Löysin tämän vanhan keskustelun... tässä vähän yhteevetoa rekisteröintikatsastukseen:
Haukiputaan A-katsastus hoiti homman todella hyvin. Sieltä löysivät myös tuon ajovalo poikkeusluvan. Neuvovat myös puhelimella, kun ehtivät.
http://www.sisua.net/gallery/v/AT7/tekn ... a.jpg.html
Kuten planeettanapa mainitsi G-merkinnällä ajoneuvo on maastoversio, jolloin lokasuojista ei yms. ei tarvitse välittää. G-luokan maastoajoneuvolle on olemassa, jokin direktiivi, mutta sen sisu läpäisee helposti.
Tarvittavia muutoksia:
-Sotavalot piti poistaa (en alkanut tinkaamaan, jossakin ne on hyväksytty "koristeina").
-Takaheijastimia piti laskea 10cm (roikkuvat nyt kumin varassa)
-Perävaunu valo on eu:n myötä kielletty, mutta sitä ei tarvinnut poistaa.
-Takavalot vaihdoin semmoisiin, jossa on punainen jarruvalo (alkuperäisen keltaisen sijaan)
-Rekisterivalo taakse.
-Saastepäästöistä olin vähän huolissani, mutta valmetinkoneelle löytyi konttorin papereista todella rajut savustus arvot (7,4 ?). Rekisteröinnissä mittaus oli 4,5 myöhemmin kun pienensin syöttöä arvo on ollut alle 2.
-Runkonumeroa piti etsiä jonkin aikaa. se löytyy ohjaustehostimen kiinnityksen tienoilta runkopalkista, n. 2cm korkeat numerot -- vaikea löytää...
Jarrut, valot, nivelet yms. jutut katsotaan.
-Ajonestolaitetta, turvavöitä, nopeusmittaria (oli silloin rikki), nopeusrajottimia, laminoituja tuulilaseja, äärivaloja, sivuheijastimia, yms.. nykyajan hömpötyksiä ei tarvita näin vanhoissa autoissa.
-Ajopiirturia ei tarvita, jos auto menee yksityiskäytöön.
Uusimissa (eli niissä jotka on tehtaalta tulleet 3700-pitkinä) n.1981 voi joutua teetättämään laminoidut tuulilasit. Omani oli viimeisiä ns. vanhaa mallia.
Pyytämällä sai lyhyet rekisterikilvet, jotka pysyi myöhemmin vaihtaamaan ilman eu tähtiä oleviin (8€). Takana on aika ahdastila rekisterikilvelle.