mehuhetki

Lasten mehuhetki
Päättyi ikävästi
Musta enkeli vei
Päivänsankarin
Lasten mehuhetki päättyi ikävästi
Musta enkeli vei päivänsankarin

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Menee taas asian vierestä että raikaa, mutta koittakaa kestää toverit, kyllä sitä sisu-asiaakin taas joskus tulee. :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Ilmoitelkaahan sitten sitä mukaa kun paketteja saapuu perille. Ensimmäinen jo ilmoitti saaneensa... Menen sitten karhuamaan postiin jos jollakin jää paketti matkalle :D

Pistän lähiaikoina lisää tavaraa myyntiin, kun vaan saa netin vähän nopeammaksi ja kuvat siirtyvät edes saman päivän aikana! Jos on huonoa palautetta antaa, niin pistää saa tänne ihan julkisesti (mua on hyvä muutenkin potkia persuksille).

Kiitokset!

Joske

Viesti Kirjoittaja Joske »

Jos löyvät tuohon voortiin jotku sopivat 36-37" renkaat olisin erittäin kiinnostunut ostamaan sen...

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Tuo Ford rasittaa kyllä päänuppia, toisaalta sille olisi monta ottajaa mutta toisaalta en haluaisi myydä mitään sellaista mistä saattaa tulla jälkikäteen valituksia. Täällä voisin auton myydä ilman omantunnon tuskia jollekin sakemannille (tarkemmin sanoen turkkilaiselle :mrgreen: ), mutta Suomeen en halua lähettää mitään romua. Yleisestihän myyn aina täysin uutta tai reservissä ollutta tavaraa, tämä auto on kuitenkin seissyt vuosia ja se on minulle sikäli tuntematon. Edellinen omistaja (joka sen omisti lähes koko auton iän) oli kyllä vimpan päälle mukava kaveri ja 100% rehellinen. Kilometrit ja kaikki muukin täsmää täysin, kysymys on vain siitä mitä on näin pitkällinen seisottaminen autoon aiheuttanut. Hänen olisi pitänyt suojata auto paremmin seisonnan ajaksi. Auto on siis minulle tuntematon, mutta näen että siinä on varmasti jotain töitä - ei niinkään hitsausta vaan lähinnä käydä teknisesti auto läpi ennen käyttöönottoa. Kosmeettisesti seisonta on myös aiheuttanut pientä vikaa, eli maalipinta on kärsinyt. Pitkä seisonta tunnetusti saattaa aiheuttaa laakeri yms. vaurioita, tiivistys ongelmia, jarrut ovat varmasti remonttia vailla jne. Kun auto toimii on se varmasti viimeisen päälle luotettava käyttöpeli - haluan kuitenkin varoittaa että työmäärä on tuntematon siihen tilaan pääsemiseksi.

Auton edellinen omistaja pyöritti aikanaan Off-Road liikettä joka ei hänen mukaansa ollut menestys, tällä alueella ei yksinkertaisesti ole riittävästi harrastajia. Hän oli virallinen Dick Cepek maahantuoja Saksassa ja tarrat löytyvät vieläkin autosta. Minulle jäi vähän sellainen kuva että kun yritys sitten lopahti niin samalla meni motivaatio Fordiinkin, joka oli hänen henkilökohtainen autonsa. Hänellä oli tallissa vielä kaikkea todella mielenkiintoista noilta ajoilta, sain mm. uuden jälkiasennettavan (!) ABS-"jutun" lahjaksi jonka voi sovittaa ei-ABS varusteiseen autoon :?: Hänen tietotaitoaan ei voi vähätellä, täysin ajantasalla asioista mutta silti en ymmärrä että hän jätti yksinkertaisesti suutin remontin kesken ja auto jäi sille tiellä seisomaan todella pitkäksi aikaa - kunnes ostin sen pois. Minäkin sain sen oikeastaan vain siksi että hän yhdisti suomalaiset viikinkeihin (kukapa ei pitäisi viikingeistä :mrgreen: ) ja olimme samalla aaltopituudella heti alusta lähtien. Autoa oli moni muu yrittänyt aiemmin ostaa, kuitenkaan hän ei halunnut autoa myydä sellaiselle joka olisi auton osiksi pistänyt ja toisekseen kaupungilta oli tullut uhkavaade siivota piha-alue "yleisen siisteyden nimissä". Hän oli itse aikanaan maksanut autosta suuren summan rahaa - olihan se ollut lähes uusi, sikäli aika iso pistos oli hänellä sydämessä kun iskettiin kättä päälle.

