Scania SBA111
Valvoja: sisua
Re: Scania SBA111
Eräänlainen käynnistysvideopätkä: http://www.youtube.com/watch?v=u9-1d4QLOcE.
Pimeä kuten tekijänsäkin
Pimeä kuten tekijänsäkin
T: Kimmo
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Re: Scania SBA111
Sehän lähti herkästi. Ei tainnut olla edes pakkosyöttöä?
Re: Scania SBA111
Ei tuossa muistaakseni ollut pakkosyöttö käytössä.Velu kirjoitti:Sehän lähti herkästi. Ei tainnut olla edes pakkosyöttöä?
Kävin erällä katsastuskonttorilla kyselemässä mielipidettä rengastuksen muuttamisesta Sisukkaapaan ja siellä eivät
vastustaneet ajatusta.
Joten pitää alkaa etsimään jostain 20" vanteita. Renkaita löytyy varmasti edullisesti
Pitäisi varmaankin kokeilla että 14.00-20 mahtuu pyörimään alla, ilman että tarvitsee alkaa korottelemaan.
Olisiko kellää irrallaan tuollaisia renkaita vanteineen, kokeiluun, "lähellä" helsinkiä tai Pielavettä?
Scania lähtee säilöön Pielavedelle viikolla 9.
T: Kimmo
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Re: Scania SBA111
Ajat Tampereen kautta. Siinä Tampereen yläpuollellahan on maankuulu rengasasiantuntija sisua45; sieltä ostat samalla lavalle täyden setin 14.00-20 renkaita.
t. Tyytyväinen 14.00-20 Protonisti
t. Tyytyväinen 14.00-20 Protonisti
Re: Scania SBA111
Tämä ei sitten ollut maksettu mainos. Jos tännepäin eksyt, niin löytyy yksi 14.00-20 rengas masin vanteella, sitä voidaan kokeilla alle.sisua kirjoitti:Ajat Tampereen kautta. Siinä Tampereen yläpuollellahan on maankuulu rengasasiantuntija sisua45; sieltä ostat samalla lavalle täyden setin 14.00-20 renkaita.
t. Tyytyväinen 14.00-20 Protonisti
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Scania SBA111
Renkaat ja vanteet ovat hankittu, nyt odottelen että saavat rengasliikkeessä renkaat vanteille. (Minä kun en lukkovanteiden
sielun elämään halua tutustua )
Tosin vanteisiin pitää tehdä kartiot pyöränmuttereille ja senkkausterä on vielä kaupassa.
Kaksi viikkoa aikaa lomaan ja moottorimarssiin landelle, sitä ennen voisi tehdä hieman huoltoa muutenkin.
Linko on uusi tuttavuus johon tuli ostettua uudet tiivisteet halvalla scanautosta... Kaksi O-rengasta ja alumiininen tyhjennystulpantiiviste 29 €!!
Sisä-äänistä pieni ja tylsä pätkä (lähinnä kameran jalan testinä tehty pätkä) klic
sielun elämään halua tutustua )
Tosin vanteisiin pitää tehdä kartiot pyöränmuttereille ja senkkausterä on vielä kaupassa.
Kaksi viikkoa aikaa lomaan ja moottorimarssiin landelle, sitä ennen voisi tehdä hieman huoltoa muutenkin.
Linko on uusi tuttavuus johon tuli ostettua uudet tiivisteet halvalla scanautosta... Kaksi O-rengasta ja alumiininen tyhjennystulpantiiviste 29 €!!
Sisä-äänistä pieni ja tylsä pätkä (lähinnä kameran jalan testinä tehty pätkä) klic
T: Kimmo
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Re: Scania SBA111
Tuossa kun aiemmin tarjosin venäläisiä renkaita scanian alle, niin Kooee huomasi, etteihän niiden kantavuus riitä. Protoon riittää mainiosti, mutta scania on niin paljon raskaampi. Onneksi nokialaisia löytyi vielä hankien kätköistä.
Mitä tein tuon videon jälkeen, ajoit lumeen hautautuneen henkilöauton yli..??
Mitä tein tuon videon jälkeen, ajoit lumeen hautautuneen henkilöauton yli..??
