Olen tämän varmasti jo vuosia sitten tänne postannut, mutta kun vanha kuvapalvelu lopetti toimintansa ovat kuvatkin kadonneet. En valitettavasti löydä tästä esitteestä alkuperäiskappalettani, mutta löysin kuitenkin kopiot jotka skannasin tänne. Ehkäpä näissä on jotain taustatietoa vaikkapa UN-Proton NEMO-yhdistelmän ja Sisun suunnitelmien osalta. Vähintäänkin esite todistaa että Sisulla oli aikomuksia tosissaan tehdä Protosta eri versioita ja myydä niitä myös ulkomaille. Esite on saksankielinen, joku haluaa vaikkapa PDF-version niin voin lähettää sähköpostiin (kunhan antaa osoitteen mihin lähettää).
Kiinnostavat yhdistelmä-variaatiot löytyvät neljänneltä sivulta. Tosin SA-INT:n ja Markku Mäkipirtin suunnittelemien Ammusperävaunu I ja II -version vetotapaa ei ole esitelty. Vaikka kyseessä on KB-45 niin eiköhän nämä suunnitelmat periytyneet AH-45:seenkin.
Sisu Two-in-One -esite (KB-45 + NEMO yhdistelmät)
Valvoja: sisua
Sisu Two-in-One -esite (KB-45 + NEMO yhdistelmät)
- Liitteet
-
- 1.jpg (90.48 KiB) Katsottu 5929 kertaa
-
- 2.jpg (105.47 KiB) Katsottu 5929 kertaa
-
- 3.jpg (114.17 KiB) Katsottu 5929 kertaa
Viimeksi muokannut FBW, Ke Tammi 29, 2014 10:20 am. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Re: Sisu Two-in-One -esite (AH-45 + NEMO yhdistelmät)
..
- Liitteet
-
- 4.jpg (88.31 KiB) Katsottu 5929 kertaa
-
- 5.jpg (103.16 KiB) Katsottu 5929 kertaa
-
- 6.jpg (86.6 KiB) Katsottu 5929 kertaa
Re: Sisu Two-in-One -esite (AH-45 + NEMO yhdistelmät)
..
- Liitteet
-
- 7.jpg (73.55 KiB) Katsottu 5929 kertaa
-
- 8.jpg (88.84 KiB) Katsottu 5929 kertaa
-
- 9.jpg (88.97 KiB) Katsottu 5929 kertaa
Re: Sisu Two-in-One -esite (AH-45 + NEMO yhdistelmät)
..
- Liitteet
-
- 10.jpg (82.08 KiB) Katsottu 5927 kertaa
Re: Sisu Two-in-One -esite (KB-45 + NEMO yhdistelmät)
Kiitos, mielellään ottaisin vastaan pdf:nä!
crichton_vulcan {ät} yahoo piste co piste uk
Onko esitteeseen merkitty julkaisuvuosi ja -paikka? Jos se on julkaistu Suomessa ennen vuotta 1966 se on käsittääkseni tekijänoikeuksista vapaata materiaalia ja voidaan jättää pysyvästi näkyville tälle sivustolle.
crichton_vulcan {ät} yahoo piste co piste uk
Onko esitteeseen merkitty julkaisuvuosi ja -paikka? Jos se on julkaistu Suomessa ennen vuotta 1966 se on käsittääkseni tekijänoikeuksista vapaata materiaalia ja voidaan jättää pysyvästi näkyville tälle sivustolle.
Re: Sisu Two-in-One -esite (KB-45 + NEMO yhdistelmät)
Joskus Proton hytissä istuessani katselinkin että cabriolet-valmius on olemassa. Ei kuitenkaan kaikissa. Onkohan tuota hytin avoasentoa koskaan käytetty muuten kuin esitekuvaa varten? Matalaan lentokoneeseenkin varmaan mahtuisi paremmin.
Re: Sisu Two-in-One -esite (KB-45 + NEMO yhdistelmät)
Grafton, pistän sinulle päivän aikana tulemaan - tästä koneesta on näköjään tuo Adobe Acrobatin lisenssi mennyt juuri umpeen joten en pääse konversiota tekemään. En valitettavasti löytänyt esitteestä julkaisuvuotta, mutta veikkaan että se on jälkeen 1966.
Tuosta Cabriolet-valmiudesta sen verran että ainakaan minun tiedossani ei ole että kenellekään olisi säilynyt sellaista hyttiä jossa ko. ominaisuus olisi vielä olemassa (harmin paikka). Omaanihan olen jo tehnyt täysin uuden hyttikehikon (ei vielä asennettu, vaikka tehty joskus 2008-2009 ja myyty Proto välissä pois ja ostettu takaisin), mutta eilen koko päivän pyöri mielessä tämän esitteen nähtyäni että saattaisin modifioida sen vastaamaan kuvien avomallia. Pitäisin katon ns. hardtop mallina. Katon pulttaus irti samaan tapaan kuin Land Roverissa, sivulasit ja etulasi(t) käännettävissä kuten yllä olevassa esitteessä, peilienvarret myös samanalaisiksi jotta sivulasit voi kääntää alas. Laajentaisihan se Protonkin käyttämahdollisuuksia vaikkapa kauniin päivän kaupunkiautoksi
Kuten kuvista näkyy - ei olisi tässä vaiheessa kovinkaan monimutkaista - hyvät tiivisteet vielä kiertämään hyttiä.
Tuosta Cabriolet-valmiudesta sen verran että ainakaan minun tiedossani ei ole että kenellekään olisi säilynyt sellaista hyttiä jossa ko. ominaisuus olisi vielä olemassa (harmin paikka). Omaanihan olen jo tehnyt täysin uuden hyttikehikon (ei vielä asennettu, vaikka tehty joskus 2008-2009 ja myyty Proto välissä pois ja ostettu takaisin), mutta eilen koko päivän pyöri mielessä tämän esitteen nähtyäni että saattaisin modifioida sen vastaamaan kuvien avomallia. Pitäisin katon ns. hardtop mallina. Katon pulttaus irti samaan tapaan kuin Land Roverissa, sivulasit ja etulasi(t) käännettävissä kuten yllä olevassa esitteessä, peilienvarret myös samanalaisiksi jotta sivulasit voi kääntää alas. Laajentaisihan se Protonkin käyttämahdollisuuksia vaikkapa kauniin päivän kaupunkiautoksi
Kuten kuvista näkyy - ei olisi tässä vaiheessa kovinkaan monimutkaista - hyvät tiivisteet vielä kiertämään hyttiä.
- Liitteet
-
- DSC01963.jpg (125.64 KiB) Katsottu 5774 kertaa
-
- DSC01965.jpg (121.72 KiB) Katsottu 5776 kertaa