Tuossa pari lisäkuvaa jotka nappasin tänään aamulla hallin edessä, kuten näkyy nuo pyöränaukot ovat aivan hillittömät. Siirtorenkaat alla ovat jotain 31". Etupuskuri on kiinni vain parilla löysällä pultilla koska sen tilalla olen pitänyt itsetehtyä NATO-koukkuviritelmää (autoa voi hinata esim. trukilla ympäri pihaa). Voin tänään yrittää pistää alkuperäisen WARN-vinssipuskurin paikalleen.

Korjausta vaativa ruostekohta löytyy auton kyljestä "Sturm"-tarrojen alta (ruskea osuus), muuten ei ainakaan päälle näy mitään suurempaa:
Kuva

Yksi kuva etujousesta, samalla näkee että rungossa on pintaruostetta (runko ei ole mädäntynyt). Autossa on ollut jonkinlainen expedition-camperi joskus lavalla ja sen takia lisälehdet. Lehdet on poistettu joskus vuosia sitten, mutta kuten näkyy niin pakkaa kasassa pitävät kiinnikkeet ovat hieman vaillinaiset:
Kuva

Taka-akselia, siirtorenkaat pitävät ilmat sisällä n. 5 päivää:
Kuva

Sisäkuvaa... Huom! En ole siivonnut ollenkaan:
Kuva

Maton palasen olen nostanut ylös ettei kosteutta jää mihinkään alle:
Kuva

Kuva

Ja seisookin vielä näin pahamaineisella alueella :lol: :
Kuva

Tärkeimmät asiat itse rekisteriotteesta, on ollut pitkään poissa liikenteestä jos katselee muita sivuja. Toisella sivulla näkyy vaihtoehtoinen rengaskoko joka on 36". Noilla levikkeillä sekin on varmaan vähän:
Kuva

Mukana oli käsikirja - tosin 7.3l Dieseliä ei käsitellä, samoin nostalginen 1993 Dick Cepek kuvasto - edellisen omistajan huippuvuosilta. Noihin aikoihin ajelin itsekin neliveto pickupilla, joten kuvasto oli jo menneisyydestä tuttu - se oli sitä aikaa kun piti olla vähintään 4 kpl iskareita per pyörä!:
Kuva

Eli tuo auto todellakin kiusaa minua, toisaalta rahaa tarvitaan akuutisti mutta toisaalta... Niin, autohan on periaatteessa projekti. Aina kun sen näkee tekisi mieli alkaa sitä rakentamaan, mutta täytyy maltaa mielensä :mrgreen: Kyllä se myydään, mutta kannattaa muistaa että kaupassa on aina riskit!

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Ford löytöhetken kunnossa :shock: :
Kuva

Kuva

Kuva

3h pesua takana :D :
Kuva

Pitkä harppaus menestysvuosista:
Kuva

Kuva

Tämmöinen romukauppias minusta on tullut.

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Pari lisäkuvaa mukana tulevista uusista osista:
Kuva

Konepelti on ajan saatossa ottanut itseensä ja peittänyt itsensä päältä ruosteella. Muuten ei ole ruostetta, mutta näköjään nokkapelti ei ole kestänyt lämpötilanvaihteluja.
Kuva

Yritin tänään asentaa nostalgista WARN vinssipuskuria, purin siitä "silmälasit" pois (pulteilla olivat kiinni) ja übercool lisävalot 8). Täällä ei mene katsastuksesta lävitse jos on nuo valoja kiertävät raudat, ilman niitä kyseessä on vinssin pidike, muistaakseni Suomessa sama laki. Puskuri on todella jämäkkää tavaraa ja painava, joten ei sitä ihan mielellään kyllä yksin asenna. On varmasti ollut uutena kallis, minä pulitin siitä tosin vain 20,- kaupan yhteydessä :mrgreen: Hiekkapuhalluksen kun tekee niin puskuri on käytännössä uusi (se jää mahdollisen ostajan harteille), pääsee tuosta jälkeenpäin tehdystä kakan väristäkin. Totesin että se ei voi olla ollut Fordiin tarkoitettu vaikka se tässä autossa onkin ollut kiinni. Asiaa tutkittuani tulin tulokseen että se käy 90-luvun alun Chevy Blazeriin. Kyllä sen Fordiin kiinni saa, mutta minusta aika arveluttavaa että se on ollut vain pultattuna etupuskuriin :shock:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

No niin, jos tämä ei ole nyt vähentänyt kiinnostusta Fordiin niin ei sitten mikään! Olen minä vaan aikamoinen myyntimies :lol:

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Kone kaipaa kyllä pesua pitkän seisonnan jäljiltä. Ilmanpuhdistimena on K&N "ikuinen" pestävä suodatin. Muuten auton varustus on melkoisen täydellinen, kaikki sähköllä ja ilmastointi.

