Sisu SA-150 1983

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

Avatar
FBW
Viestit: 776
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja FBW »

ZF S5 35/2

Eli mulla on tosiaan ollut sellainen käsitys että vaihdelaatikko, jakolaatikko ja akselit ovat Protoissa ja Maseissa samat, ainakin MASI-malliston alkuvuosina. Jos laatikosta on hieman enemmän kuvia, voin vahvistaa onko tuo mainitsemani tyyppi oikein...

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Otan jossain välissä kuvia laatikosta niin katsotaan selviääkö asia.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

ZAU
Viestit: 599
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Masissa 6+1 vaihteisto, protossa 5+1. Olisko Masissa sama vaihteisto kun karhu sisussa cva?
Porttaali Uaz
JeeP wrangler

Avatar
sisua45
Viestit: 2992
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

ZAU kirjoitti:Masissa 6+1 vaihteisto, protossa 5+1. Olisko Masissa sama vaihteisto kun karhu sisussa cva?
Masin ohjekirjan mukaan vaihteisto on CVA-6, ykkösvaihteen välitys 9.00. Kyseisessä ohjekirjassa ei mainita kuutosvaihteen välitystä ollenkaan..!?

Eli kyseessä lienee ZF S6-90.
Viimeksi muokannut sisua45, Ti Helmi 13, 2018 4:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Neliveto Sisu
Viestit: 369
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Eli siis sama kuin SL 4x4:ssa.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
sisua45
Viestit: 2992
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Neliveto Sisu kirjoitti:Eli siis sama kuin SL 4x4:ssa.
Välityssuhteista en osaa sanoa, että onko sama.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Neliveto Sisu
Viestit: 369
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Malliltaan ainakin sama.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Työkiireet haittaa harrastamista niin ettei mitään edistystä juurikaan tapahdu, mutta tänään moottoria purettu.

Kuva

Vaihdelaatikosta en näköjään muista millään niitä kuvia ottaa, tässä yksi joka luurista löytyi.

Kuva
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Defence
Viestit: 310
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Defence »

sisua45 kirjoitti:
ZAU kirjoitti:Masissa 6+1 vaihteisto, protossa 5+1. Olisko Masissa sama vaihteisto kun karhu sisussa cva?
Masin ohjekirjan mukaan vaihteisto on CVA-6, ykkösvaihteen välitys 9.00. Kyseisessä ohjekirjassa ei mainita kuutosvaihteen välitystä ollenkaan..!?

Eli kyseessä lienee ZF S6-90.
Päävaihteiston virallinen mallimarkintä on ZF S6-65 ja alennusvaihteiston Rockwell T226-177/2.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Purkua purkua...

Laitetaan pari ruosteista kuvaa.

Kuva

Kuva

Kuva
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

sisua45 kirjoitti:Masin ohjekirjan mukaan vaihteisto on CVA-6, ykkösvaihteen välitys 9.00. Kyseisessä ohjekirjassa ei mainita kuutosvaihteen välitystä ollenkaan..!?
Kuutosen välitys on 1.0
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Sähköjen selvittelyä.
PV on varmistanut auton olevan "romu" katkaisemalla takapäähän menevän johtosarjan tyystin poikki.
Kaavion ja mittarin avulla löytyi toki takavaloille yms tarvittavat johdot.

Kuva


Tallin nurkassa lojuu tuollainen mötkö, täytyy katsoa sopisiko se tähän projektiin.
Kuva
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Tänään sähköhommat jatkui, nyt on taas johdot takavaloille asti.

Edellisen lisäksi plasmalla teurastetun ohjausvarren irrotusta ym näpertelyä.

Kuva

Jos kannet saa ensi viikolla koneistamolta, niin tässähän voi ehkä alkaa jo ainakin haaveilemaan moottorin kasaamisesta.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Neliveto Sisu
Viestit: 369
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Aiotko maalata moottorin?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
Kaato
Viestit: 225
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Tuskin koko moottoria alan ylimaalaamaan, joitakin pisteosia (esim termostaattikotelo) olen maalannut kun niistä on puhdistuksen yhteydessä karissut vanhat maalit pois.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Vastaa Viestiin