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Scania SBA111
Niiin tuttu toi Scanian kutosen ääni, kun pentuna tuli istuttua linkkarin konepellillä, kun vartoin tienristeystä mihin jäädä. On sitä lunta näköjään muuallakin!
- Komissarov
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Scania SBA111
Ja Pönttö-UAZkin näytti olevan kadun reunassa parkissa, jos en aivan väärin hoksannut...
Re: Scania SBA111
Juu Pönttö on ollut siinä koko talven. Tollaista mulla ei vielä ole ollutkaan... Cabriolet mulla joskus olikin. Ihan hauska laite.Ja Pönttö-UAZkin näytti olevan kadun reunassa parkissa, jos en aivan väärin hoksannut...
Tuolla rantsussa saa tosiaan katsella mihin kinokseen autonsa työntää, siellä kun tosiaan saattaa olla pieni yllätys.
Tänään vihdoinkin saatiin renkaat alle... MUTTA sekään ei mennyt mitenkään putkeen...
Renkaat kyllä mahtuu hyvin pyörimään alla ja tuntuvat jopa pyöreiltä.
MUTTA kotimatkalla....
Tyhjeni mukavan nopeasti ajaessa. Onneksi kuulin suh suh äänen ja arvasin että mitä on tapahtumassa. Tietysti vasemmalla kaistalla onneksi oikealla oli tilaa ja pääsin kääntymään pois vilkkaalta Mecheliinin kadulta.
Soitto rengasliikkeeseen ja asentaja paikalle. Matka pääsi jatkumaan "vara" renkaalla, eli alkuperäisellä takaisin rengasliikkeeseen.
Sisärengas oli revennyt "saumastaan" ja aiheutti kunnon vuodon.
Renkaan tarkka syynäys ja uusi sisärengas ja matka jatkuu.
Toivottavasti loput sisärenkaat kestää pidempään..
"parkkipaikalla"
T: Kimmo
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Re: Scania SBA111
Täällä hämeen perukoilla pääsi kova ääninen perkele, kun näin tuon kuvan. Mutta ei ollutkaan ulkorengas, joka petti.
Minkä merkkiset sisärenkaat sulla on? Entä noi vanteet? Nyt kaania on paljon paremman näköinen, mielestäni. Toivottavasti alkaa sisuskummit kestämään.
Minkä merkkiset sisärenkaat sulla on? Entä noi vanteet? Nyt kaania on paljon paremman näköinen, mielestäni. Toivottavasti alkaa sisuskummit kestämään.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Scania SBA111
Moottorimarssi talvilomalle mökille meni renkaita vaihtaessa 450 km ja 12 tuntia... Kaksi rengasrikkoa...
Vasen takarengas tyhjeni Hartolassa, vaihdettiin vakiorengas alle bussipysäkillä.. Rekkojen suihkiessa selän takaa metrin päässä.
Soitin rengasliikkeeseen katkuisen puhelun ja päästiin Tikkakoskelle vaihdattamaan uusi sisärengas tyhjentyneeseen renkaaseen. Siinä samalla paljastui, miksi sisuskumit eivät kestä.. Olivat laittaneet 10-20 sisärenkaat noihin 14.00 R 20.
Soitto jälleen möhlineeseen rengasliikkeeseen ja sovittiin että laitetaan uudet sisärenkaat loppuihin renkaisiin.
Eihän tuolla tietenkään ollut oikean kokoisia sisärenkaita ja päätettiin laittaa 12-20 sisärenkaat, siinä toivossa että ne kestäisi.
MUTTA eipä aikaakaan, Viitasaarella tyhjeni oikea eturengas täydestä marssivauhdista, kiilarengas lenti hankeen vauhdissa mutta löytyi. Tällä kertaa jäätiin "keskelle" tietä.
Vajaan 50m päässä oli taloon menevän tien liittymä, hyvin hiljaa nilkuttaen siihen.
Päälirenkaasta tuli entinen siinä siirrossa, kyljessä pari isoa reikää.
Vaihdettiin jälleen vakiorengas alle, paikka oli aika hankala, kun auto oli kohtalaisen kallellaan mutta jätkänkynttilä sopi akselin alle pukiksi kun laitettiin tunkin alle lisää korotusta.
