Kaato kirjoitti:Rasvasin murrosnivelet ennen kuin laitoin etupyörät paikoilleen.
Vaihdon myös akselien kaikki rasvanipat uusiin ja tuuttasin uudet rasvat sisään.
Rasvan puute ei ainakaan näissä vanhoissa armeijan peleissä ole ollut koskaan ongelma. Enemmänkin ollut ongelma ettei ole osattu lopettaa kun rasvamäärä on ollut oikein
Kiitokset Juhnu ja Lonely-Rider, lisätään siis painetta, eiköhän se sillä korjaannu.
FBW kirjoitti:
Kaato kirjoitti:Rasvasin murrosnivelet ennen kuin laitoin etupyörät paikoilleen.
Vaihdon myös akselien kaikki rasvanipat uusiin ja tuuttasin uudet rasvat sisään.
Rasvan puute ei ainakaan näissä vanhoissa armeijan peleissä ole ollut koskaan ongelma. Enemmänkin ollut ongelma ettei ole osattu lopettaa kun rasvamäärä on ollut oikein
Tuokin alusta näyttää siltä ettei se ole rasvan puutteesta kärsinyt
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
SA-150 ohjekirja sanoo, että normaaliajossa 3.5 bar paineet.
Alla ote Nokian raskaiden renkaiden käsikirjasta. Jos Agileihin laittaa 7.5 baaria, niin Masin lavalle voi laittaa normaalin täyden kantavuuden lisäksi vielä 6 tonnia ylikuormaa, ja ajaa koko päivä 90 km/h.
3.5 bar riittää tyhjään autoon, 5.5 bar maksimikuormalle.
Liitteet
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
Olkoon nyt tuo 3,5bar. Kunhan autoon saa jossain vaiheessa lavan paikalleen ja pääsee enemmän ajelemaan, katsotaan sitten asiaa tarkemmin.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Sisun ohjaamon takaikkuna oli säröillä, irrotin sen ja vein malliksi lasiliikkeeseen. Tilalle leikattiin sopiva pala polykarbonaatista.
Luvassa siis aina yhtä mukavaa tiivisteen kiilanauhan asennusta.
Käytin myös ovien ikkunat irti, kuskin puolelta se olikin jo lähes irrallaan, puolet kiinnitysruuveista puuttui. Jäljet näyttivät siltä kuin autoon olisi joskus yritetty murtautua, onko sitten avaimet jääneet sisään tms.
Vänkärin puolen ikkunan kiinnitysruuvit olivat niin ruostuneet, että piti muutamasta porata kanta pois. Yhtään ristipääruuvia en tuohon autoon laita, on ne niin mukavia irrotella kun juuttuvat kiinni.
Ikkunoihin uudet tiivistemassat ja kuusiokantaruuveilla paikoilleen.
Talvi ollut hiljaiseloa tallilla, kunhan kevät koittaa niin jospa hommat alkaa taas etenemään.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Olen vetänyt ikkunat aina pop-niiteillä kiinni, ne on helppo porata irti - huomattavasti helpompaa kuin ruuvien poraus Eikä lähde raamit irti ainakaan ruuvimeisselillä
Ruuvien toinen huono puoli on se että kerran kun ylikiristää pitää laittaa isompi ruuvi tilalle. Ainakin omissa peleissä on ollut ruuveina montaa kokoa
Kaato kirjoitti:Sisun ohjaamon takaikkuna oli säröillä, irrotin sen ja vein malliksi lasiliikkeeseen. Tilalle leikattiin sopiva pala polykarbonaatista.
Aika jännä että polykarbonaatista tehty ikkuna käy katsastukseen. Täällä pitää olla ehdottomasti E-hyväksytty lasi, ellei ole kyseessä joku ennen E-hyväksyntää tehty lasi (siis saa olla vaikka karkaisematon jos on alkuperäinen). Minullakin on toinen takalasi halki mutta täytyy korvata se lasisella, vaikka muovista tekisi nopeasti - eikä sillä oikeasti ole väliä mistä se on tehty... Noi asiat saksalainen katsastusmies käy perusteellisesti lävitse ensikatsastuksessa, sen jälkeen ei ole niin väliä. Tärkeä juttu on kanssa renkaan valmistusleima, eli kovin vanhat kumit ei autossa saa olla. Minullakin on vielä alkuperäiset Nokialaiset, jotka varmaan menisivät Suomessa mutta ei täällä...
Kaato kirjoitti:Sisun ohjaamon takaikkuna oli säröillä, irrotin sen ja vein malliksi lasiliikkeeseen. Tilalle leikattiin sopiva pala polykarbonaatista.
Aika jännä että polykarbonaatista tehty ikkuna käy katsastukseen. Täällä pitää olla ehdottomasti E-hyväksytty lasi, ellei ole kyseessä joku ennen E-hyväksyntää tehty lasi (siis saa olla vaikka karkaisematon jos on alkuperäinen). Minullakin on toinen takalasi halki mutta täytyy korvata se lasisella, vaikka muovista tekisi nopeasti - eikä sillä oikeasti ole väliä mistä se on tehty... Noi asiat saksalainen katsastusmies käy perusteellisesti lävitse ensikatsastuksessa, sen jälkeen ei ole niin väliä. Tärkeä juttu on kanssa renkaan valmistusleima, eli kovin vanhat kumit ei autossa saa olla. Minullakin on vielä alkuperäiset Nokialaiset, jotka varmaan menisivät Suomessa mutta ei täällä...
Lieneekö S-sarjalaisissa sama takalasi kuin Masissa? Jos ei katsastusmies hyväksy polykarbonaatti-ikkunaa niin hajottamoilta luulisi löytyvän S-sarjalaisten laseista sopiva.
Käsittääkseni takalasin osalta kelpaa, etu- ja sivulasien kanssa on sitten eri juttu.
S-sarjalaisten sopivuudesta en osaa sanoa, ikkunan koko on näin ulkomuistista heitettynä, korkeus vajaa 40cm ja leveyttä reilu 80cm.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Kelit lämpenee ja vähän pohjamaalaushommia päässyt tekemään.
Siitä se taas pikkuhiljaa etenee.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Hieman vaatii sepitystä mutta kyllä se siihen asettuu.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Vaihdoin kuitenkin tänään vetopyörästöihin uudet öljyt.
Vanhat öljyt oli hieman sameat ja magneettitulpissa pieni määrä metallia, ei siis mitään ihmeellistä.
Ruuvailin käsijarrun takaisin toimintaan, asensin epäsuoran näkemisen laitteet paikoilleen, myös maalaushommat jatkui.
Kohta alkaisi olla ajankohtaista siirtää lava perunapellolta vähän paremmalle hollille ja sitten sen kimppuun.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Irrottelin lavan laidoista sisäpuolen vanerit, jotka osittain olivat jo valmiiksi irti.
Laidat on aika siistissä kunnossa, kahdessa palassa oli sen verran maali hilseillyt vanerin alta, että vedin uutta maalia ja osa vanereista menee vaihtoon.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä