Valvoja: sisua
Muistuipa mieleeni nyt kun olin varusmiehenä parolassa vuonna-71.Silloin sinne saapuivat kaksi kappaletta sen aikasen neuvostoliittolaisten ( myöh. venäjä ) valmistamia Maz-lavettiautoja.Ne olivat sitten erikoisia ja todella tehokkaita niihin panssarivaunujen kuljetukseen jotka olivat tuolloin myös neuvostoliittolaisia T-55:a.Aikaisemmin niitä panssarivaunuja oli kuljettettu parolassa Vanajakorpraali kirjoitti:Joudun työssäni aina joskus käymään tuolla Riihimäen varuskunnassa autohallin puolella.Siellä kerran,taitaa olla runsas vuosi jo aikaakin erään kokeneen asentajan kanssa keskustelimme sisuista joita armeijalla on paljonkin.Siinä tuli keskustelun aiheeksi myös nyt jo edesmenneet vanajatkin ja hän mainitsi että parolassa varuskunnan korjaamon lähetillä olisi entisöinnin kohteena jonkin sortin ja mallin vanaja.Se täytyy olla tuo mitä jo peräti epäiltiin maalitauluksikin niin tämän saman lähetti kaverin vanaja,vai olenko oikeassa ? jos olen niin hieno talteen otto ja josta myös onnitteluni myös.
On samanoloinen vanajakin mikä kohta jää tuonne pellon reunaan odottaan noutajaa kun hänen kaverit sieltä nyt myytiin pois ja niiden ostajien ensi viikon suunitelmiin kuuluu niiden siirto uuteen kotiin johonki länsi suomeen.
Saattaa siinä sinun vanajassa koojiii olla tasauspyörästön lukko!koojii kirjoitti:Numeroinnista tai niiden puuttumisista tiedon jätän viisaampien tiedotettavaksi
Nelivedoissa ei ole tuplaperää ja ainakaan tässä minun yksilössä ei ole edes tasauspyörästön lukkoakaan...
Lieneekö jo tuolloin Valtion laitos säästänyt vai onko ajokit tilannut joku "konttorirotta" joka ei
ole kuorma-autoa nähnyt kun korkeintaan kuvassa...
Eli vähän niinkuin tänäkin päivänä tapahtuu...
Tuosta "jyräämisestä" ei ole sen enempää kokemusta kun että tuli oltua Eerolla "repsikkana"
viimevuonna Kevätpäivän Tasausajoissa ja eipä tuo yhtään mielestäni jyrännyt tai sitten en
kiinnittänyt siihen huomiota sillä kuten varmaankin voit kuvitella olin haltioissani toisella planeetalla
kun kerran kyytiin pääsin![]()
Ja eipä lämmennyt jakolaatikko eikä mikään muukaan paikka sillä siirto tapahtui lavetilla![]()
Eli tähän mennessä ainoat ajot omistussuhteeni aikana ovat että Arola ajoi sen Orimattilassa
lavetille ja herra J ajoi sen kyydistä pois.
Eikö olekin jotenkin koomista että nykyinen omistaja ei ole tuolla ajanut vieläkään metriäkään...
(turaileva hamsteri kun olen...).
Pienenä selvennyksenä: E Laineen Vanaja on N6-69 ja muistaakseni vuosimalliltaan -68.
Ihan mielenkiinnosta, tietääkö kukaan missä vaiheessa tuo Vanajan entisöintityö on? Ja edelleen, mopoudestaan huolimatta, minkälaisiin matkanopeuksiin tuolla Vanajalla päästiin vaunu päällä (vrt. MAZin 20-30 km/h)?korpraali kirjoitti:Joudun työssäni aina joskus käymään tuolla Riihimäen varuskunnassa autohallin puolella. Siellä kerran, taitaa olla runsas vuosi jo aikaakin, erään kokeneen asentajan kanssa keskustelimme Sisuista joita armeijalla on paljonkin. Siinä tuli keskustelun aiheeksi myös nyt jo edesmenneet Vanajatkin ja hän mainitsi että Parolassa varuskunnan korjaamon lähetillä olisi entisöinnin kohteena jonkin sortin ja mallin Vanaja.
...
Muistuipa mieleeni nyt kun olin varusmiehenä Parolassa vuonna-71. Silloin sinne saapuivat kaksi kappaletta sen aikasen neuvostoliittolaisten valmistamia MAZ-lavettiautoja. Ne olivat sitten erikoisia ja todella tehokkaita niihin panssarivaunujen kuljetukseen jotka olivat tuolloin myös neuvostoliittolaisia T-55:a. Aikaisemmin niitä panssarivaunuja oli kuljettettu Parolassa Vanaja-merkkisellä lavettiautolla. Kun nuo MAZit tulivat niin kaikki kapiaiset, kuin myös varusmiehetkin, sanoivat että nyt tuo Vanaja joutaa tuonne lentokentän reunaan maalitauluksi, kun se on ihan mopo näihin MAZeihin verrattuna.
Sitä kyllä.Torbedo kirjoitti:Tarkoitat varmaankin tuota Parolan korjaamon lähettipojaan Vanajaa kaiketi ?
Kuullostaa uskottavalta. Armeijan varomääräykset, jotka tietysti perustuvat toki aina johonkin, tuntien voisin kuvitella että MAZin ajonopeus kuormattuna tosiaan on käskyllä rajoitettu noin alhaiseksi. En keksi mitään itse autosta johtuvaa teknistä syytä, mikä sitä muuten rajoittaisi, ainakaan noin alas.Torbedo kirjoitti:Kyllä ne Matzit meni kovempaa kuin tuon 20-30 km/h vaunu päällä, tais tuo Vanajakin päästä tasamaalla tuohon nopeuteen. Se on toinen seikka oliko sitten lupa ajaa kovempaa kuin tuo 20-30 km/h![]()