Valmistus numeron perusteella auto näyttää olevan viimeinen tuosta 3 kpl sarjastasisua kirjoitti:Tyyppikilpi (Jasalta):
4x4 Vanaja..?
Valvoja: sisua
Re: 4x4 Vanaja..?
Re: 4x4 Vanaja..?
koojii kirjoitti:Kas kas...
Jasahan kun näkee tuon niin sitten tulee tietoa ...
Tuon kun löisi päreiksi niin kaksi Vanajaa edistyisi kummasti vai mitä sanoo Jasa ...
Kyllä kuten koojii sanoi niin näin se meni että kun Jasa näkee niin tietoa tulee.Kiitos Jasa tiedoistasi taas jälleen.Kyll hieno asia ja seikka kun on joku kellä on tuota Vanajatietoa että muille jakaa sitä näin.Herra koojiilta kysyisin että kuinka oma Vanajasi edistyy,joko kohtisillaan saadaan ihailla sitä jossain esim näytteilyssä mr-kilvissä?Hiukan olen eri mieltä siitä että päreiksi laittaisin tämän Vanajan!
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Re: 4x4 Vanaja..?
Nelivetoiseksi Vanajaksi tämän mallisissa oli poikkeuksellinen vaihteisto ,sillä näissä käytettiin tuon Fullerin 5A sarjan sijasta ZF-AK 65 vaihteistoa joka tosin oli myös synkronoimaton ja erittäin tarkka vaihtaa mutta normaali H-kaava kuitenkin sikseen kuin tuossa Fuller 5A sarjan vaihteistossa.
Re: 4x4 Vanaja..?
En arvannut että täällä tiedetään näin hyvin tuon yksilön asiat.
Mutta niin se on, kaikki Vanajat ovat pelastamisen arvoisia. Tuskin mikään malli on liian tavallinen.
Kiitokset ZAU:lle vinkistä.
Mutta niin se on, kaikki Vanajat ovat pelastamisen arvoisia. Tuskin mikään malli on liian tavallinen.
Kiitokset ZAU:lle vinkistä.
Viimeksi muokannut sisua45, Ma Syys 14, 2009 5:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: 4x4 Vanaja..?
Jos joku haluaa niin voin ehkä selvittää ton vanajan omistaja tietoja ja myyntihintaa ym,jos ei sitä jo jollakin ole tiedossa.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: 4x4 Vanaja..?
Mitään suurempaa ei ole Vanajalleni tapahtunut eli osia ollaan haalittu ja haalitaan edelleenkin...Torbedo kirjoitti:koojii kirjoitti:Kas kas...
Jasahan kun näkee tuon niin sitten tulee tietoa ...
Tuon kun löisi päreiksi niin kaksi Vanajaa edistyisi kummasti vai mitä sanoo Jasa ...
Kyllä kuten koojii sanoi niin näin se meni että kun Jasa näkee niin tietoa tulee.Kiitos Jasa tiedoistasi taas jälleen.Kyll hieno asia ja seikka kun on joku kellä on tuota Vanajatietoa että muille jakaa sitä näin.Herra koojiilta kysyisin että kuinka oma Vanajasi edistyy,joko kohtisillaan saadaan ihailla sitä jossain esim näytteilyssä mr-kilvissä?Hiukan olen eri mieltä siitä että päreiksi laittaisin tämän Vanajan!
Varaosahyttiä on purettu ja joitakin osia tehty ja teetetty.
Vikoja paikannettu ja korjailtu jne...
Tarkoitus on rakentaa auto kahteen kertaan eli ensin niinkuin se on joskus ollut eli täydellinen
ja sitten purku-hitsaus-puhallus-maalaus eli tätä menoa se vissiin valmistuu joskus
eläkepäivillä ...
Tuossa on se hyvä puoli että mielenkiinto säilyy kun sillä pääsee välillä ajeleen ...
Vanaja sai hieman "vauhtia" kun mentiin Jasan Jyryä hieman tuulettamaan tuossa
muutama viikko sitten tuonne vetkun "herkistely ajoihin" ...
Eli p-a järjestelmän huolto ja AEC "tulille" ...
(on se AEC:n ääni vaan musiikkia...)
Vanajani jää tässä kesän aikaan jonkin asteiselle tauolle sillä mökillä odottaa kiireisempi
projekti eli ns.monen Vanajan Isän DI Veikko Murosen Impala ...
Mutta kunhan "hän" on taas ajossa niin sitten...
Se mitä kirjoitin tuon maailmanpankki Vanajan "lihoiksi lyömisestä" oli huuli kuten varmaankin
arvasit/tiesitkin ...
-Vankasti Vanajalla-
Re: 4x4 Vanaja..?
Terve koojii
Taitaa todella mennä aikaisi noissa osien hankinnoissa ja tekemisissä.Tein johtopäätökseni kuvien perusteella,eli Vanajasi kuvia olen nähnyt jossain galleriassa ja todella " häijyn " näköinen se on.Mutta osaavissa käsissä se siitä varmaan kohentuu taas loisteliaaksi edustusautoksi mitä saadaan sitten ihailla ja katsella esim jossain Vetkun keikoilla.
