Erään BK 84:n uusi elämä

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

Avatar
huuru
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja huuru »

SisuBKLowRes42.jpg
Ja huomatkaa iloinen auton siirtäjä
SisuBKLowRes44.jpg

Gwafton
Viestit: 269
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Gwafton »

Meinaatko rungolle tehdä mitään? Taitaa olla aika hankala puhaltaa ja maalata kun kori on päällä.

Avatar
huuru
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja huuru »

Eipä sitä tartte niin puhallella. Akseleiden kohdilla vähän pintaruostetta ja perämurikassa, mutta muuten oikein hyvässä kunnossa. Jouset menee vaihtoon tai takomoon ja ainakin takaiskarit joutuu vaihtamaan. Aika pientä alustaremonttia.

Avatar
huuru
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja huuru »

Taas päästy ihan vähän eteenpäin.. Katon eristämistä, eli hommassa eristytty.. :lol:

Vähän on jigit olleet hakusalla kun ei ihan tasamittaisia tai suorakulmaisia ruutuja ole, mutta kylläpä nuo palat urtsilla kiinni pysyy.

Nyt vähän kokeilin kuin tää onnistuu ja kun tulee vapaata niin sitten lyödään loput ruudut kiinni.
SisuBKLowRes45.jpg
SisuBKLowRes46.jpg
SisuBKLowRes47.jpg
3 tuntia äherrystä ja 8 palasta kiinni. Pitänee kiristää tahtia..

Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 1:14 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Tuota rakennetta mietittiin vähän useammillakin aivoilla. Tuumailtiin, josko alumiinin ja eristeen välissä olisi hyvä olla pieni tuulettuva rako. Olen varma, että Huurun valitsema toteutus on kuitenkin se toimivin ja pitkäikäisin. Eli ei mitään rakoja, vaan eristelevyt kiinni vaahdottaen. Tuohon tulee vielä toinen kerros levyä, joten ei ole Sirpa kylmissään tuossa autossa. Lasikuitukatto saa riittävän lisäjäykistyksen tuossa ihan kylkiäisinä. Jos korikehikko ja -pellit olisivat ruostuvaa materiaalia, niin tämä toteutustapa olisi varsin korroosioaltis.

Napapiiri
Viestit: 571
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Jos peltiä joutuu kulkuneuvoissa eristämään, niin siihen on sitä sikakallista "armaflexin" tapaista "kumimuovia". Käsittäkseni eräs tuttu rakensi työauton isosta pakusta, ja eristi ne peltipinnat tuon tapaisella...Ei pitäis kosteutta imeä ja on tiivis. Uretaani levyn voi suinkin kiiinnittää koriliimalla lasikuituun yms ja reunat vaahdottamalla... Ainut huono puoli noissa uretaanilevyissä on äänieristys kyky eli lähinnä sen puute. :D
Onhan uretaanivaantoa joissakin autoissakin käytetty/täytetty koteloihin/t, äänenvaimennuksen takia, mutta ruostepommejahan niistä tuli! :lol:

Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 1:14 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Napapiiri kirjoitti:Jos peltiä joutuu kulkuneuvoissa eristämään, niin siihen on sitä sikakallista "armaflexin" tapaista "kumimuovia". Käsittäkseni eräs tuttu rakensi työauton isosta pakusta, ja eristi ne peltipinnat tuon tapaisella...Ei pitäis kosteutta imeä ja on tiivis. Uretaani levyn voi suinkin kiiinnittää koriliimalla lasikuituun yms ja reunat vaahdottamalla... Ainut huono puoli noissa uretaanilevyissä on äänieristys kyky eli lähinnä sen puute. :D
Onhan uretaanivaantoa joissakin autoissakin käytetty/täytetty koteloihin/t, äänenvaimennuksen takia, mutta ruostepommejahan niistä tuli! :lol:
80-luvulla muutama erikoisajoneuvojen korittaja kokeili teräsputkikehikon sisäpuolista suojausta siten, että ensin ruiskutettiin kotelonsuoja-aine ja lopuksi korikehikon putket täytettiin uretaanilla. Teoriassa toimiva ratkaisu, mutta käytännössä nuo korikehikot ruostuivat todella nopeasti puhki. Ja olivat sitten aika ilkeitä korjata hitsatessa käryävän uretaanin ja kotelonsuojamönjän kanssa taistellessa.

Avatar
huuru
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja huuru »

Ja pikku päivitystä taas. Ja tämähän oli sitten XPS:ää eli ei uretaanilevyä.

Rupes urakka joutumaan kun akkusirkkelillä pääsi leikkaamaan. Enää keskirivi. Ei paha. Pari tuntia ja katto olis eristetty eka kerroksen verran.
SisuBKLowRes48.jpg
Armaflexi on ihan mukavaa tavaraa ja sitäkin saisi järkättyä, mutta tällä mennään. Villi veikkaus on kuitenkin, ettei tällä ihan ekstriim-keleissä ajella, joten järki päässä. Ehkäpä laitetaan niitä ammattieristeitä sitten tonne alustaan putkien ympärille jne. Tämä XPS liimattuna runkoon jäykistää mukavasti rakennetta.

Avatar
huuru
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm

Re: Erään BK 84:n uusi elämä

Viesti Kirjoittaja huuru »

Ja eka varvi vedetty.. seuraavana sitten katon kuiduttamista..
SisuBKLowRes49.jpg

Vastaa Viestiin