JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Valvoja: sisua
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Huomenna taas jatkuu Jyryn laitto toista kuukauden tauon jälkeen asentammalla uudet renkaat alle ja sitten sisustan kimppuun....
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Hyvä hyvä! Katoin jo huolestuneena, kun näin Jyryn lumen alla.
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Nyt jyry on saanut uudet renkaat ja sisustuksen jatko-ohjaamoon huomenna otan kuvia jos ehdin ja laitan näytille
Seuraavaksi alkaa istuimien sovitus/laitto paikoilleen ja sitten katsastukseen...
Seuraavaksi alkaa istuimien sovitus/laitto paikoilleen ja sitten katsastukseen...
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Alkhaa pikku hilijaa valmistummaan... seinät sisälle veljeni uusi ja minä laitoin uudet gummit alle
- Liitteet
-
- kone ja molok 355.jpg (86.33 KiB) Katsottu 11271 kertaa
-
- kone ja molok 353.jpg (62.93 KiB) Katsottu 11271 kertaa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Tänään oli "suuri päivä" Jyryn kanssa kun käytiin ekan kerran ajeleen auton ollessa jo lähes valmis
Kyllä oli kivvaa
Kyllä oli kivvaa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Hienoon kuntoon olet laittanut sisun onneksi olkoon. Jospa tuo antais mullekkin vauhtia ehostamiseen kun noita kuvia katselee. Mikäs leukku siellä on nokalla kun on 255 tavallisestihan noi oli sillä 265
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Kyllä kait se normaali O.690 Turbo leukku siellä on, 249 hv DIN tai 265 hv SAE. Harvoin tosiaan ite tuota L255 merkkiä olen nähnyt.
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Myös minulle on vieraampi merkki . Tottunut vaan tulkitsemaan noista merkeistä mitä sisu käytti aikoinaan auton hv määrän mikä ei tietysti ollut ihan se mitä oli todellisuudessa mutta sinne päin lähelle. Cummins ja Rollssi merkit olivat tutumpia vastaantulevien sisujen nokalla ja tulipa itsekkin joskus ajettua 320 Rollssi sisua jossa oli saman tyylinen merkki .
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Niin minäpä en tiedä miksi kaikki kyltit on 255 eikä 265 jos joku tietää niin vois valaista meitä... Mulla on ollut useammassa samanlaisia kylttejä ja näihin paloautoihin niitä ei juurikaan ole takas maalauksen jälkeen laitettu.Jasa kirjoitti:Hienoon kuntoon olet laittanut sisun onneksi olkoon. Jospa tuo antais mullekkin vauhtia ehostamiseen kun noita kuvia katselee. Mikäs leukku siellä on nokalla kun on 255 tavallisestihan noi oli sillä 265
Muuten alakaa olheen valamis mutta takapenkki vielä puuttuu ja osa sähköistä on jossain...
Kone peiton keula merkkiä en oo mistään löytännä vielä...
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Eihän ois ollut siksi, ettei sotkettais Rolssi RR265:een? Kun Leyland oli kuitenki pienenpi tehoinen..
Kyltit oli R/M sarjoissa oli sitten ilmeisemmin
(RR (265/305))-L255-RR265-C290-RR320-RR340-C370 ja C400.
Olisivat laittaneet Leukusta suoraan 690 numerot.
Eikös muuten noissa muissa tuo numero ollut myös moottorin tyypissä mainittu; kuten RR Eagle 320 MkIII ja Cummins NTE-290/370/400. Näistä napattu sitten?
Kyltit oli R/M sarjoissa oli sitten ilmeisemmin
(RR (265/305))-L255-RR265-C290-RR320-RR340-C370 ja C400.
Olisivat laittaneet Leukusta suoraan 690 numerot.
Eikös muuten noissa muissa tuo numero ollut myös moottorin tyypissä mainittu; kuten RR Eagle 320 MkIII ja Cummins NTE-290/370/400. Näistä napattu sitten?
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
No oli merkki mikä hyvänsä mutta autosi on todella hienossa kunnossa onnittelut vielä kerran .
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Hieno peli kertakaikkiaan.Millä vaihteistolla jyry on kun kuvissa ei vaihdekeppiä näy ollenkaan Tuosta kyltti jutusta muistelin jotta eikös nuo tulleet sillon noihin kun kanttilamppu Jyry 79 esiteltiin ei tainnu pyöreä lamppusissa vieläolla? 265:tosista täälläkin aina puhuttiin sillon kun pyöreälampusilla ajettiin.Tuos 255merkein olleissa oli mun mielestä visko-jäähdytys tuuletin kun vahemmis oli "jäykkä"olisko tuo antanu muutaman lisähevosen ja siitä tuo merkki.TVH:lla näitä oli täälläpäin ja muutamalla autoiliallakin
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Minä olen nähnyt ensimmäisen kerran 1978 Jyryssä 255 kyltin täällä Rovaniemellä ja se oli TVH;n jyryssä. Saattaa olla että ne tuli juuri näihin "uudempiin" malleihin.c-290 kirjoitti:Hieno peli kertakaikkiaan.Millä vaihteistolla jyry on kun kuvissa ei vaihdekeppiä näy ollenkaan Tuosta kyltti jutusta muistelin jotta eikös nuo tulleet sillon noihin kun kanttilamppu Jyry 79 esiteltiin ei tainnu pyöreä lamppusissa vieläolla? 265:tosista täälläkin aina puhuttiin sillon kun pyöreälampusilla ajettiin.Tuos 255merkein olleissa oli mun mielestä visko-jäähdytys tuuletin kun vahemmis oli "jäykkä"olisko tuo antanu muutaman lisähevosen ja siitä tuo merkki.TVH:lla näitä oli täälläpäin ja muutamalla autoiliallakin
Vaihteisto on meillä 6-lovinen ZF ja 2-nopeuksinen akseliperä. Miehekkäämpi olis fulleri ja napaperä... mutta nyt sillä voi (osaa) vaimokin ajaa kun on normi vaihteinen
Mukava oli eilen ajaa tien päällä kun ~85 km/h oli vauhtia niin kierrokset oli vain 1600 rpm, saattaa huitasta mittarin tyrmään jos tappia vasten polokasee...
Huomenna pitää käydä ostaan 15mm vesivaneria levy ja alakaa tekheen takaistuimille selkänojat, kun niitä näissä paloautoissa ei ole ollutkaan koskaan vaan happipullotelineet.
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Itse olen ehdottomasti fuller/2nopuksisen akseliperän vankkumaton kannattaja ,no maku asia sano mäyräkoira kun muniansa nuoli . Kyllä se vaimo tuon fullerin oppii ,meilläkin "mamma" päästeli mennyt kesänä jyryllä että roikuna kuulu ja oli niin rahtaria niin rahtaria kun kehu veljelleen että hyvin meni mutta se vulleri pitää pahaa ääntä kun vaihtaa .
Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.
Onpas harvalla perällä sitte.Joskus kun maata tuollasella siirtelin niin siinä yksilössä oli jo 80:ssä 2200rp/m taulussa pumppua oli tosin joku säädelly kun kiersi helposti 2700rp/m .Toinen samanlainen,mutta vullerilla otti mittarin pohjaan 2200rp/m;ällä.On varmasti mukava harraste autoksi leukku kun ei ole mikään "raskasruokainen"