Mittaan rummun syvyyden, kun menen osien luokse lähipäivinä. Olen kuullut, että suuressa puutteessa kavensivat Masin rummuista Protoon sopivia (ts. noin 1 tuuma pois, koska Masissa lienee 7 tuuman hihna).
Protostani oli yksi jarrurumpu halki reilu vuosi sitten. Palstalaiset eivät olleet halukkaita myymään, mutta tietoja löytyi eri lähteistä. Sisun varaosanumeroksi sain 146-311-5900 ja SA:n numeroksi 2550-454-4120. Samaa rumpua on käytetty A45:n lisäksi intin vanhemmissa 150 ja 151 sarjan autoissa. Sisun hinta oli 315 euroa, mutta saatavuus ?????? Tampereelta olisin saanut parittain 300 ekua/kpl (Kalkussa oli taas ko. henkilö, mutta nimeä en tiedä). Näytti, että siviilimalleissa ko. rumpua ei liene yleisesti käytetty, mutta varmaan sitä maailmalta löytyy. Itse sain avun huutokaupasta - kasa A45:n rumpuja kohtuulliseen hintaan.
Kiitoksia edelleen näistä tiedoista. Uskoin jo huutokaupassa tietämyksesi, ja vähän arvalla huusin nuo rummut. Kiitän myös kuormaus avusta, minun issias vaiva ei noin painavista nostoista ainakaan paremmaksi muutu.
Mutta mitähän käyttöä näille rummuille keksitään? Täytyykö odottaa Masien tuloa kalkkuun, vai löytyykö joku siviili sovellutus?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."