Transitin koneessa pitkä vieteri.
Valvoja: sisua
Transitin koneessa pitkä vieteri.
Arkiautoni on Transit 2,5D vuodelta -89. Koneen käynnistyminen on tullut viimeaikoina työlääksi. Avainta saa kääntää pitkään ennenkuin pytty kerrallaan syttyy. Tuntuu siltä kuin polttoaineen saannissa olisi vaikeutta. Huippunopeus on pienentynyt mittarin mukaan 120 km/h:in. Onko kokemusta mikä on vikana?
Re: Transitin koneessa pitkä vieteri.
Tuttu vika transitissa sulla on mennyt takaiskuventtiili polttoaine pumpusta
Laskee paineen tankkiin ja siksi syttyy yksipytty kerrallaan. Diesel korjaamolla ½-tunnin homma ja varaosa maksaa noin 20-30€
Tuohon huippunopeuteen en osaa sanoa muutako että silloin kun mulla oli tuon ikäisiä transitteja niin ne kulkenut 120km/h kuin vapaassa pudotuksessa
Laskee paineen tankkiin ja siksi syttyy yksipytty kerrallaan. Diesel korjaamolla ½-tunnin homma ja varaosa maksaa noin 20-30€
Tuohon huippunopeuteen en osaa sanoa muutako että silloin kun mulla oli tuon ikäisiä transitteja niin ne kulkenut 120km/h kuin vapaassa pudotuksessa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: Transitin koneessa pitkä vieteri.
Ajoin joskus tuollaisella transitilla rahasta. Ei se todella kulkenut mittarin mukaan yli 115 kuin myötämäessä. Jos 120km/h mittaripeudessa painoi kytkinta, eikä löysännyt kaasua, niin kierrokset laskivat silti! Moottori siis jarrutti jo siinä vauhdissa.
Ruuvaa siihen lisää kierroksia. Jospa se vähä lujempaa menee. Saman ikäinen hiace menee muuten mittarin mukaan 150km/h, tosin mittarivirhettäkin on riittävästi.
Mistään hurjastelusta ei transitin tapauksessa ollut kysymys, mittarivirhettä oli noin 10km/h, joten todellinen nopeus oli vain hiukan yli suurimman sallitun. Transitin vahvuudet kyllä löytyvät jostain muualta kuin suorituskyvystä ja nopeudesta.
Ruuvaa siihen lisää kierroksia. Jospa se vähä lujempaa menee. Saman ikäinen hiace menee muuten mittarin mukaan 150km/h, tosin mittarivirhettäkin on riittävästi.
Mistään hurjastelusta ei transitin tapauksessa ollut kysymys, mittarivirhettä oli noin 10km/h, joten todellinen nopeus oli vain hiukan yli suurimman sallitun. Transitin vahvuudet kyllä löytyvät jostain muualta kuin suorituskyvystä ja nopeudesta.
Re: Transitin koneessa pitkä vieteri.
Tuollasta polttoaineen puutetta minäkin olen arvaillut syyksi. Jos vika on siirtopumpussa niin kai sen itsekin korjaa. Transitin hyvyydestä olen samaa mieltä. Minun yksilö on kulkenut mittarin mukaan n.135 km/h. Joku lienee jo pumppua ruuvannut.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Transitin koneessa pitkä vieteri.
Jos menee, niinkuin varmaan meneekin enemmäkseen pienellä kuormalla suurin osa ajosta, niin taloudellisuutta voi saavutella laittamalla taakse isommat renkaat.
Re: Transitin koneessa pitkä vieteri.
Öh, tuota. Missäspäin moottoria se siirtopumppu onkaan tällaisessa Transistorissa? Ei löydy taskulampun valolla tiiraillessa edestä eikä takaa, ei ylhäältä eikä alhaalta. Eikai vain ole ruiskutuspumpun yhteydessä? Taitaa jäädä kotona vaihtamatta siinä tapauksessa.
Re: Transitin koneessa pitkä vieteri.
Riippuu pumpusta, cav vai bosch, mut ainakin cav pumppuisessa on ollut joissain malleissa tulipellissäexSA-738 kirjoitti:Öh, tuota. Missäspäin moottoria se siirtopumppu onkaan tällaisessa Transistorissa? Ei löydy taskulampun valolla tiiraillessa edestä eikä takaa, ei ylhäältä eikä alhaalta. Eikai vain ole ruiskutuspumpun yhteydessä? Taitaa jäädä kotona vaihtamatta siinä tapauksessa.