Autossa ei muuten ole akkuja ja tämähän tarvitsee 2 x 12V. Voin kyllä akut hommata mahd. ostajan kustannuksella.

Kuva

sisua
Site Admin

Viesti Kirjoittaja sisua »

Oikeanlaisten renkaiden, uusien akkujen ja ruiskutussuuttimen kanssa tarjottu 2.000 Eur.
Kaikki olisi in Ordnung: KKK (Suomi) on lupautunut hakemaan Fordin Suomeen.

Niitäkin helgejä on tullut tavattua, jotka ovat ostamassa tonnilla uutta autoa.
Tässä tapauksessa, sanotaan näin, että ostaja ymmärtänee auton todellisen kunnon.

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

No sinähän anteliaalla tuulella olet :lol:

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Pieni laskelma edellisen viestini perusteeksi :D :

Renkaat (Hummer h1 - uudet), 36x12.50-16.5LT, hinta 165,-/kpl x 4 = 660,-
Akut 2 x 12V, perusakku 130,-/kpl x 2 = 260,-
Suuttimet 8 kpl, alkuperäisosa kunnostettuna Suomesta 200,-/setti

Tämän päälle sitten renkaiden lähetyskulu = 100-150,-
Suuttimien lähetyskulu Suomesta = 45,-
...sen jälkeen pitäisi vielä ratkaista vanteet koska kuten näkyy autossa on sekavanteistus.

Kaikkea pientä tarvitsee varmasti vielä, uudet öljyt jne. ennen kuin ajamaan lähtee. Samoin joudun hakemaan kilvet+vakuutuksen hakijaa varten, äkkiä menee se pari päivää pelkkiin töihin. Maksaa se bensa täälläkin kun asioita lähdetään hoitamaan.

Eli ilman vanteita hintaa tulee jo osille 1265,- - 1315,- eur. Tämän jälkeen minulle jää autosta 735,- - 685,- eur. Olen pickupista itse maksanut 600,- + varaosat 200,- (uusi startti, etupään nivel) + karjapuskuri 20,-. Se on siirretty ostopaikasta (50,-) kotiini, tarjosin mukana olleille urakasta ruuat ja juomat (70,-), sitten muutin uuteen halliin ja se siirrettiin rekalla tänne (en osaa sanoa auton osuutta mutta kolme kuormaa teki yhteensä 1480,- eur). Näin ollen auto on maksanut minulle ilman rekkakuljetusta 940,-. Jos lasken mitä sen vaatima tila on maksanut, niin kuukausivuokrani on 1700,-, mikä on sitten auton osuus niin en tiedä. Sen lisäksi auton takia nähtiin paljon vaivaa kuljetusten, oston yms. sopimisessa, pesut, siirtelyt pihassa trukilla jne. Auto on kuitenkin maksanut minulle käytännössä yli tonnin, mikä on kuitenkin todella vähän hyvästä projektista.

Siinä oli varmaan hyvä perustelu tuolle hinnalle jota pyydän - jos tonni on tästä vekottimesta liikaa ilman noita tarvittavia osia niin sitten se on niin - pistän moottorin eBayhin ja tonni on jo siitä taskussa, peräpään katkaisen laikalla ja annan jollekin maanviljelijälle perävaunuksi. Olen tehnyt monta kertaa sen virheen että teen järkyttävän työmäärän jonkun auton eteen kun olen hyvää hyvyyttäni sopinut osia ja töitä hintaan kuuluvaksi. Esimerkkinä vaikkapa nuo Protot jotka möin, omistajien halutessa aina lisää ja lisää olin hetkessä kierteessä jossa jo pelkät sähkölaskuni (hitsaus/valaistus/koneistus) ja hitsaustarvikkeet + laikat (kymmeniä) projektien kattamiseen olivat suurempia kuin autoista ikinä saamani raha (Saksassa sähkö on erittäin kallista, maksoin viime vuonna yli 800,-/kk). Jokaisessa pitkässä projektissa myös aina häviää ja hajoaa työkaluja/koneita, niistä ei voi korvausta pyytää. Jos tälle autolle ostaja löytyy niin hän hoitaa itse osien hankinnan, minä täällä päässä avustan niiden asennuksessa jne. koska voin joustaa omassa työpanoksessani - mutta en voi antaa rahaa pois omasta taskusta. Tyhjästä on paha nyhjästä. Toimin kuitenkin mielestäni erittäin harrastajaystävällisesti.