Meillä on myös ystäväni kanssa työn alla Vanaja B6-76/3400 vuosimallia-68 joka muuten kanssa hiljakseen siitä edistyy.Tekniikka on ehjää moottori ja voimansiirto toimii.Aavistuksen verran on korroosiota hytissä,mutta nyt ollaan voiton puolella senkin suhteen ja maalaamo onkin seuraava paikka minne Vanajan viemme.Tämä Vanaja onkin se malli missä on Englantilainen ohjaamo.
Tämä " monen Vanajan isä " dipl.ins Muronen on tullut monesti esiin näissä keskusteluissa Vanajista niin on alkanut kiinnostamaan kyseinen herra.Esim mitä kaikkia hän Vanajiin oli se ns isä.Herra taitaa olla nykyisin jo varsin iäkäskin,jos enään täällä keskuudessamme onkaan?
Kyllä minä sen arvasin ja epäilinkin että koojii " huulena " jota kaiketi vitsiksi voidaan mainita heitti tuon päreiksi.
Taitaa todella mennä aikaisi noissa osien hankinnoissa ja tekemisissä.Tein johtopäätökseni kuvien perusteella,eli Vanajasi kuvia olen nähnyt jossain galleriassa ja todella " häijyn " näköinen se on.Mutta osaavissa käsissä se siitä varmaan kohentuu taas loisteliaaksi edustusautoksi mitä saadaan sitten ihailla ja katsella esim jossain Vetkun keikoilla.
Meillä on myös ystäväni kanssa työn alla Vanaja B6-76/3400 vuosimallia-68 joka muuten kanssa hiljakseen siitä edistyy.Tekniikka on ehjää moottori ja voimansiirto toimii.Aavistuksen verran on korroosiota hytissä,mutta nyt ollaan voiton puolella senkin suhteen ja maalaamo onkin seuraava paikka minne Vanajan viemme.Tämä Vanaja onkin se malli missä on Englantilainen ohjaamo.
Tämä " monen Vanajan isä " dipl.ins Muronen on tullut monesti esiin näissä keskusteluissa Vanajista niin on alkanut kiinnostamaan kyseinen herra.Esim mitä kaikkia hän Vanajiin oli se ns isä.Herra taitaa olla nykyisin jo varsin iäkäskin,jos enään täällä keskuudessamme onkaan?
Kyllä minä sen arvasin ja epäilinkin että koojii " huulena " jota kaiketi vitsiksi voidaan mainita heitti tuon päreiksi.
Vanaja voimaa ja mukavuutta
Re: 4x4 Vanaja..?
Jos siitä ei liiaksi ole vaivaa, niin tämä tieto kyllä kiinnostaisi minua.SISU L-137 kirjoitti:Jos joku haluaa niin voin ehkä selvittää ton vanajan omistaja tietoja ja myyntihintaa ym.
Re: 4x4 Vanaja..?
Selvitellään.Saattaa olla vaasan rekkapesun omistuksessa,mutta varmistan ton vieläRaubfisch kirjoitti:Jos siitä ei liiaksi ole vaivaa, niin tämä tieto kyllä kiinnostaisi minua.SISU L-137 kirjoitti:Jos joku haluaa niin voin ehkä selvittää ton vanajan omistaja tietoja ja myyntihintaa ym.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: 4x4 Vanaja..?
Auton omistaja vaskiluodon auto ja rekkapesu 06-3175912 vaasa.Leyland 0,680 koneella ja vm jotain 65,lähtee käyntiin hytistä eli ajettu on.Soittamalla lisätietoja tonne firmaan.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: 4x4 Vanaja..?
Olisikohan mahdollisesti ollut tämän näköinen vanaja kysessä kun naapurin poika tuossa kävi lomilla ja tuli juttua hänen palveluspaikastaan tai pikemminkin sen varuskunnan kuljetuskalustosta .Scania kuulemma nykyään enemmistönä ja sisu hyvänä kakkosena .Mutta kertoipa poika myös että varuskunnan harjoitusalueen laidassa seisoo armeijan vihreäksi maalattu vanha vanaja hylätyn oloisena tai sitten on harjoitus ammunnan maalitauluna .autosta osapuilleen kaikki särjetty mutta renkaat ja peltiosat tiettävästi vielä kiinni .Onneksi auto kuulemma suojaisassa paikassa ja puolustusvoimien alueella.Kuvaa poika ei luonnollisesti voinut kapineesta ottaa joka on harmi ,mutta eihän varuskunta alueella muutenkaan ole luvallista kameroida.
Re: 4x4 Vanaja..?