Matka jatkui jälleen ja siirryttiin pienemmälle tielle, joka oli kohtuullisen liukas, nelivetoa ei voinut käyttää erikokoisen renkaan vuoksi, joten matkanopeus piti pitää aika alhaisena.
Loppujen lopuksi päästiin mökin pihaan ja "huoltoautolla" käytiin kaupassa, onneksi...
Sillä seuraavana aamuna olikin jo oikea takarengas tyhjentynyt...
Vaihdeltiin sitten lopukin renkaat vakioksi, nyt on taas alla pikkupyörät..
Pitää miettiä mitä tuon kanssa tekee... On kyllä vastustanut vähän liikaa koko auto...
Tai ei itse auto vaan asiat auton ympärillä..
Vasen takarengas tyhjeni Hartolassa, vaihdettiin vakiorengas alle bussipysäkillä.. Rekkojen suihkiessa selän takaa metrin päässä.
Soitin rengasliikkeeseen katkuisen puhelun ja päästiin Tikkakoskelle vaihdattamaan uusi sisärengas tyhjentyneeseen renkaaseen. Siinä samalla paljastui, miksi sisuskumit eivät kestä.. Olivat laittaneet 10-20 sisärenkaat noihin 14.00 R 20.
Soitto jälleen möhlineeseen rengasliikkeeseen ja sovittiin että laitetaan uudet sisärenkaat loppuihin renkaisiin.
Eihän tuolla tietenkään ollut oikean kokoisia sisärenkaita ja päätettiin laittaa 12-20 sisärenkaat, siinä toivossa että ne kestäisi.
MUTTA eipä aikaakaan, Viitasaarella tyhjeni oikea eturengas täydestä marssivauhdista, kiilarengas lenti hankeen vauhdissa mutta löytyi. Tällä kertaa jäätiin "keskelle" tietä.
Vajaan 50m päässä oli taloon menevän tien liittymä, hyvin hiljaa nilkuttaen siihen.
Päälirenkaasta tuli entinen siinä siirrossa, kyljessä pari isoa reikää.
Vaihdettiin jälleen vakiorengas alle, paikka oli aika hankala, kun auto oli kohtalaisen kallellaan mutta jätkänkynttilä sopi akselin alle pukiksi kun laitettiin tunkin alle lisää korotusta.
Matka jatkui jälleen ja siirryttiin pienemmälle tielle, joka oli kohtuullisen liukas, nelivetoa ei voinut käyttää erikokoisen renkaan vuoksi, joten matkanopeus piti pitää aika alhaisena.
Loppujen lopuksi päästiin mökin pihaan ja "huoltoautolla" käytiin kaupassa, onneksi...
Sillä seuraavana aamuna olikin jo oikea takarengas tyhjentynyt...
Vaihdeltiin sitten lopukin renkaat vakioksi, nyt on taas alla pikkupyörät..
Pitää miettiä mitä tuon kanssa tekee... On kyllä vastustanut vähän liikaa koko auto...
Tai ei itse auto vaan asiat auton ympärillä..
T: Kimmo
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Re: Scania SBA111
Niin joo... Sitten mökillä odotti tälläinen yllätys
Scanian pilkille oli käyttöä jälleen..
Suzukilla oli ahdasta..
Scanian pilkille oli käyttöä jälleen..
Suzukilla oli ahdasta..
T: Kimmo
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
Käyttis: M-B S124 300D 1992
Käyttis2: M-B W124 300 E 4matic 1987
Metsälelu: Suzuki SJ 410 Turbo IC
Lumitöissä: Kubota B7100
Ei nelikko:
Valmet 710/Ukkomestari 355
Ylipitkilläteloilla
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Scania SBA111
Otan osaa. Sama kävi mullekkin, mutta juuri olin tyhjentänyt sen pressutallin tavarasta, eikä auto ollut vielä siellä.
Re: Scania SBA111
Onhan tuossa ollut rengas murheita yhdelle miehelle/ autolle tarpeeksi. Itseltä tyhjentyi yksi 14-20 rengas kun siinä oli 14.5-20 sisäkumi. Tosin yön aikana auton seisoessa pihassa. Joissakin sisuskumeissa merkintä että käy molempiin ja useampiin kokoihin ja joissain vain yksi koko merkittynä. Liekö sitten toiset kumit venyvämpiä kuin toiset