Omasta karhusta lopetti kierrolukumittari toimimasta syksyllä, ja syyksi paljastui jälleen kerran se "akseli" joka tulee sieltä pumpun perästä ja joka pyörittää sitä kulmavaihdetta. Olin jo aikaisemmin sepittänyt sitä akselia hitsaamalla, eli sitä jatkettiin. Sillä korjauksella se toimi hetkenaikaa, kunnes taas lopetti toimintansa.
Se reikä minne tuo akseli työnnetään oli kulunut pyöreäksi ja sen takia vanha akseli ei pyörinyt.
Sitten jostain sain päähäni idean kokeilla että kuinka syvä tuo reikä on, joten kun mittailin rautanaulan halkaisijoita, niin niittenhän mitta sopi heittämällä tuonne reikään ja tämän rautanaulan avulla pystyin varmistumaan siitä että se pyörittäja napa tosiaan pyörii moottorin toimiessa, -ettei siis ole mitään syvemmällä pumpussa olevaa vikaa. Ja sillä naulalla sain mitan siitä syvyydestä että kuinka pitkä uudesta akselista tehtäisiin.
Alkuperäinen sepitetty akseli on pituudeltaan 38mm ja uusi akseli on 60 mm pitkä.
Tuon uuden akselin leikkautin laserilla ruostumattomasta ja hyvä tuli, ainoastaan pientä kulmien viilausta niin se meni paikoilleen. Ja nyt toimii mittari taas kuin uusi

Tässä kuva vanhasta ja uudesta akselista.