Katkaistaanpa huhulta siivet heti alkuunsa eli tuo Rullan mainitsema Vanaja ei ole hylätty
eikä maalitaulu vaan pikkuhiljaa kunnostuksen alla oleva projekti joka seisoo autotalliston
pihassa eikä harjoitusalueella mutta silti armeijan alueella
Eli kyseessä on mun Vanaja N3-47 -67 jonka kuva on tuolla Sutii sivustollakin.
http://sutii.fi/gallery/v/Sisu/Vanaja/A ... 2.JPG.html
Jos jollain on tuohon malliin osia tai kirjallisuutta niin saa tarjota!
0404120366
eikä maalitaulu vaan pikkuhiljaa kunnostuksen alla oleva projekti joka seisoo autotalliston
pihassa eikä harjoitusalueella mutta silti armeijan alueella
Eli kyseessä on mun Vanaja N3-47 -67 jonka kuva on tuolla Sutii sivustollakin.
http://sutii.fi/gallery/v/Sisu/Vanaja/A ... 2.JPG.html
Jos jollain on tuohon malliin osia tai kirjallisuutta niin saa tarjota!
0404120366
-Vankasti Vanajalla-
Re: 4x4 Vanaja..?
Mutta ,sehän onkin komia peli Niin poika oli ollut siellä jossain marssilla ja huomannut sen siinä jonkin matkaa heidän ampuma harjoitus alueelta ja siitä päätellyt että on jokin ehkä ampumaharjoitukseen liittyvää rekvisiittaa (ei mikään huhu) . Siis tämä on mallia 470 .Tekniikka AEC/LEYLAND vaihteistona rokwell menikö sinne päinkään mutta kannattaa tuollainen kunnostaa kun ei ole tuon pahempi yksilö.Ilmeisesti on ajokuntoinen koska pieni reviirin merkkaus jälki alla ja renkaissa ilmaa .Minkälainen tuollainen 4x4 mallinen on ajaa :?:Omasta armeija ajastani muistan että 131 ZIL oli pirun kankea ja kääntösäde laaja.Työmaallani ajoin kahtena kesänä Volvo FL610 4x4 ja se olikin pirun ketterä pyöritellä ,mutta auto oli lyhyt ja siinä olikin jo ohjaustehostaja .Tämä onkin jostain syystä Kalkun välttänyt vai myykö puolustusvoimat joitain moottoriajoneuvoja varuskunnistaan suoraan Joka tapauksessa hatun noston arvoinen teko säilyttää tuollainen .Onneksi olkoon vielä kerran.
Re: 4x4 Vanaja..?
Kiitos onnittelusta (olisit mieluummin esittänyt osanottosi ...)
Kone: AEC AVU-470C/5M
Vaihteisto: Nk.pysty Fuller eli muistaakseni 5A eli se jossa vaihteet on "sekajärjestyksessä"
Jakolaatikko: Rockwell T-226
Että oikeilla jäljillä olet
Vanaja ei ole koskaan ollut PuolustusVoimilla vaan se on mennyt uutena
Posti ja Lennätinlaitokselle josta sittemmin siviiliin metsään lastausautoksi.
Tarkemmin en tiedä muutakun että on ollut lastiautona Suonenjoella josta se kulkeutui
Orimattilaan Laineen Eerolle ja Eerolta minulle.
Tuo jälkeenpäin vihreäksi maalaus on muitakin johtanut harhaan...
Kääntyvyys on kuin Zilissä ja muuta en osaa sanoa kun eipä tuolla ole tiellä käyty mutta
kohta asia korjaantuu...
Siellä on vissiin joku oikea asiantuntija nuori luuta-antti kertonu pojille että on pv:n rekvisiittaa ...
Tulin muuten juurikin jälleen Vanajan kimpusta ...
Ja tuo kuva on Orimattilan ajoilta, ei nykyiseltä sijalta.
Kone: AEC AVU-470C/5M
Vaihteisto: Nk.pysty Fuller eli muistaakseni 5A eli se jossa vaihteet on "sekajärjestyksessä"
Jakolaatikko: Rockwell T-226
Että oikeilla jäljillä olet
Vanaja ei ole koskaan ollut PuolustusVoimilla vaan se on mennyt uutena
Posti ja Lennätinlaitokselle josta sittemmin siviiliin metsään lastausautoksi.
Tarkemmin en tiedä muutakun että on ollut lastiautona Suonenjoella josta se kulkeutui
Orimattilaan Laineen Eerolle ja Eerolta minulle.
Tuo jälkeenpäin vihreäksi maalaus on muitakin johtanut harhaan...
Kääntyvyys on kuin Zilissä ja muuta en osaa sanoa kun eipä tuolla ole tiellä käyty mutta
kohta asia korjaantuu...
Siellä on vissiin joku oikea asiantuntija nuori luuta-antti kertonu pojille että on pv:n rekvisiittaa ...
Tulin muuten juurikin jälleen Vanajan kimpusta ...
Ja tuo kuva on Orimattilan ajoilta, ei nykyiseltä sijalta.
-Vankasti Vanajalla-