Eli allakirjaittanut on sitten ostanut Sisun, tosin se on volvon koneella, tullee 2 viikossa kotia...
tr 180 tais olla tyyppinimike ja painaa 10 tonnia, saas nähä mikä siitä syntyy
Terv: Tony
Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Valvoja: sisua
Re: Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Vai että satamatrukki,taitaa olla raskaita vedettäviä pihalla tai satamassa(eikös tuo tunneta myös vetomestarina?).
Re: Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Vetomestarihan tuo on. Ei taida tulla harraste käyttöön?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Olen havainnut et on helppo ostaa moisia,itse ostin romumiehen alta esihistoriallisen mallin, olikin kevyt suunniteltuun työhön,seuraavana mielessä asentaa siihen leikkuri jolla niittää tienvarsia,sitten moto,trukki.
Vielä ole kuin ilmat karanneet renkaasta,menneet polttoainejärjestelmään.
saas nähä mikä siitä syntyy
Vielä ole kuin ilmat karanneet renkaasta,menneet polttoainejärjestelmään.
saas nähä mikä siitä syntyy
Re: Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Tommosella sisulla tullu edellisessä työpaikassa ajettua paljonkin oli kanssa volvon koneella ja malli oli TR160.
Sit oli toinen ennenkun hajos vanhempi sisu vetomestari perkinssinkoneella jostain 60 luvun puolelta.
Jaa olihan meillä vähänaikaa yks missä oli valmetinkonekin se vaan vietiin toiselletehtaalle.
Tossa olis kuvia siitä volvokoneisesta.
Sit oli toinen ennenkun hajos vanhempi sisu vetomestari perkinssinkoneella jostain 60 luvun puolelta.
Jaa olihan meillä vähänaikaa yks missä oli valmetinkonekin se vaan vietiin toiselletehtaalle.
Tossa olis kuvia siitä volvokoneisesta.
Re: Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Lieneekö muuten "kaikki" Suomessa ulkokäytössä olevat vetomestarit nelivetoisia?
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Viimeinkin tuli ostettua SIsu!
Meidän työpaikalla oli samanlainen vetomestari. Nelivetoinen, hydraulisesti nostavalla vetopöydällä. Oli aika näppärä peli talvella kun puoliperäyhdistelmät eivät lähteneet liukkaalla liikkeelle loivasti nousevasta parkista. Vetomestari avuksi, niin johan lähti.Wonderi kirjoitti:Lieneekö muuten "kaikki" Suomessa ulkokäytössä olevat vetomestarit nelivetoisia?
Vahinkojakin on tullut ja tulee tuon hydraulisen vetopöydän kanssa. Jotkut kun ei osanneet huomioida nostaessaan vetopöydän niin ylös että puoliperävaunujen jalkoja ei tarvinnut käydä veivaamassa. Ajaa huristelivat sitten tontilla olevaan henkilökunnan pääsisäänkäynnin ylikulkusilla ali ja satamakontti tietenkin pamahti ylikulkusiltaan. Satamakontissa pieni kolhu ja sillanpalkissa vähän isompi kolhu. Eikä kukaan tunnustanut.
Toinen yleinen vahinko on perävaunun jalkojen vääntyminen kun eivät tajua nostaa sopivasti vaan jättävät liian alas, jolloin pienet notkahdukset tiessä vääntää jalat alta. Tuohon meidän käytössä olleeseen vetomestariin liittyi paljon muitakin juttuja.
Viimetalvena yksi tunnollinen jääräpää palellutti jalkansa ja toinen hikoili viime kesänä kuumassa hytissä, jossa ei ollut ilmastointia.
Se siitä vetomestarista kun uusi parempi yksilö tuli tilalle.