Ei nyt tietenkään ollut tarkoitus Sisua-nimimerkkiä kouluttaa (tinkiminen on ihan ok), mutta näytin vain laskelmana miltä tilanne näyttää. Vähän sama juttu tässä topiikissa olleiden uusien Sisu osien kanssa, olen suurimmasta osasta maksanut paljon ENEMMÄN kuin mitä niistä olen pyytänyt. Sen lisäksi tavaroiden pakkaus kaikille vei jo pelkästään yli puoli työpäivää, kuljetukset postiin yms. piti tehdä jne. Moni ei varmasti mieti paljonko vaivaa on ollut yleensä selvittää mistä osia saa, hakea niitä satojen kilometrien päästä, postittaa tuhansien kilometrien päästä ja se yleinen häslinki joka näihin on mennyt on ollut valtaisa työmäärä. Olen myös aina joustanut lähetyskuluissa tai hinnoissa. Jokainen työtuntikin itseasiassa maksaa minulle koska yrittäjänä voisin tehdä silloin jotain tuottavaa. Jos miettii asiaa tarkemmin niin ehdottomasti kannattavinta olisi aina hukata tavaransa romuttamalla :mrgreen:

kivinen

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Voi olla hölmö kysymys, mutta oletko kysynyt kuljetusliikeeltä paljonko maksaisi Fordi Suomeen? Vai ottaako ne edes kyytiin jotain tuollaista, mikä ei liiku omin avuin, eikä ole pakattu kuormalavalle? Muistelen vaan, että joskus olisi ollut puhetta paljonko koko rekka maksaisi Suomeen, sellaiseenhan mahtuisi Ford ja minullekin jotain kivaa. :wink:

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Autorekan osalta minulla ei ole ihan tarkkaa tietoa, mutta hinnat taitavat liikkua parista sadasta tonniin per auto, siis Saksasta Suomeen. Varmaan joku 500,- on sellainen ns. ok hinta kuljetukselle.

"Normaali rekka" maksaa minulle jätetyn tarjouksen perusteella kokonaisena n. 2500,- mutta kuulin toiselta palstalaiselta että se on reilusti liikaa. Hintaa pitäisi olla joku 1800,- mikä on lähempänä "normitaksaa". Tällä saa siis koko puoliperävaunun täältä Suomeen!

Kun katselee muuten noita kuljetusliikkeiden hintoja niin näkee että on nuo kaikki hinnat kyllä niin ryssitty, miten noilla oikein voi kuljetusyritys pärjätä kun kalustokin maksaa? Täällä ensin 950km maantiekuljetusta ja sitten se kallein eli merirahti Suomeen päälle, siitä ei voi jäädä leivän päälle kuin kieli :lol:

kivinen

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Ei ihan pahan hintaista jos tosiaan 1800€ maksaa puolikas vaikka Helsingin seudulle. Verrattuna siihen, että laskeskelin edestakaisen hakureissun Mersulla maksavan n. 1500€ ja saa vielä itse ajaa ja viihtyä laivalla.

FBW

Viesti Kirjoittaja FBW »

Esimerkkinä saamani tarjous puoliperävaunusta, kotimainen (=suomalainen) kuljetusliike:

Hinta 2570€/traileri VAT 0%

Trailerin mitat:
pituus 13,6 m
leveys 2,40m (jos katolta lastaa)
korkeus 2,7m
max paino 26tn

Hinta €/lavametri
1m = 391,54
2m = 314,88
3m = 277,51
4m = 274,69
5m = 261,01
6m = 242,63
8m = 216,47
10m = 210,43
12m = 202,20
13.5m = 190,31
FTL = 2570

Hinta saattaa toki tästä elää hieman, tarjous on viime vuoden loppupuolelta.

Jos ajelet itse 1500,- edestakaisin sisältäen lautat, niin todella halvalla pääset. Jos he laskevat autosi kuorma-autoksi menet paljon korkeammalla taksalla kuin yksityishenkilöt. Protosta maksoin n. tonnin (per suunta) ja siitä on neljä vuotta aikaa, pituuttahan sillä on vain 6 metriä. Hyvänä puolena saat istua rekkamiesten pöydässä ja vertailla puukenkiä pari päivää :mrgreen: Menee helposti tuo 1500,- pelkkiin lauttoihin (esim. Helsinki-Trävemunde-Helsinki), eikä välttämättä edes riitä! Kokemusta on myös siitä kuinka paljon lauttahinnat vaihtelevat, riippuu koska kysyy, laiva jne. Toinen vaihtoehto on ajaa Ruotsin kautta mutta tulee joku 1600km lisämatkaa per suunta, siinä on sitten kaksi ylimääräistä lyhyttä lauttamatkaa Tanskan kohdalla ja puuduttavat ajo Helsinginborg - Tukholma E4:sta ;) Mitä olen laskenut niin yleisesti kannattaa enemmin mennä jo Saksasta lautalla, ryyppää päivän ja nauttii merestä kuin istuu auton ratissa hikisenä eikä voita mitään :mrgreen:

Elämä on!

Vastaa Viestiin